  • Data: 2024-05-27 11:09:10
    Temat: Re: PJ autobus-tramwaj
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak? Na kat. D jest ten sygnalizator opisany?
    > http://znaki-drogowe.org/sygnaly-swietlne-dla-kieruj
    acych-pojazdami-wykonujacymi-odplatny-przewoz-osob-n
    a-regularnych-liniach/znak-SB

    Bardzo możliwe.
    Ja prawa jazdy kat. D nie mam, na kursie tramwajowym nie byłem, ale i
    tak te sygnały znam.

    > Ale te autobusy jeżdżą po torowiskach po których oprócz nich tylko
    > tramwaj może się poruszać.

    Do jeżdżenia po jezdni z torowiskiem nie są potrzebne żadne osobne
    uprawnienia. Do kierowania pojazdem potrzebne są uprawnienia odpowiednie
    dla rodzaju pojazdu, którym się kieruje. Uprawnienia są wydawane nie w
    zależności od rodzaju nawierzchni, tylko od rodzaju pojazdu.
    Na przykład w Warszawie, jak widać, autobus jedzie po jezdni, w której
    są tory tramwajowe:
    https://maps.app.goo.gl/j4wkdsPStkk5Z8MS7
    Przy czym jest to pas wyłącznie dla komunikacji publicznej, czyli
    samochody prywatne tym pasem nie mogą jeździć.
    Tutaj też widać:
    https://maps.app.goo.gl/RP1UsURkTeJUikV18

    --
    -