  • 41. Data: 2010-02-04 15:10:50
    Temat: Re: PCtpwy odpowiednik Maca Mini
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message
    news:2010020409360000@grush.one.pl...

    > Ale mnie nie obchodzi powód. Obchodzi mnie rezultat. Klasycz-
    > ne pecety zawsze będą właśnie z tego powodu sprawiały kłopoty.
    > Nawet w przypadku komputerów "firmowych", tak naprawdę też
    > składanych z OEMowych części.

    Istotne jest tutaj komu sprawiają kłopoty.
    Rolę integratora systemów pełnić może producent (Lenovo, Toshiba)
    lub użytkownik (jak sobie kupi składaka). Jak chcesz sam uniknąć
    obowiązku rozwiązywania takich kłopotów to nie kupujesz składaka
    tylko kupujesz komputer firmowy, w którym te problemy są już
    rozwiązane. Albo przez wymianę drivera na taki co działa, albo przez
    wymianę kawałka sprzętu na taki, który jest kompatybilny z resztą
    systemu. Jeśli sądzisz że w wewnątrz Apple'a nie mają nigdy problemów
    z systemem, driverami zanim wypuszczą system do klienta to się mylisz.

    > Usprawiedliwiasz problemy z Windows czy próbujesz w ten
    > sposób udowodnić, że nie występują one?

    Próbuję Ci uzmysłowić, że granica przebiega nie pomiędzy MS
    Windows a Mac OS tylko pomiędzy składakiem a komputerem
    firmowym, i to nie z firmy "krzak" tylko z dużej, renomowanej firmy
    podobnego kalibru co firma Apple.

    > Oczywiście.

    Której firmy? I kiedy to było? Miałeś wtedy Windows 3.11?
    Z relacji poniżej pewnie był to baaaaardzo stary system.

    > Dalej muszę, bo mam Windows. Bo pierwszy wirus mi rozsypie
    > system, więc muszę go zabezpieczać na własną rękę, Bo mu-
    > szę robić zapasowe kopie danych samodzielnie lub dodatkowo
    > kupionym programem. Bo muszę zaktualizować stare sterowniki,
    > których większość producentów "firmowych" komputerów nie
    > aktualizuje w jakiś automatyczny sposób.

    Znowu bzdurzysz. Wszystkie firmowe komputery przychodzą
    do domu z softem antywirusowym, choćby w wersji trialowej.
    System Vista ma wbudowane oprogramowanie do backupu.
    A sterowniki aktualizują się również automatycznie przez
    system Windows Update... Z choinki się urwałeś że tego nie wiesz?
    I Ty pisząc takie głupoty dolepiasz do sygnaturki Microsoft MVP???

    > Czyli pewnie masz mnóstwo błędów w tych sterownikach i tra-
    > cisz część funkcjonalności i wydajności. A Mac OS X sam by
    > zaktualizował sterowniki do sprzętu wraz z kolejnymi aktu-
    > alizacjami systemu.

    Nie napisałem że w między czasie nie aktualizowałem niczego.
    Vista doładowała sobie service packi (automatycznie) i doładowała
    oryginalne sterowniki - ja nie musiałem robić tego co opisywałeś:
    szperania po stronach samodzielnie w poszukiwaniu sterowników.

    > Akurat używam głównie Linuksa.

    Bo Mac OS jest do bani?

    > Bzdura.

    Na razie dla mnie to Ty bzdurzysz i to bardzo.

    > FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    ignored and EOT.

    > \................... Microsoft MVP ......................../

    Buahahaha.

  • 42. Data: 2010-02-04 16:35:01
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Michal Kawecki pisze:

    > No popatrz - a ja instaluję wszystkim Vistę, a teraz Windows 7, na
    > firmowych notebookach i jakoś nikt nie narzeka. Cud nad Wisłą? Czy może
    > po prostu daję im sprawny technicznie sprzęt do pracy, a nie
    > "pudełkowego" nieprzetestowanego śmiecia?

    [OT]
    Skoro ten Win7 jest taki cudowny a Ty jestes "so experienced" to powiedz
    mi czemu na 4 roznych komputerach (2 firmowe + 2 skladaki) sa te same
    jaja po instalacji roznych Win7 (uprzedzajac, nie z torrentow tylko z
    MSDNAA, 32/64bit), ze na 2-3 partycjach zalozonych na dysku system
    ustawia "dirty bit" (co skutkuje brakiem dostepu do partycji) i przy
    kazdym uruchomieniu sprawdza ta partycje i...nic to nie daje, tak w kolo
    Macieju. Uzycz no mi swego eksperjensu, bo ja tego problemu nie
    rozwiazalem, zainstalowalem XP (dostep do partycji nagle "sie znalazl")
    i tak dzialam do tej porty. A podobno ten Win7 mialbyc taki cudowny.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 43. Data: 2010-02-04 22:53:13
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 04 Feb 2010 17:35:01 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

> [...]
    > rozwiazalem, zainstalowalem XP (dostep do partycji nagle "sie znalazl")
    > i tak dzialam do tej porty. A podobno ten Win7 mialbyc taki cudowny.

    na tych maszynach, a nie w systemie. A ponieważ temat jest OT -
    zapraszam na grupę pl.comp.os.ms-windows.winnt.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 44. Data: 2010-02-05 10:20:38
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-03 15:07:00 +0100, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> said:

    > Nie. Bo one mają Windows. Używałeś kiedyś Mac OS X? :)

    > Nie. Raczej między Mac OS X a resztą świata.

