eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPLCRe: PLC
  • Data: 2018-02-20 16:59:49
    Temat: Re: PLC
    Od: irabil <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 19.02.2018 o 22:00, Irek.N. pisze:
    >> Takie na wieksza ilosc pieter ?
    >
    > Zasady te same, jakie znaczenie ma ilość pięter?

    Zasady te same bo sam algorytm obsługi jazdy jest uniwersalny od 2 do
    n-dziesiąt pięter. Ale ilość pięter ma duży wpływ na objętość programu
    czyli na dobór sterownika oraz modułów rozszerzających. Każdy przystanek
    zajmuje w najprostszej wersji ( nie korzystając z magistrali CAN ) dwa
    wejścia i dwa wyjścia. Czyli obsługa 11 przystanków zajmuje 44 we-wy a
    jest to tylko obsługa przycisków na przystanku i w kabinie wraz ze
    sterowaniem podświetleniem. Mało tego to strasznie komplikuje program bo
    każdy przycisk w programie pojawia się wielokrotnie np. krótkie
    naciśnięcie wezwania steruje wejście, czas naciśnięcia zlicza licznik
    jeśli do 1 s to zbiorczość dół, jeśli dwa dźwigi w grupie to informacja
    do obsługi grupy, sterowanie podświetleniem mruga co 1 s, długie
    przyciśnięcie od 1s do 2s to samo tylko zbiorczość góra i mryganie
    podświetleniem szybsze dla odróżnienia, bardzo długie przyciśnięcie
    powyżej 3s kasuje wezwanie i wszystkie informacje o nim w sterowniku.
    Dlatego właśnie pojawia się te 5k i więcej linii.

    >
    >>> Tylko napisanie takiego programu który zapewniał by odpowiedni poziom
    >>> bezpieczeństwa użytkowników oraz obsługi oraz pełną funkcjonalność
    >>> wiąże się z tego co widziałem w programie z drabinką na jakieś 5000 -
    >>> 8000 szczebli :-).
    >>
    >> Tego sie wlasnie balem :-)
    >> Ale jesli sie da ... to moze to nie problem ... w odpowiednio duzym
    >> PLC :-)
    >>
    >> Swoja droga - dawniej bylo mniej przekaznikow, powinno dac sie i
    >> krocej :-)
    >
    > Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że oparli bezpieczeństwo windy o jakieś
    > tam drabinki w PLC. Nawet w prostych maszynach za takie funkcje
    > odpowiadają dedykowane układy (TwinSafe, Pilz, Preventa, cokolwiek)
    > niezwiązane z programem głównym. Kurcze, może windy nie mają wymagań o
    > jakie je podejrzewam. Może jest też tak, że sterowanie może być podłe,
    > bo i tak osobny układ z hamulcami nadzoruje bezpieczeństwo?
    > Cholera, nie znam się, zaczynam gdybać :(

    Nie jest tak źle :-)). Za bezpieczeństwo odpowiada ciąg połączonych ze
    sobą w szereg łączników bezpieczeństwa ( np. kontakty drzwi, kontakty
    rygli, kontakt chwytaczy itp. ) które sterują zdublowanym z połączonymi
    w szereg stykami ( kontrola sklejenia styków ) przekaźnikiem
    bezpieczeństwa. Dopiero on informuje sterownik że może rozpocząć jazdę.

    >
    >> Hm, zawsze sie podejrzanym okiem patrze na certyfikowanie programow.
    >> Ale drabinki moze latwiej inzynierowi z UDT zrozumiec ... ha, ha, 5
    >> tys :-)
    >
    > Jak ktokolwiek ogarnie 5k linii, to stawiam zgrzewkę :)
    >
    >> Tak czy inaczej jakos to trzeba zrobic, i wszystko moze sie popsuc.
    >> Wiec pomysl z Arduino wcale nie wydaje mi sie szalony.
    >
    > Bardzo szalony.
    >
    > Tak mnie wzięło na zastanawianie się. Skoro windy robią na PLC i nie
    > przejmują się safety, to jak to się ma w przypadku sterowników świateł
    > drogowych? Też mają to w d... czy tam już odpowiednie certyfikacje są
    > wymagane? Koś wie?
    >
    >
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: