  • 41. Data: 2023-12-15 22:30:18
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2023 21:59, Piotr Gałka wrote:
    > Pół roku temu założyłem konto na fejsie bo z treści jakiejś strony
    > wynikało, że tam się więcej dowiem, ale nie dowiedziałem się.
    > Od tej pory ani razu nie zalogowałem się na fejsa.
    > Jak się w ogóle zabrać do poszukania jakichś sensownych grup?

    Wyszukiwarką facebooka. Podpowiada wiele rzeczy, w tym grupy.

    Zacznij od wpisania w facebooka "grupa foo" i w pierwszej kolejnosci
    dostaniesz kilka trafionych grup w temacie foo.

    Zaznaczam, że wiele grup jest tylko z polecenia i nie są znajdowane
    przez wyszukiwarkę. Musisz mieć linka od kogoś, kto tego linka może
    wygenerować.

    Do wielu grup nie da się zapisać wprost, należy najpierw poprosić (co
    czasami związane jest z jakąs formą egzaminu, np. musisz odpowiedzieć na
    jakieś pytanie związane z tematyką grupy). Moderator podejmie decyzję
    czy zostaniesz zapisany. Niektórzy sprawdzają też historię, aby uniknąc
    wpadek typu fałszywe konta zajmujące się spamowaniem.

    > Wiem, że nie całkiem poważnie się zachowuję, gdy nawet sam nie
    > spróbowałem, ale czasem liczę na uzyskanie jakiejś wiedzy z góry.
    > Więc się nie zdziwię jak nie dostanę żadnej info.
    > Jest jakiś manual do fejsa? :)

    Wyszukiwarka w lewym górnym rogu :P

    > Ja w ogóle chyba za stary jestem bo nie nauczyłem się próbować
    > czegokolwiek bez gruntowanego zapoznania się wcześniej z instrukcją
    > (instrukcję do czajnika bezprzewodowego też czytam).

    Bez przesady. U mnie na początku face wygenerował tylko konfuzję z tym
    czym jest relacja vs czym jest "o czym myślisz". Poza tym interfejs jest
    relatywnie jasny.

    > Jak się zainteresowałem KiCadem to najpierw przeczytałem wszystkie pdf-y
    > dokumentacji a dopiero potem instalowałem KiCada.

    Nie warto. Przy szybkiej ewolucji softu manuale są za stare i mają
    błedne informacje. Można przeczytać jakiś jeden czy dwa, ale *wszystkie*
    to lekka przesada.

    Zaznaczam, że jesli poszukujesz wiedzy specjalistycznej, to fb nie jest
    najlepszym miejscem (ale useet też). Typowe grupy facebookowe są
    przeznaczone raczej do ogólnej wymiany informacji na poziomie
    przeciętnym jesli chodzi o zaawansowanie. Jesli potrafisz dyskutować i
    zadawać trafne pytania, masz szansę na wydłubanie wiedzy z komentarzy,
    które działaja troche jak usenet.

  • 42. Data: 2023-12-15 23:48:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nietrudno zgadnąć, że użytkownicy GoogleGroups, którzy żadnego NNTP nie
    > używali, bo i nie po to NNTP powstało by go używały czytniki, nie będą
    > szukali serwerów NNTP tylko pójdą na FB i inne serwisy przeglądarkowe.
    > Tak się to "rozwiąże samo".

    Część pewnie tak. Inna część, ta bardziej wartościowa lub zdeterminowana,
    może w końcu sprawdzi, co to są te czytniki i z czym się to je. Zobaczymy.

    --
    Słonica namawia mrówkę, by ta jej weszła do... Po dłuższym nagabywaniu
    mrówka wchodzi i wychodzi trąbą. Słonica rozanielona prosi o powtórkę

  • 43. Data: 2023-12-15 23:55:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Dec 2023 22:30:18 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    >
    > Bez przesady. U mnie na początku face wygenerował tylko konfuzję z tym
    > czym jest relacja vs czym jest "o czym myślisz". Poza tym interfejs jest

    Chyba raczysz Waść żartować.

    Jak wyszukać konkretną informację, np na zadany temat w okresie
    kwiecień-maj?
    Jak wyszukać konkretną treść umieszczonąprzez konkretną osobę?
    Jak znaleźć odpowiedzi na jakiś temat?
    Szukanie po substringach raczej nie istnieje.
    Szukanie z warunkami logicznymi (typu AND, OR) na pewno nie istnieje.