    Pogodzę was - różnica przebiega i tu i tu. W kontekscie skrzynki pod
    Windę, Apple należy porównywać z górnopółkowymi firmówkami, a nie, jak
    to najczęściej ma miejsce w naszym kraju, z garażowymi składakami (we
    wszelakich kontekstach). Dopiero rozpatrując kompa, jako całość, tj.
    hard+soft jest Apple vs. reszta świata, z racji unikalnego systemu ORAZ
    hardware (już nie tak unikalnego, bo różnice to dizajn i drobne detale
    konstrukcyjne, jak np. brak BIOSu).

    de Fresz

  • 45. Data: 2010-02-05 11:13:17
    Temat: Re: [OT] PCtpwy odpowiednik Maca Mini
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-04 13:36:53 +0100, "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
    <b...@j...org.pl> said:

    > Dokładnie. I co mam w takim razie powiedzieć o nowiutkim MBP którego
    > szczęśliwy user uwierzył w reklamę i nabył komputer trafił do mnie
    > równo tydzień temu? Po wyjęciu z pudełka nawet się nie odpalił.

    Że DOA zdarza się w każdej firmie? Ale trudno na tej podstawie
    wyciągnąć wnioski, czy po wyjęciu z pudełka maszyna generuje problemy
    użytkowe, nie uważasz? Nie mam wielkiego doświadczenia z PCujami, bo od
    wielu lat siedziałem głównie po Makowej stronie frontu, ale te
    sporadyczne kontakty wystarczyły mi do wyrobienia sobie dość dobitnej
    opinii - większość firmowych PC, z fabrycznie zainstalowanym softem
    nadaje się przedewszystkim do zaorania - ilość szmatławego gówna
    zabijającego wydajność kompa jest zatrważająca. Oczywiście dla
    sprawnego ajtiaja to pestka - godzinka-dwie, może nawet szybciej i
    pozamiata ten szajs, ale mowa była o ZU, który nawet jeśli wpadnie na
    to, to zajmie mu to znacznie więcej. Maki na takie przypadłości nie
    cierpią. I nawet jeśli np. ja, będąc pałerjuzerem nawet w nowych Makach
    wolę zaorać dysk, zrobić custom install, to mówiąc szczerze - nie jest
    to niezbędne, fabryczna instalka nie zawiera śmieci.

    > Wiesz - mój pierwszy Mac to była "lodóweczka" Mac Classic. Przewinęlo
    > się przez moje ręce w sumie pewnie z kilkaset makówek - swego czasu
    > zajmowałem się pomocą w instalacji i uruchamianiu pracowni szkolnych
    > opartych także o Maki. Miałem je pod nadzorem w paru miejscach i
    > serwisowałem w. I powiem Ci że psują sie i sprawiają problemy tak jak
    > każdy inny komputer.

    Jeśli chodzi o sam fakt psucia i sprawiania problemów - zgoda. Lecz
    jeśli miałeś na myśli porównanie częstotliwości, zwłaszcza tego
    drugiego - to już nie.
    Taka zagadka: firma składająca się z 5 oddziałów, w 5 lokalizacjach, w
    2 miastach. Łącznie ok. 120 stanowisk + parę serwerów, z czego 100 to
    Maki (różne, starsze i nowsze, stacjonarne i przenośne), reszta PC-ty,
    użytkownicy różni, jak to w firmie tej wielkości, od zupełnych lamerów,
    po PU. Jak liczny jest dział IT i ile z tego osób zajmuje się Makami?

    > Tyle że dodatkowo w PL dochodzi problem z
    > jakimkolwiek właściwie serwisem pogwarancyjnym. Z gwarancyjnym jest
    > lepiej choć jak patrzyłem co przez lata robi ŚP SAD to mi ręce
    > opdałay.

    Tu pełna zgoda.

    > A jakbym był złośliwy to na twierdzenie jakie to maki wprost z pudełka
    > fajne do pracy to bym zapytał czy już jest po ponad 15 latach
    > obecności Apple na polskim rynku jakiś sensowny pakiet do prowadzenia
    > małej firmy i małej księgowości dostosowany do polskich warunków?

    Od dawna były. Jakiś Subiekt, jakaś iFirma, od czasów prehistorycznych
    bazy wydziergane w FileMakerze, teraz jakiś Faqt i cośtam jeszcze.

    > Albo czy mogę kupić polską wersję Office for
    > Mac bo część userów nei zna angielskiego a Word/Excell to dla nich
    > podstawowe oprogramowanie?

