  • Data: 2024-05-27 18:05:32
    Temat: Re: PJ autobus-tramwaj
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > No tak, wszystko jasne. Prawie ;)
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.Nsf/download.xsp/WDU20
    021701393/O/D20021393.pdf

    > Taka wiedza jest zawarta podczas kształcenia na PJ kat. D?

    Nie mam to nie wiem, ale zakładam, że tak. Zauważ, że w tym
    rozporządzeniu masz też opisane znaki dla kierujących pojazdami
    wojskowymi, więc zwykły cywil nie musi się nimi martwić, tak samo jak
    znakami na torowiskach.

    > I każdy z PJ kat. D może jeździć po takich liniach? Czy to się nabywa osobno?

    Z rozporządzenia wynika, że tylko kierujący "autobusami
    oraz innymi pojazdami wykonujacymi odpłatny przewóz osób na regularnych
    liniach". Czym się różni regularna linia od nieregularnej to nie wiem,
    bo co do zasady każdy autobus wykonuje odpłatny przewóz osób.
    Możliwe że na kursie kat.D uczą takich niuansów, ale tego to ja już nie
    wiem.