  • 141. Data: 2014-04-07 01:36:57
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message
    news:lhs583$vhh$1@mx1.internetia.pl...
    > No ale na błędy kompilacji narzekają chyba tylko ci co nie kompilują.
    > Chyba to jest dla nich odpowiednik takich niedostępnych winogron które
    > zapewne i tak są kwaśne.

    I chyba trafiłeś w sedno sprawy.

  • 142. Data: 2014-04-07 01:39:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    > Możesz podać jakieś obliczenia?
    > Nie możesz, bo musisz napisać w ASM i w C,
    > a potem porównać, a Ty tego nie robisz.
    > 1,6x wolniejszy kod w C vs, ASM dla TEGO samego procka, to kłamstwo,
    > które próbujesz przeforsować.
    > Nie uda Ci się.
    > Z moich obliczeń częściej wynika dokładnie co napisałeś, ale bez kropki,
    > czyli 16x.
    > I dlatego musisz wybrać coś 10x szybszego.
    > Dopóki nie udowodnisz - nie masz prawa pokazywać mnożników.
    > Możesz podać jedynie link do RZETELNYCH analiz.

    Chwila... kto tu pokazywał w innym wątku "rzetelne analizy"? ty:
    "> U mnie w programi pisanym w ASM liczba instrukcji wynosi: 57
    > Instrukcje w głównej pętli sortującej: 20
    W tym kompilatorze Hi-Tech 8.05PL2 główna pętla wykonuje się w 46
    instrukcjach. procesor pic16f876A
    W tym kompilatorze MPLAB C18 v3.12 (demo) 94 instrukcji. PIC18F2320"

    Możesz mi pokazać na przykładzie wyżej jak obliczyłeś te 16x?

  • 143. Data: 2014-04-07 01:46:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No i doszlismy do sedna.
    > Odnoszę wrażenie, że doszedłeś w końcu do tego,
    > że jesteś na grupie dyskusyjnej:
    > pl.misc.elektronika, gdzie właśnie dyskutuje się o systemach embedded,
    > a nie na pl.comp.pecet

    To dlatego Ty podałeś jako pierwsza osoba w tym wątku przykład
    pecetów i Windows? Później rozwijając go słowami:
    "miliony ludzi na świecie włącza komputer, aby po kilku już minutach móc
    się zalogować do banku i sprawdzić, czy ma kasę na kolejną ratę"

    > Chyba czas już uśpić komputer :-)

    Acha :-)

  • 144. Data: 2014-04-07 01:46:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Apr 2014 18:19:55 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Dokładnie na tym właśnie polega hibernacja o której pisałem
    wcześniej.

    Tylko, że on myli hibernację z uśpieniem....

    --
    Marek

  • 145. Data: 2014-04-07 01:50:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Apr 2014 01:04:36 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Czyli w wojsku, lotnictwie, aparaturze medycznej po prostu nie
    zdają sobie
    > sprawy
    > ze złożoności i komplikacji itd. itp.

    Większość systemów diagnostycznych to pc z windowsem, podobnie sytemy
    wojskowe - windows lub linux. Systemy z popularnym os są, po prostu
    tańsze, stąd wypierają gdzie się da egzotyczne i dedykowane układy.

    --
    Marek

  • 146. Data: 2014-04-07 02:54:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podaż była mała jak stałem po kawę dla rodziców w 1980 w kolejce.
    > 10 dg po 2h czekania.
    > Kto kształtuje podaż? Sprzedawcy Allegro?
    > Oni chcą sprzedać. Pamięci DDR2 masz pełno.
    > Możesz sobie kupić w ebay.de lub w ebay.com.
    > Tego jest naprawdę masa.
    > Gdyby nikt nie kupował, to mógłbys je kupić po 1 zł.

    Nie rozumiesz przykładu z pamięciami DDR2 i DDR3.

    > No to nie wiem dlaczego ich nie stosują.
    > Chyba za duża podaż w konkurencji.
    > Może trzeba mieć drogi debugger?

    Czy to nie jest oczywiste czemu ktoś kto zna tylko PICe i 8051
    lub AVRy nie stosuje ARMa i wymyśla sztuczne powody takie
    jak rzekome nieistnienie wersji małych ARMów na obudowy DIP ? :-)

  • 147. Data: 2014-04-07 02:58:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Jeśli chodzi o procki to przecież jest Basic-AVR. Jakoś się nie
    > upowszechnił.