    To coś jest podobne do "wyszukiwarki" w MS-Outlook, która nic nie umie w
    porównaniu z chociażby kombajnem wyszukującym w The Bat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2023-12-16 00:19:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:c417e850-c3c9-4ac8-ad75-93010f5bb5e3@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Tu mamy Zenka, który jest idiotą, i nikt mnie za nazwanie go
    > idiotą nie zbanuje ani nie wyciszy. Jego za nazwanie mnie idiotą
    > też nie. Co ma swoje wady i zalety. Ja się nie boję słów (tego
    > ostatnio modnego "hejtu"), więc lepiej czuję się w miejscu, w
    > którym cenzorzy nie opiekują się na siłę moimi uczuciami.

    Ostatnio dużo słucham yt o polityce i wojnie i jak tam mówią
    "zleciały się trole i hejterzy na live" to mnie to rozbawia :)

    Co oni wiedzą o hejcie.

    Nikt ze znajomych nie wie, że jestem trolem w Usenecie.
    Bo i po co im ta ciemna strona internetu, która mogłaby im wykrzywić
    poukładany świat. Kierownik był za głupi aby skonfigurować czytnik.

    Bardzo sobię cenię to miejsce gdzie mogę coś napisać
    i nikt tego nie wygumkuje żadnym sposobem.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne
    #jebać wariatki z psami

  • 45. Data: 2023-12-16 00:36:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja natomiast sobie cenię.

    Bo to ma swoje zalety. I wady.

    > Nie ma na usenecie grupy o drukarkach 3D. Mógłbym pisać tutaj, albo na
    > inżynierię. Ale nie oszukujmy się. Nie dostanę śladu odpowiedzi.

    Ja mając jakiś konkretny problem pisałem na Usenet. Jest grupa
    pl.soc.prawo, jest grupa "Darmowe porady prawne". Na pierwszej są ludzie o
    IQ jednak większym od tostera (choć ilościowo jest ich mniej), na drugiej
    grażynki, które chcą wiedzieć, jak wyrwać pieniążki z pomocy społecznej,
    bo im się należy.

    Czasem też używam branżowych forów (badcaps, eevblog) lub Discorda.

    > Natomiast na grupie o drukarkach (ba, o konkretnej drukarce) dostaję
    > odpowiedzi w przeciągu minuty, sensowne.

    Możliwe. Też zdarzało się, że pytałem o coś na FB, bo potrzebowałem
    czegoś, co było tylko na FB (np. grupa dotycząca mojej okolicy).

    W zasadzie gdyby grupy FB były dostępne z osobnego interfejsu, niż sam
    Facebook (a najlepiej przez normalny protokół, np. NNTP), to byłoby to
    super rozwiązanie. Tak jak Messenger kiedyś był dostępny przez XMPP.
    Korzystałbym z nich dalej w jakimś ograniczonym zakresie. Ale nie są i nie
    będą.

    > Z grup w jakich jestem, ani jednej nie mógłbym nazwać w ten sposób.
    > Proponuje przenieść się z toksycznego miejsca ;)

    Przeniosłem się z FB, który cały był dla mnie toksyczny. Czy raczej
    wyniosłem, bo nie znalazłem sensownej alternatywy. Może to i lepiej.

    > A tak, są toksyczne miejsca, jak na przykład grupy loklane, pełne
    > polityki, idiotów itd. Ale czy tego samego nie można powiedzieć o
    > pl.soc.* ?

    Można, ale nadal nikt tam nie zakłada kagańca wedle swojego widzimisie. Co
    najwyżej można uzupełnić prywatny killfile.

    > fir to chyba na fizyce jakoś bywał. Nie wiem czy przypadek z tą ksywką.

    Ten sam. Na fizyce, na programowaniu. Niereformowalny kretyn.

    > Ogólnie rozkwit i upadek IRCa udało mi się przeżyć bez uzależnienia. Po
    > krótkim czasie odnalazłem tam kliki ludzi obrażonych że ktoś o coś pyta,
    > pełno cwaniaczków czekajacych na op-a lub splita i masę szumu. Nig
    > godnego uwagi.

