  • 61. Data: 2018-02-19 16:47:24
    Temat: Re: PLC
    Od: irabil <i...@w...pl>

    > No to przeciez to samo bedzie, jak sprobuje z szafy przekazniki
    > wyciagac, albo kabelki od PLC sprawdzac i dokrecac.

    No nie za bardzo bo wyciągając przekaźnik pozbawia sterownik możliwości
    wysterowania konkretnego obwodu co jest awarią i nic się nie stanie, tak
    samo odkręcanie poszczególnych przewodów od PLC powoduje awarię dźwigu a
    po wyjęciu całego shielda z Arduino nie wiem jak program to potraktuje
    ale chyba raczej jako brak sygnału sterującego, ponieważ teoretycznie
    nie ma kontroli obecności shielda w płytce bazowej i w zależności co by
    było podpięte do shielda i jak napisany byłby program to hmm...
    Jednak mimo wszystko jeśli ktoś się uprze i postanowi zrobić sterownik
    do dźwigu na bazie Arduino i napisze do niego program w którym przewidzi
    również sytuacje z kilku praw Muphiego to rynek zbytu ma nieograniczony
    bo nikt nie zrobi tego taniej.
    A tak swoją drogą to napisanie programu do sterowania dźwigiem,
    następnie proces testowania i sprawdzania poprawności każdego algorymu,
    licznika itp. a następnie zapewnienie wieloletniej bezawaryjnej pracy
    dźwigu to nie jest prosta sprawa, ponieważ na chwilę obecną oprócz
    sterowników własnych dużych firm takich jak Kone , Shindler, Otis itp.
    na rynku dostępnych jest może kilkanaście typów sterowań opartych na
    systemach embedded i procesorach PIC, kilka na PLC i dopiero wchodzące
    na rynek kilka z ARM.
    Tak dla wprawy możesz spróbować napisać algorytm obsługujący wspólne
    wezwanie dla dwóch dźwigów w grupie ze zbiorczością w górę i w dół pod
    kątem najmniejszego zużycia prądu przez silniki oraz optymalizacji czasu
    oczekiwania na przystanku przez pasażerów (czyli tak długo dopóki nie
    pójdą po schodach bo będzie szybciej -:)) ) .

  • 62. Data: 2018-02-19 21:50:05
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > O ile wyjscia w PLC sa "uniwersalne", to wejscia analogowe ...
    > kompatybilne z tymi czujnikami, ktore sa kompatybilne :-)
    >
    > termistor to chyba latwiej do Arduino :-)

    No co Ty, kupuję kartę wejściową do termopar czy PT-k i konfiguruję jaki
    tam czujnik mam.
    Dostaję wynik w stopniach C, wartościach RAW czy jak tam sobie życzę, ze
    skalowaniem i kalibracją.
    Mnie nawet nie chce się tego konfigurować czasami, podłączam i czytam w
    jednostkach 0.1C, dosłownie nic nie robię poza podłączeniem a i tak
    wychodzi wystarczająco dokładnie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 63. Data: 2018-02-19 21:50:43
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Ta mi się przypomniało, jak w arduino zrobisz kompensację przewodów,
    standardową w PLC?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 64. Data: 2018-02-19 21:53:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > IMO nie taka nuda, tak sie wlasnie zastanawiam jak to zgrabnie zrobic
    > :-)

    Hmm... rozumiem, że zastanawiasz się nad optymalizacją trasy dla 2 lub
    więcej wind :)

    > No nie, chodzi mi wlasnie o pelnoprawna winde, ze wszelkimi szykanami.

    Polegniesz w takim razie na przepisach :(

    > Czyli na PLC sie da :-)

    A czegoś się nie da?
    Widziałem pomiar długości światłowodu zrobiony na PLC i nie, nie było
    tam osobnego układu pomiarowego, tylko karty we/wy i plc!

    > Ja pamietam, ze byly dodatkowe blaszki co pol pietra.