    > Dziwna logika. Ci co wypromowali c zrobili to dla to dla kasy (za kursy,
    > poradniki itp). Ale ci co mogliby wypromować Basica (Bil) też by zrobili
    > by to dla kasy (licencje). Czemu nie zrobił? Zresztą ja mam w domu ze 3
    > książki do Basica :) w tym jedna do VB.

    No właśnie... Visual Basic to taki przykład z tej samej dyskusji.
    To język dla ludzi którzy zatrzymali się na BASICu i próbują
    z tym coś robić więcej... Trzyma się świetnie, bo jak ktoś C/C++
    nie zna to trzyma się kurczowo BASICa :-)

  • 148. Data: 2014-04-07 03:07:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message
    > Czas wdrożenia produktu jest jednym z istotniejszych parametrów.
    > Produkt ma możliwie szybko uzyskać postać gotową do sprzedaży
    > i zarobić na programistę i innych biorących udział w produkcji.
    > Nie musi być najdoskonalszy na świecie, pozbawiony nadmiarowych
    > instrukcji. Ma realizować swoje zadanie i być bezawaryjny.

    Nie dla hobbysty. Hobbysta nie robi programu dla zarobku...

    On robi program dla fajnej zabawy, wyzwania! Dla takiego Sylwestra
    skrócenie kodu o 2 instrukcje nie oznacza wcale że jego firma
    zarobi akcjonariuszom dodatkowy milion dolarów w tym roku. O nie.
    Dla niego oznacza to tylko to, że będzie mógł się tym "wyczynem"
    pochwalić na grupie dyskusyjnej i rozpocząć w sumie bezowocną
    i mocno nadmuchaną dyskusję o wyższości asemblera nad kompilatorem.

    Czyli takie bicie piany, bo o tym że kod pisany w kodzie maszynowym
    może być bardziej efektywny niż kod kompilowany automatycznie
    przez kompilator to uczą w każdej szkole i każdej książce... Każdy
    programista używający kompilatora języka wysokiego poziomu
    chyba doskonale zdaje sobie sprawę z ograniczeń jakie to na niego
    nakłada ale zwykle widzi też korzyści jakie płyną z takiej decyzji
    i jeśli tylko korzyści przerastają ograniczenia to stosuje się kompilator.

    > Dla mnie błąd w kodzie jest wtedy gdy urządzenie nie działa
    > zgodnie z przeznaczeniem lub jest awaryjne (np podatne na
    > zakłócenia).

    No ale Sylwester każdą nadmiarową instrukcję procesora wstawioną
    w kod przez kompilator nazywa "błędem kompilatora" i tryumfalnie
    ogłasza wyższość rozumu ludzkiego nad maszyną binarną :-))

    > Nie sądzę żeby był gorszy przyrząd z prockiem,
    > który 90% czasu krąży w pustej pętli, a przez 100 ms realizuje zadanie (a
    > mógłby realizować 65 ms gdyby był w asm), od przyrządu, który ma procek
    > wytężony na 95% ale napisany przez wybitnego fachowca w asm (bo pisany w
    > c by się w tym procku nie zmieścił albo nie wyrabiał by czasowo).

    Myślę że przyrząd pracujący z baterii może być w pierwszym przypadku
    lepszy, bo nowoczesny procesor 32-bitowy zrobiony w jakichś nowych
    technologiach nanometrowych efektywniej wykorzysta prąd z baterii
    niż konstrukcja sprzed 20 lat nieco odpudrowana aby ktoś ją dziś kupił.

  • 149. Data: 2014-04-07 03:09:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Tylko, że on myli hibernację z uśpieniem....

    Uczciwie przyznaję, że myśląc o hibernacji sam napisałem
    że mój laptop "wstaje z trybu uśpienia"...

  • 150. Data: 2014-04-07 03:10:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Większość systemów diagnostycznych to pc z windowsem, podobnie sytemy
    > wojskowe - windows lub linux. Systemy z popularnym os są, po prostu
    > tańsze, stąd wypierają gdzie się da egzotyczne i dedykowane układy.

    Myślisz że wojsko naprawdę dba o to aby coś było tanie? :-)
    Egzotyczne i dedykowane może dawać przewagę bojową
    bo nikt ruskiego "piczynuxa" czy czego tam używają nie
    zhackuje a linuxa to byle dzieciak z liceum rozłoży na łopatki :-)