  • 1. Data: 2002-03-03 18:15:59
    Temat: PLC i limity
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    http://www.pattern.pl/opis_PLC.html

    Interesuje mnie jak mozna w praktyce rozwiazac limitowanie do 250MB
    oraz jak taki system bilingu transferowego bedzie rejestrowal pingi i
    inne smieci, ze o spamie nie bede wspominal :P

    januszek

  • 2. Data: 2002-03-03 21:38:05
    Temat: Re: PLC i limity
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> wrote:
> [...]

    > oraz jak taki system bilingu transferowego bedzie rejestrowal pingi i
    > inne smieci, ze o spamie nie bede wspominal :P

    Wiele firm produkujacych rutery implementuje w nich takie cos co sie
    nazywa 'netflow' (robi to np. Cisco): jest to taka fajna funkcjonalnosc
    pozwalajaca operatorowi dokladnie wiedziec jakie jest zrodlo i
    przeznaczenie pakietu, ile czasu trwala transmija, ile pakietow i bajtow
    zostalo przeslane, za pomoca jakiego protokolu, jakie byly porty, flagi.
    Ba, informacje o ASach tez ten protokol zawiera.

    Pewien problemem stanowi pozniejsze przetwazanie tego... chociaz dla
    potrzeb tylko bilingu nie jest to problem znaczacy.

    > januszek

    Pozdrawiam,
    Madej

  • 3. Data: 2002-03-04 02:30:42
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    januszek napisal(a) [03 Mar 2002]:

    > Interesuje mnie jak mozna w praktyce rozwiazac limitowanie do 250MB

    Mozliwosci jest wiele. Mozliwe, ze sprzet PLC liczy ruch. Jesli nie, to
    bardzo latwo jest zliczyc ruch na najblizszym routerze na skraju sieci
    operatora.

    > oraz jak taki system bilingu transferowego bedzie rejestrowal pingi i
    > inne smieci, ze o spamie nie bede wspominal :P

    To jest bardzo dobre pytanie... Wszystko zalezy od sprytu i wspolpracy
    ludzi od techniki, bilingu i marketingu.

    Nasuwa sie pytanie - czy w Zakladach Energetycznych sa ludzie, ktorzy
    rozumieja problem?

    --
    (m...@i...pl)

  • 4. Data: 2002-03-04 14:00:41
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Nasuwa sie pytanie - czy w Zakladach Energetycznych sa ludzie, ktorzy
    > rozumieja problem?

    raczej nie
    im trudno jest zrozumieć, że ktoś pracuje przy komputerze o 2 w nocy,
    a ups wytrzymuje tylko 20 minut

    zyga

    --
    Zygmunt M. Zarzecki
    emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom