  • Data: 2014-04-04 12:49:42
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Apr 2014 11:58:34 +0200, "tusk, donald tusk"
    <N...@g...pl> wrote:
    > mogę o coś zapytać?
    > jak dokładnie brzmi nazwa kompilatora C dla 18F?
    > PICC? czy C18? MPLAB? trochę się pogubiłem...

    C18 (stary) lub XC8 (nowy). To dwa różne kompilatory.

    MPLAB to całe środowisko (starsze, już nie rozwijane) które uruchamia
    m.in. kompilator C18, C18 jest kompilatorem działającym z linii
    komend.
    C18 to "starszy" i dedykowany do 18F. W tej chwili chyba już został
    oficjalnie zastąpiony przez XC8, który jest częścią nowego środowiska
    mplab X.

    --
    Marek