  • Data: 2014-04-06 15:36:16
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-06 14:39, AlexY pisze:
    > [..]

    > Nie, nie tylko, ASM, pascal, basic. Tych potrzebowałem to się nauczyłem,
    > zrobiłem podejście do C i C++ ale chyba już za stary jestem bo mi się
    > odechciało, może to kwestia braku odpowiedniej literatury napisanej w
    > sposób dla mnie zrozumiały.

    No to chyba młodszy jesteś ode mnie bo ja uczyłem się Algolu i Fortranu.
    DO nauki c wystarczył mi Kernighan Ritchie oraz kieszonkowy leksykon c z
    serii O'Reilly.

    > Nikt nigdy nie wmówi mi że asm jest łatwy,

    Nie piszę, że łatwy tylko, że większe ma się szanse na to, że program
    będzie wystarczająco mały i wystarczająco szybki aby zmieścić się w
    osmiobitowcu i maksymalnie wykorzystać jego słabą wydajność. Czyli
    ciężką pracą kodera, bohatersko zwalcza się problemy wynikające ze
    słabej architektury.

    > jego podstawowa zaleta to
    > wiedza co w danym momencie się dzieje z każdym bitem, całkowita kontrola
    > sprzętu,

    Dopóki ten sprzęt jest wystarczająco prosty aby go ogarnąć.

    > zawsze, wszystkie procedury bez skrępowania mogę okroić z
    > funkcji których nie użyję, nie wiem czy tak samo można grzebać w
    > bibliotekach C. np obsługa LCD HD44780 wyciąć obsługę 8bitowej
    > transmisji i odczyt stanu wyświetlacza.

    Możesz to zrobić. Jeśli biblioteka ma dużo kodu, a wykorzystujesz tylko
    małą część to możesz wyciąć te funkcje, wkleić wprost do swojego kodu
    albo zapisać jako inną bibliotekę. Tu ograniczeniem może być licencja.
    Często się korzysta z dorobku innych zawartego w domenie publicznej.
    Dołączenie czyjegoś kodu np. na GPL wprost do twojego kodu powodowałoby
    wymóg opublikowania twojego kodu. Często jest jednak tak, że licencja
    zezwala na używanie zamkniętego kodu twojego własnego programu, a
    publikować trzeba jedynie zmiany w środowisku jak funkcje biblioteczne
    czy sterowniki. Wtedy lepiej zmianę jakiejś biblioteki zapisać jako nową
    bibliotekę i ewentualnie opublikować w razie potrzeby.

    > Nikogo nie zamierzam przekonać do swoich racji wiem że rynek wymusił
    > pisanie szybko bo na chlebek nie zarobisz, ale czy to jest rzeczywiście
    > dobre?

    Czy pisanie w c pod linuksa czy systemy BSD jest twoim zdaniem
    niewłaściwe, bo nie panuje się nad efektem kompilacji? Superkomputery,
    routery, duża część serwerów internetowych, systemy dowodzenia i
    prowadzenia ognia. Lepiej i bezpieczniej byłoby gdyby to wszystko pisać
    w asemblerze?

    --
    pozdrawiam
    MD