  • 31. Data: 2013-04-04 17:20:48
    Temat: Re: PFC made in China
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-03 23:45, Stachu Chebel pisze:
> [...]
    taki komp ODRA-1305?? My barany

    > Niczego nie mylę. ODRA "wyglądała" zupełnie inaczej od ICL'a.
    > Funkcjonalnie kompatybilna. Kopia, podróbka, a może klon?? A jakiego
    > Ty masz kompa? Gwarantuję Ci, że jest kompatybilny z x86 !! Tak, tak,
    > chodzi o ten pecet IBM'a z lat 80-tych. A jeszcze zajrzyj do środka
    > jaki masz procesor. Jak Intel, to OK. Jeżeli AMD, to masz kolego
    > podróbę, albo kopię jak wolisz..

    Nadal mylisz...
    - Paweł napisał/pokazał PFC w wykonaniu chińczyków - kawałek plastikowej
    kostki
    - Ty napisałeś, że to brednie, chińczykom nie dorastamy do pięt
    - odpisałem, że to nie brednie, chińczyki podrabiają tranzystorki nawet
    - wyskoczyłeś na mnie ze śmiechem i z tekstem o Odrze.. co ona wspólnego
    z tematem głównym nie mam pojęcia...

    Ok, ale finalnie przyznaję Ci rację. Nie dorastamy do pięt chińskim
    inżynierom.
    Chyba nikt u nas nie wpadłby na to, nie zaprojektował, obliczył i
    wdrożył do produkcji układu PFC z 10cm drutu i 10 gram plastiku; nie
    zrobił by Pendrive 64GB z modelu 256MB pisząc w nim soft aby w kółko
    nadpisywał dane na tych 256MB; nie robił ekstra matrycy dla wtryskarki
    do odlania lipnej plastikowej antenki do interfejsu Bluetooth; nie mazał
    oznaczeń na tanich scalakach aby sprzedawać je jako inne droższe modele;
    nie wpadł na to, że można zrobić znaczek CE oznaczające "China Export"
    na zasadzie równej beleczki środkowej w literce "E" a wyglądający dla
    laika jak znak zgodności z dyrektywami europejskimi ; itp. itd.
    Tutaj faktycznie jak napisałeś "Chińskim Inżynierom nie dorastamy do
    pięt !!"

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2013-04-04 19:49:26
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    wiadomości news:88255889.20130404091006@pik-net.pl.invalid...

    > Bez przesady - tylko zmienili nazwę na Nissan :)

    To "tylko" oznaczało budowanie nowej marki od podstaw.
    g.

  • 33. Data: 2013-04-04 21:43:03
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-04 12:40, Anerys pisze:

    > Z początków telefonii komórkowej w .pl, nabyłem sobie zestaw Simplus z
    > telefonem Motorola D160 (był jeszcze jakiś Srażem, ale doradzili mi
    > motkę, jako tańszą i lepszą). Ta Motka miała (nie ona jedna zresztą),
    > wysuwaną antenę. Wydawać by się mogło, że to po to, aby w spoczynku nie
    > zajmowala zbyt wiele miejsca i nie łamapa się. Ja jednakże nie
    > stwierdziłem znaczącej różnicy między antenką wsuniętą, a wysuniętą

    miałem D520 (jeszcze gdzieś leży..), czyli trochę późniejszą,
    zminiaturyzowaną wersję D160, ale też z wysuwaną antenką. I korzystając
    ze strony Janusa odblokowałem sobie też w niej parę dodatkowych opcji,
    między innymi netmonitor. Nie pamiętam już w tej chwili dokładnie o ile
    było lepiej, ale ZTCP to po wysunięciu antenki sygnał był o jakieś 3dB
    lepszy. I te telefony zasięg traciły naprawdę rzadko - inne mogły nie
    mieć zasięgu, te sygnał trzymały.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 34. Data: 2013-04-04 21:47:14
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-04 19:49, Grzegorz pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:88255889.20130404091006@pik-net.pl.invalid...

    > To "tylko" oznaczało budowanie nowej marki od podstaw.

    pierwotnie to chyba używali marki Datsun dla osobówek a Nissan dla
    ciężarówek

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 35. Data: 2013-04-05 01:11:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > To "tylko" oznaczało budowanie nowej marki od podstaw.

    Mydlenie oczu maluczkim. Ci co mieli pojęcie o motoryzacji doskonale
    wiedzieli, że to pic na wodę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2013-04-05 02:19:55
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości
    > miałem D520 (jeszcze gdzieś leży..), czyli trochę późniejszą,
    > zminiaturyzowaną wersję D160, ale też z wysuwaną antenką. I korzystając

    Też mi kilka motek się ostało, prócz D160, D170 bez wysuwanek...

> [...]
    > było lepiej, ale ZTCP to po wysunięciu antenki sygnał był o jakieś 3dB
    > lepszy. I te telefony zasięg traciły naprawdę rzadko - inne mogły nie mieć

    Ja jakoś nie miałem cierpliwości bujać się z tym...
    Nie mogę wykluczyć, że materiał mierzony omomierzem wykaże izolację, ale np.
    dla częstotliwości GSM kawałek plastiku stanowiący antenę nabiera
    właściwości przewodzących (trafiła mi się jedna taka antenka urwana gdzieś w
    połowie, widocznych śladów przewodnika jakiegokolwiek nie stwierdzono.

  • 37. Data: 2013-04-05 17:23:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    /
    /
    /
    /
    > :-)
    > Paweł

    W marcowej EdW jest cały artykuł na ten temat.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 38. Data: 2013-04-05 23:14:48
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    wiadomości news:862887519.20130405011134@pik-net.pl.invalid...

    > Mydlenie oczu maluczkim. Ci co mieli pojęcie o motoryzacji doskonale
    > wiedzieli, że to pic na wodę.

    Wręcz odwrotnie,
    Decyzja była podjęta ma szczeblu biznesowym.
    g.

  • 39. Data: 2013-04-05 23:30:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > Wręcz odwrotnie,

    Ale co?

    > Decyzja była podjęta ma szczeblu biznesowym.

    Oczywiście. Tylko faktów nie zmienisz, że Datsun najpierw zaczął
    produkować lepsze samochody i dopiero w obliczu bankructwa zmienił
    nazwę ratując skórę. Bo maluczcy uwierzyli, że to nowa marka. A ci, co
    się w tym orientowali wiedzieli wcześniej, ze Datsun poprawił jakość.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2013-04-06 14:15:51
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-05 02:19, Anerys pisze:

    > Też mi kilka motek się ostało, prócz D160, D170 bez wysuwanek...

    potem używałem CD930, też z odblokowanym netmonitorem i jak jechałem w
    jakąś dzicz to zabierałem ze sobą tą wysuwaną antenkę z D520. I jak były
    problemy z zasięgiem, to wykręcałem z CD930 oryginalną antenkę i
    wkręcałem tą z D520. W tym momencie nie było możliwości żeby zasięgu nie
    było ;-)

    > Ja jakoś nie miałem cierpliwości bujać się z tym...

    najupierdliwsze, ale na szczęście tylko jednorazowe, było zrobienie
    przejściówki w kształcie karty SIM z konwerterem poziomów do RS-232.
    Potem było już z górki

    --
    Pozdr.
    Michał