    Na cwaniaczków są serwisy (nickserv, chanserv), na abuserów (DDoS) jest
    maskowanie hosta (cloak, vhosty). To że nie ma tego na ircnecie... ircnet
    nie jest jedyny.

    Ale tak, ciekawych kanałów jest mało. W zasadzie tylko na jednym zależy mi
    na tyle, żeby tam być. Na innych po prostu wiszę i zaglądam, jak mam
    ochotę.

    Jeśli chodzi o uzależnienie, to mnie żadna usługa w sieci nie uzależniła
    poza Facebookiem. Jest teraz masa usług, które są celowo stworzone tak,
    żeby uzależniać, ale jestem za stary na to, żeby oferowały mi cokolwiek
    ciekawego (mówię o jakichś tiktokach, snapchatach, instagramach, to nie ta
    grupa docelowa). Tylko Facebook miał jakiś sens, głównie ze względu na
    grupy. I tylko Facebookowi udało się namieszać mi w głowie tak, żebym się
    w jakimś stopniu uzależnił. M.in. stąd decyzja o wywaleniu konta.

    Patrząc wstecz nie żałuję. Sporo straciłem, ale psychiczne korzyści są
    większe.

    Jeśli ktoś korzysta z FB i ma to pod kontrolą, nie prokrastynuje na FB,
    nie zagląda częściej, niż planował i na dłużej, niż planował, albo
    korzysta typowo użytkowo (wejść, zadać pytanie, dostać odpowiedź, wyjść),
    to niech korzysta. Mi się to nie udawało.

    > Nie, kompletnie bez sensu. IRS raczej marnował zycia ludzi na około
    > mnie. Mowa o końcówce lat 90.

    Ale znajomości się nawiązywały, częściowo przechodząc do reala. Podobnie
    było z FB. Tego mi brakuje na Usenecie. Tu się pisze z ludźmi przez 20 lat
    i nadal nie wie się o nich w zasadzie nic. Kiedyś były jakieś zloty,
    później to wszystko umarło. Parę lat temu zrobiłem zlot pme, przyszła
    oprócz mnie i dziewczyny tylko jedna osoba. Na FB było inaczej. Ale też te
    znajomości, o ile nie przeszły w międzyczasie na inne media, poumierały
    wraz z odejściem z FB.

    > Ale ja wlasnie bardzo cenie tą wolność słowa, jaka jeszcze na usenecie jest.
    >
    > Na FB nie ma. Ale na FB masz wiedzę mocno skonkretyzowaną i o dziwo to
    > działa, szczególnie w grupach technicznych. Zapytałem wczoraj o wydruk
    > ABS+ i okazało się, że po 5 minutach rozwiązano mój problem.

    A wyszukiwarka, wątkowanie? Jasne, jest lupka. Upośledzona jak cały
    interfejs. Dekady temu ludzkość wymyśliła wielopoziomowe wątkowanie, czy
    cytowanie wielokrotne. Tam tego nie ma. Dobrze że w ogóle jest
    jednopoziomowe wątkowanie, bo i tego kiedyś nie było. Poza tym ta wiedza
    jest tam tak długo, jak długo istnieje dana grupa, a ty masz do niej
    dostęp (a dostęp stracisz, jak durny bot stwierdzi, że naruszyłeś zasady,
    których nie naruszyłeś, albo adminowi grupy odbije). Nie da się w prosty
    sposób wyeksportować wszystkich postów, zachować ich gdzieś, a ile można
    robić screenshotów albo kopiować do notatnika.

    > Może elektronika to za szerokie pojęcie. Przyjdzie Ci ktoś marudzący o
    > Arduino, gdzie to się wpina i przyjdzie ktoś marudzący dlaczego
    > przerwanie w Cortexie uszkadza pamięć. Oba z elektroniki i
    > mikrokontrolerów, ale nie dogadają się między sobą.

    Tam Arduinowcy byli jednymi z mądrzejszych, a osoba, która wiedziała, co
    to jest Cortex, była może jedna :) Większość pytań to były pierdoły na
    zasadzie "jak podłączyć leda".

    RoMan też tam moderował (za moją rekomendacją zresztą), ale zrezygnował
    jeszcze przede mną.

