  • Data: 2014-04-06 14:28:52
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    [..]

    > Programujesz w asemblerze bo musisz wycisnąć siódme poty z 8-bitowca
    > co ma 2k romu i 2k ramu pracującego przy 40MHz...
    > Tymczasem za podobne pieniądze możesz dziś kupić 32-bitowca z 64k
    > romu i 16k ramu pracującego z zegarem 200MHz i pisać szybszy kod w C
    > kończąc pisanie w 10% czasu jaki spędzasz na cyzylowanie kodu w ASM.

    1. Chcę wiedzieć co program robi a nie analizować i poprawiać błędy
    kompilatora, zwłaszcza że co kompilator to inaczej program złożony.
    2. ASM rozumiem, C C++ i pochodne to dla mnie sieczka stworzona żeby
    wyrwać kasę na szkolenie specjalistów, bardzo lubiłem basic'a, jest
    przejrzysty, nie można było go rozbudować?
    3. Gdybym miał przesiąść się na coś pokroju ARM to prędzej byłby to
    gotowiec typu raspberry.
    4. Czas pisania programu, to najbardziej mnie załamuje, prawda że asm
    zajmuje dużo czasu, ale błędy są wtedy moje a nie kompilatora. Załamka
    polega na tym że w imię przyśpieszenia programowania poświęca się jakość
    ale to niestety normalne w obecnych czasach, program napisany ze 3 razy
    szybciej wychodzi 2 razy większy i 5 razy wolniejszy, a do tego mimo że
    napisany prawidłowo zawiera błędy kompilatora, znane i nieznane.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html