eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe › Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273
    views Subscribe
    Date: Fri, 15 Dec 2023 23:57:39 -0000 (UTC)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Ostatnio dużo słucham yt o polityce i wojnie i jak tam mówią
    > "zleciały się trole i hejterzy na live" to mnie to rozbawia :)
    >
    > Co oni wiedzą o hejcie.

    Problem jest szerszy. Dziś bycie urażonym stało się cnotą, a ludzie
    nauczyli się oczekiwać, że inni zaopiekują się ich uczuciami. Stąd
    chociażby te wszystkie "trigger warningi" wciskane gdzie się da. Może
    jeszcze nie w Polsce, ale idzie to do nas.

    Moim zdaniem osoba dojrzalsza psychicznie niż te kilkanaście lat powinna
    umieć radzić sobie z emocjami, które wyzwala w niej życie (także treści
    konsumowane w sieci) sama.

    Na IRCu (znów, wspomniana sieć, w której mam serwer) jest kobieta, która
    musiała zwiększyć dawkę leków, bo ktoś się do niej nieładnie odzywał (choć
    sama prowokowała i wyzywała innych). I to nie dziecko, a kobieta grubo po
    40-ce. Jakby na mnie tak działał Internet albo jakiś głupi czat to już
    dawno bym go odstawił.

    Są specyficzne sytuacje, gdy dopuściłbym "trigger warningi", np. jakieś
    grupy dla osób po traumach, gdzie faktycznie jakieś treści mogą powodować
    silne negatywne reakcje, ale to się staje normą w zasadzie w każdym
    miejscu, które jest dominowane przez Gen-Z. Oni nie potrafią rozmawiać na
    kontrowersyjne tematy, nie potrafią się ze sobą nie zgadzać bez obrażania
    się na siebie, nie potrafią rozmawiać sami bez cenzora, który czuwałby nad
    dyskusją i nad tym, żeby niczyje uczucia nie były urażane. Oczekują, że
    każde miejsce w sieci będzie dla nich "safe space", co jest wg mnie chore,
    bo albo robimy "safe space", czyli grupę wzajemnego lizania się po różnych
    częściach ciała, albo grupę dyskusyjną, na której można zetknąć się z
    poglądami, z którymi ktoś się nie zgadza. To nie idzie ze sobą w parze.
    Safe space to może być klasa w podstawówce, w której pani wstawia uwagę
    Jasiowi za to, że powiedział brzydko do koleżanki. Potem powinno się już z
    tego wyrosnąć.

    Tym bardziej że mówimy o internecie, o słowach. Tu w zasadzie wszystko z
    definicji jest bezpieczne, bo nie wymyślono jeszcze (czasem myślę, że
    niestety) możliwości dania komuś w gębę przez Internet. Jedyne przegięcie
    jakie mogę sobie tutaj wyobrazić to stalking albo inne prześladowanie,
    które przechodziłoby do reala (np. donosy do pracodawcy).

    > Bardzo sobię cenię to miejsce gdzie mogę coś napisać
    > i nikt tego nie wygumkuje żadnym sposobem.

    W zasadzie techniczne możliwości gumkowania są, ale admini generalnie mają
    więcej niż jedną szarą komórkę i też cenią wolność słowa.

    --
    Starszy facet, zmartwiony myślą o śmierci, przychodzi do lekarza i pyta:
    - Panie doktorze jeżeli ja przestanę pić, palić i pieprzyć - to czy ja