    > Są jeszcze Discordy, sam mam jednego, ale zauważyłem, szczególnie z
    > opini innych, że tematyczne wznoszą sie i upadają co chwile, a jedyne
    > które trwają to te o dupie Maryni. Czyli jak IRCe ;)

    Discordów mam masę, ale aktywnie korzystam tylko z jednego, dotyczącego
    krótkofalarstwa. Fajni ludzie, wysoki poziom. Są też inne krótkofalarskie,
    ale poziom (i merytoryki i kultury) tam jest żenujący.

    Na innych serwerach (choć wg mnie "gildie" to lepsze określenie), na
    których jestem, głównie tylko przeglądam memy, bo ludzie tam są zbyt
    oderwani od rzeczywistości, żeby wchodzić z nimi w jakiekolwiek dyskusje.
    Poziom odklejenia jeszcze wyższy niż na FB.

    A, jeszcze swój serwer mam. Założony jako alternatywa dla grupy na FB. Na
    grupie były setki osób, na Discordzie zarejestrowało się kilkadziesiąt,
    ale aktywnie oprócz mnie pisze tylko jedna. "Pisze" to za dużo
    powiedziane. Wrzuca memy i zdjęcia kotów. Ja też wrzucam. To już na priv
    moglibyśmy sobie wysyłać.

    Forum im założyłem, na phpBB. Wielki hype, znów kilkadziesiąt osób, "wow,
    czuję się jak 10 lat temu", kilka dni i cisza. Nie, że mały ruch. Cisza
    absolutna. Cenzorski FB wygodniejszy. Bo forum nie jest stworzone tak,
    żeby celowo uzależniać, a FB tak.

    Inna sprawa, że z Discorda można wylecieć tak samo łatwo jak z FB.
    Wystarczy błędna decyzja bezrozumnego automatu. Było jedno zdjęcie, na
    którym nie było nic złego, ale wysłanie go z automatu powodowało blokadę
    konta. Bo tak. Bo się botowi coś pomyliło.

    --
    Skandal dopingowy w Pucharze Narodów Aryki, u jednego z zawodników nie
    wykryto AIDS. Pewnie spadną w rankingu HIVa.

  • 46. Data: 2023-12-16 00:39:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    ---------------------
    > 1 | 25 | news.chmurka.net
    > 2 | 24 | google-groups.googlegroups.com

    Ze spamem czy bez?

    > 3 | 13 | news.eternal-september.org
    > 4 | 7 | news.icm.edu.pl

    1/4 chmurki w użytkownikach

    > 5 | 3 | wsisiz.edu.pl

    1/8

    > 6 | 1 | posting.tweaknews.nl
    > 7 | 1 | paganini.bofh.team
    > 8 | 1 | news.man.poznan.pl
    > 9 | 1 | pc-156194.zdnet.com.pl

    Chmurka, inne nie rokują, ICM nie jest aktywnie administrowany.

  • 47. Data: 2023-12-16 00:40:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Jest jakiś manual do fejsa? :)

    Jest grupa "Jak będzie na facebooku? Sekcja działania Facebooka", czy
    jakoś tak (może zgodnie z trendem zmienili nazwę na "fejsbookawka"). To
    część tzw. "jebawki" (JBWA = "Jak Będzie W Akapie?", akap =
    anarchokapitalizm). Takie... specyficzne towarzystwo, średnia wieku
    nastoletnia. Tylko raczej nie sądzę, że jak zadasz tam normalne pytanie,
    to dostaniesz normalną odpowiedź.

    > Ja w ogóle chyba za stary jestem bo nie nauczyłem się próbować
    > czegokolwiek bez gruntowanego zapoznania się wcześniej z instrukcją
    > (instrukcję do czajnika bezprzewodowego też czytam).

    Ja odwrotnie. Zwykle nie czytam instrukcji, tylko "ogarniam" samemu, a
    potem okazuje się, że mam jakieś dziwne problemy, o których oczywiście
    instrukcja wspomina.

    --
    Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
    nastepuje:

  • 48. Data: 2023-12-16 00:44:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ---------------------

    > Ze spamem czy bez?

    Ze spamem, oprócz tego automatycznie filtrowanego (nie cały jest
    filtrowany).

    > 1/4 chmurki w użytkownikach

    Ale jest otwarty, działa.

    > Chmurka, inne nie rokują, ICM nie jest aktywnie administrowany.

