    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC vs AVR
    Date: Sun, 06 Apr 2014 13:56:10 +0200

    W dniu 06.04.2014 o 13:17 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> wrote in message

    > OK, czyli nic nadzwyczajnego czego nie miałby typowy
    > 32-bitowy Cortex M3 czy M4 z ARMa do kupienia za 20zł.
    Mylisz się, nie każdy arm ma np 2Ms ADC, mają lpc a stm-y nie.
    tak sama z dac-ami np 1Ms.

    > Ja widzisz nie znam tej xmega, nie wiem o czym mówisz jeśli chodzi
    > o te "eventy", ale podejrzewam że to tak hucznie nazwali system
    > przerwań który wybudza procesor ze stanu uśpienia lub stymuluje
    > niezależne od procesora DMA aby pobrało dane z urządzenia zgłaszającego
    > przerwanie i jak transmisja danych się skończy to obudziły procesor do
    > obliczeń...
    Nie, ewenty to są przerwania ale nie od wyróżnionych wejść jak w starych
    ale od wszystkich z detekcją 0,1 zbocza narastającego i opadającego oraz
    wielopoziomowy dekoder przewań do tego.

    > Dokładnie tak samo można powiedzieć o ARMach - usystematyzowano
    > peryferia i taki Cortex M3 od ST będzie miał prawie to samo co Cortex M3
    > z NXP, nawet kod w C z jednego proca Ci się skompiluje pod drugi bo
    > peryferia są ustandaryzowane... A peryferiów jest w ciul i trochę.
    > Aczkolwiek proca z 8 uartami nie widziałem w stajni ARMa, ale nie
    > widziałem
    > wszystkiego - może taki jest. Wydaje się że jakiś znawca ARMów dopowie
    Nie przesadzałbym z tym ustandaryzowaniem. Jest burdel, prawie każdy
    producent nma swoje.

    > :-)

    > Przekładanie GOTOWEGO projektu z jednej rodziny proców na drugą
    > to oczywiście inna klasa zagadnień. Ja mówię w temacie: znam 8-bitowce,
    > widzę że mają pułap bardzo nisko i się zwyczajnie kończą... Czas poznać
    > coś nowego: tu miejsce dla ARMów. Przesiadka z PIC czy 8051 na AVR
    > nie ma sensu dzisiaj, bo przy cenach kostek 32-bitowych z rdzeniem ARMa
    > na pokładzie czas AVRów jest policzony
    Mylisz się, wcale nie jest policzony. Dla początkujących to s ą idealne
    procki stosunkowo proste do opanowania i zaprogramowania.

    --

    Pozdr
    Janusz