  • 1. Data: 2010-05-12 12:41:27
    Temat: internet niemiecki padł
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Hej,

    Info z ostatniej chwili: nie działa większość domen .de
    Wdrażali podobno dnssec i im sie rozjechało - daję info, bo do mnie już
    dzwoniło kilku klientów, że nie działają im ich domeny .de (u różnych
    rejestratorów).

    "pracują nad rozwiązaniem problemu"

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-05-12 14:07:52
    Temat: Re: internet niemiecki padł
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 12-5-2010 14:41, crazy bejbi wrote:
> [...]
    > Wdrażali podobno dnssec i im sie rozjechało - daję info, bo do mnie już
    > dzwoniło kilku klientów, że nie działają im ich domeny .de (u różnych

    No popatrz, popatrz, a DECIX, punkt wymiany ruchu we Frankfurcie jakoś
    nie zanotował spadku ruchu:

    http://www.decix.de/content/network.html

    Więc masz bardzo niesprawdzone wiadomości. Nie domeny, a metro, nie w
    Niemczech, a w Brazylii i nie padło, tylko ruszyło :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 3. Data: 2010-05-12 14:39:10
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-12 16:07, Grzegorz Janoszka pisze:

> [...]
    >
    > Więc masz bardzo niesprawdzone wiadomości. Nie domeny, a metro, nie w
    > Niemczech, a w Brazylii i nie padło, tylko ruszyło :)

    nie działały domeny niemieckie rejestrowane w eurodns.com i 1u1.de oraz
    godaddy.com
    dnsy miały poprawne, ale serwery nazw nie rozwiązywały IP (pewnie oprócz
    tych, które miały scachowane).

    U mnie do dotyczyło kilku klientów, którzy akurat łączyli się z ...
    Niemiec. Również w Polsce nie można się było dobić do wielu domen.
    Swoją drogą dziwne, ze DE-CIX nie zauważył przerwy.

    Wojtek

  • 4. Data: 2010-05-12 16:17:09
    Od: "Miroslaw L. Baran" <b...@h...pl>

    Grzegorz Janoszka wie lepiej:

> [...]

    > Więc masz bardzo niesprawdzone wiadomości. Nie domeny, a metro, nie w
    > Niemczech, a w Brazylii i nie padło, tylko ruszyło :)

    Nie, żeby mnie dziwił stan wiedzy przedmówcy, jednakowoż pozwolę sobie
    zacytować spam, jaki dostałem od keywebu:

    derzeit liegt ein Problem bei der DENIC vor.

    Die Nameserver der DENIC haben offenbar aktuell erhebliche Probleme.
    So werden bereits registrierte Domains als "nicht registriert"
    zurückgegeben - Besucher können diese Seiten dann nicht mehr
    erreichen.

    Betroffen ist eine Vielzahl, aber offenbar nicht alle,
    .de-Rootserver. Daher betrifft das Problem auch nicht alle Besucher,
    sondern zufällig nur diejenigen, die einen "defekten" Server
    erreichen.

    Za drobną opłatą mogę przetłumaczyć.
    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Alexander Graham Bell is alive and well in New York, and still waiting
    for a dial tone.

  • 5. Data: 2010-05-14 09:44:14
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@n...janoszka.pl> wrote:
    > No popatrz, popatrz, a DECIX, punkt wymiany ruchu we Frankfurcie jakoś
    > nie zanotował spadku ruchu:
    >
    > http://www.decix.de/content/network.html

    Nie zanotował, bo torrenty są mało zależne od DNS. ;-)

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?