    Coś tam się chyba dzieje, sądząc po ostatnim poście na pl.news.admin.

    --
    Jesteśmy bardzo biedni. Żona musiała sprzedać nerkę żebyśmy mieli co
    jeść w Boże Narodzenie. Jak tak dalej pójdzie będę musiał zrezygnować z

  • 49. Data: 2023-12-16 00:51:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Niektóre na pewno. Ja nie planuję wyłączać. Co nie znaczy, że nigdy nic
    > się nie zmieni, bo wystarczy żebym wpadł pod autobus, żeby chmurkę w ciągu
    > kilku miesięcy trafił szlag. Dlatego dobrze, że są jeszcze inne serwery,
    > np. ICM.

    Ostatni artykuł administratora na news:pl.news.admin z 4.12. Pisze, że
    akurat przypomina sobie "'jak działa serwer' i że właśnie przenumerował
    artykuły". Wiesz jaki ma cykl tego 'przypominania sobie i
    przenumerowywania'?

  • 50. Data: 2023-12-16 00:57:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Ostatnio dużo słucham yt o polityce i wojnie i jak tam mówią
    > "zleciały się trole i hejterzy na live" to mnie to rozbawia :)
    >
    > Co oni wiedzą o hejcie.

    Problem jest szerszy. Dziś bycie urażonym stało się cnotą, a ludzie
    nauczyli się oczekiwać, że inni zaopiekują się ich uczuciami. Stąd
    chociażby te wszystkie "trigger warningi" wciskane gdzie się da. Może
    jeszcze nie w Polsce, ale idzie to do nas.

    Moim zdaniem osoba dojrzalsza psychicznie niż te kilkanaście lat powinna
    umieć radzić sobie z emocjami, które wyzwala w niej życie (także treści
    konsumowane w sieci) sama.

    Na IRCu (znów, wspomniana sieć, w której mam serwer) jest kobieta, która
    musiała zwiększyć dawkę leków, bo ktoś się do niej nieładnie odzywał (choć
    sama prowokowała i wyzywała innych). I to nie dziecko, a kobieta grubo po
    40-ce. Jakby na mnie tak działał Internet albo jakiś głupi czat to już
    dawno bym go odstawił.

    Są specyficzne sytuacje, gdy dopuściłbym "trigger warningi", np. jakieś
    grupy dla osób po traumach, gdzie faktycznie jakieś treści mogą powodować
    silne negatywne reakcje, ale to się staje normą w zasadzie w każdym
    miejscu, które jest dominowane przez Gen-Z. Oni nie potrafią rozmawiać na
    kontrowersyjne tematy, nie potrafią się ze sobą nie zgadzać bez obrażania
    się na siebie, nie potrafią rozmawiać sami bez cenzora, który czuwałby nad
    dyskusją i nad tym, żeby niczyje uczucia nie były urażane. Oczekują, że
    każde miejsce w sieci będzie dla nich "safe space", co jest wg mnie chore,
    bo albo robimy "safe space", czyli grupę wzajemnego lizania się po różnych
    częściach ciała, albo grupę dyskusyjną, na której można zetknąć się z
    poglądami, z którymi ktoś się nie zgadza. To nie idzie ze sobą w parze.
    Safe space to może być klasa w podstawówce, w której pani wstawia uwagę
    Jasiowi za to, że powiedział brzydko do koleżanki. Potem powinno się już z
    tego wyrosnąć.

    Tym bardziej że mówimy o internecie, o słowach. Tu w zasadzie wszystko z
    definicji jest bezpieczne, bo nie wymyślono jeszcze (czasem myślę, że
    niestety) możliwości dania komuś w gębę przez Internet. Jedyne przegięcie
    jakie mogę sobie tutaj wyobrazić to stalking albo inne prześladowanie,
    które przechodziłoby do reala (np. donosy do pracodawcy).

    > Bardzo sobię cenię to miejsce gdzie mogę coś napisać
    > i nikt tego nie wygumkuje żadnym sposobem.

    W zasadzie techniczne możliwości gumkowania są, ale admini generalnie mają
    więcej niż jedną szarą komórkę i też cenią wolność słowa.

    --
    Starszy facet, zmartwiony myślą o śmierci, przychodzi do lekarza i pyta:
    - Panie doktorze jeżeli ja przestanę pić, palić i pieprzyć - to czy ja