    Wiesz, 30 lat, sorki :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 65. Data: 2018-02-19 22:00:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Takie na wieksza ilosc pieter ?

    Zasady te same, jakie znaczenie ma ilość pięter?

    > Tego sie wlasnie balem :-)
    > Ale jesli sie da ... to moze to nie problem ... w odpowiednio duzym PLC :-)
    >
    > Swoja droga - dawniej bylo mniej przekaznikow, powinno dac sie i krocej :-)

    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że oparli bezpieczeństwo windy o jakieś
    tam drabinki w PLC. Nawet w prostych maszynach za takie funkcje
    odpowiadają dedykowane układy (TwinSafe, Pilz, Preventa, cokolwiek)
    niezwiązane z programem głównym. Kurcze, może windy nie mają wymagań o
    jakie je podejrzewam. Może jest też tak, że sterowanie może być podłe,
    bo i tak osobny układ z hamulcami nadzoruje bezpieczeństwo?
    Cholera, nie znam się, zaczynam gdybać :(

    > Hm, zawsze sie podejrzanym okiem patrze na certyfikowanie programow.
    > Ale drabinki moze latwiej inzynierowi z UDT zrozumiec ... ha, ha, 5 tys :-)

    Jak ktokolwiek ogarnie 5k linii, to stawiam zgrzewkę :)

    > Tak czy inaczej jakos to trzeba zrobic, i wszystko moze sie popsuc.
    > Wiec pomysl z Arduino wcale nie wydaje mi sie szalony.

    Bardzo szalony.

    Tak mnie wzięło na zastanawianie się. Skoro windy robią na PLC i nie
    przejmują się safety, to jak to się ma w przypadku sterowników świateł
    drogowych? Też mają to w d... czy tam już odpowiednie certyfikacje są
    wymagane? Koś wie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 66. Data: 2018-02-19 22:12:27
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > żesz q***a!
    > przeczytałem, i ucieszyłem się, że jednak nie mam iphona (a chciałem).
    To błąd.
    Trzeba było sie zdecydować, zobaczyłbyć co to niezawodny i działajacy
    telefon.

    > Tak mi przyszło zaraz potem do głowy, że to nie żadna "luka" w
    > zabezpieczeniach, lecz "back door" specjalnie sprokurowane przez
    > szczwanych chłopaków z Apple'a na "uprzejme" życzenie CIA-rezwyciajki...

    Może tak, może nie.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 67. Data: 2018-02-19 22:14:51
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Trzeba było sie zdecydować, zobaczyłbyć co to niezawodny i działajacy
    > telefon.

    Zapomniałeś dać taki znaczek: ";)"

    Miłego.
    Irek.N.

  • 68. Data: 2018-02-19 22:19:59
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Irek.N. wrote:

    > Zapomniałeś dać taki znaczek: ";)"
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    Nie, to nie była wypowiedź z przekąsem.

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 69. Data: 2018-02-19 22:25:41
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Irek.N. wrote:

    > Zapomniałeś dać taki znaczek: ";)"
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    Sam kiedy sobie kupiłem iphone 4s (z pewną nieśmiałością), potem cała
    rodzinę wyposażyłem (w nowsze modele).
    Teraz, jak bede zmieniał (mam najstarszy model, acz cały czas FaceTime
    chodzi z najnowszymi modelami) to również kupię jabłko.
    No chyba, że coś spiepszą, po całości.

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 70. Data: 2018-02-19 22:35:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Teraz, jak bede zmieniał (mam najstarszy model, acz cały czas FaceTime
    > chodzi z najnowszymi modelami) to również kupię jabłko.

    Wiesz, moja Pani używa 5S, a teraz dostała nowszy.
    Cały kłopot w tym, że nie potrafimy przenieść kontaktów z jednego do
    drugiego bez udziału chmury. W zasadzie nikt nie potrafi
    przenieść...serwis jabłka też. Przedziwne.

    Miłego.
    Irek.N.