    AFAIK niestety ciągle MS ma gdzieś użytkowników Office for Mac w
    Polsce. Cudem jest, że jest polski słownik, choć AFAIR ułomny (bez
    thesaurusa).

    de Fresz

  • 46. Data: 2010-02-05 12:29:26
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 12:13:17 +0100, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

> [...]
    >Jeśli chodzi o sam fakt psucia i sprawiania problemów - zgoda. Lecz
    >jeśli miałeś na myśli porównanie częstotliwości, zwłaszcza tego

    Widzisz - Ty na podtawie sporadycznych obserwacji generalizujesz. A ja
    w tym siedzę i iwidze że jest inaczej. Ja pracuję głównie - choć nie
    tylko - z platformą pod Windows przy czym ostatni składak jaki został
    kupionyu przy mojej pomocy to tak ze 4-5 lat temu. Komputer firmowy -
    np. w przypadku Della - możesz zamówić z konkretna konfiguracją. Jak
    chcesz to z samym systemem i sterownikami. Bez tych wszystkich triali,
    wersji trestowych etc. Jeśli kupujesz wiecej komputerów to producnet
    je skonfiguruje zgodnei z Twoim życzeniem - często tak robię zamwiając
    np. w HP czy właśnei Dellu sprzęt z konkretną konfiguracja
    oprogramowania.

    Co do awaryjniości - zerkam sobie w rozpiskę - na ~ 200 maszyn mam
    średnio 1-2 awarię na miesiąc - zwykle sprzętowe choć ostatniio było
    kilka rozjechanych systemów spowodowanych awarią seici elektrycznej. W
    sumie przez 2009 rok 14 awarii. Głównei pady dysków twardych zresztą.
    3 awarie Maków - w tym jedne 2 razy (bateria i 2 razy dyski). Jak dla
    mnei porównywalny procent.

> [...]
    >użytkownicy różni, jak to w firmie tej wielkości, od zupełnych lamerów,
    >po PU. Jak liczny jest dział IT i ile z tego osób zajmuje się Makami?

    Nie jestem jasnowidzem. Jak lubisz zagadki to masz: Około 200
    komputerów w 9 lokalizacjach w Polsce (w sumie wiecej bo dojdzie
    kilkanaście pojedynczych w róznych miejscach). Wiek to od nówek do ~5
    lat. ~10 serwerów. Kilkanaście maków - głoweni laptoki, reszta głównie
    Windows (od 2k do Win7). Użytkownicy najróżniejsi. Jak liczny jest
    dział IT i czym się zajmuje?

    >Od dawna były. Jakiś Subiekt, jakaś iFirma, od czasów prehistorycznych
    >bazy wydziergane w FileMakerze, teraz jakiś Faqt i cośtam jeszcze.

    Wiesz o czym piszesz czy tak tylko rzucasz hasła? ;-) Subiekt?
    Odpalony na Win pod wirtualizacją. Faqt? To nie ksiegowość a proste
    narzędzie do wystawian faktur. iFirma? To serwis inetrnetowy a nie
    software do księgowości. O ręcznie pisanych prostych bazach w FM
    lepiej nie mówmy. Zreszta mam uraz do tej bazy od czasu jak jeden
    "geniusz" wpadł na pomysł drukowania około 35 tysięcy etykiet
    adresowych na plujkach makowych - własnei na zasadzie "bo maki są
    anjlepsze do wszytkiego". Zarżnął 2 drukarki zanim mu pokazaliśmy ze
    szybciej i bezproblemowo wydrukuje pozostałe ~20 tysięcy na laserze
    podpiętym do PC po przekonwerowaniu bazy. Ale wracjając do tematu:
    pytałem się o normalny program do prowadzenia małej księgowości dla
    firmy dostosowany do polskich realióq. Wiec powiem ci - nie ma. Sam od
    paru lat szukam dla jednego biura projektowego gdzie są Maki i chętnie
    by je mieli w księgowości. Ale nie ma.

    >AFAIK niestety ciągle MS ma gdzieś użytkowników Office for Mac w
    >Polsce. Cudem jest, że jest polski słownik, choć AFAIR ułomny (bez
    >thesaurusa).

    Widzisz - a dla wielu ludzi Office - czy chcesz czy nie ale takie są
    realia - to podstawowe narzędzie pracy. I brak tego w polskiej wersji
    na Maka to duży minus. I poza postawą MS pokazuje też postawę Apple
    który ma gdzieś użytkoników w Polsce i ich realne potrezby./ Bo jakby
    nie miał gdzieś to by naciskał na MS żeby jednak ten MS Office b?ł
    spolszczony.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2010-02-05 14:18:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message

> [...]
    > hard+soft jest Apple vs. reszta świata, z racji unikalnego systemu ORAZ
    > hardware (już nie tak unikalnego, bo różnice to dizajn i drobne detale

    Nie porównywaliśmy wszystkich niuansów a jedynie to co napisał
    Radosław:
    "A raczej na kieszeń tych, którzy wolą zapłacić i korzystać
    z komputera jak z narzędzia do pracy, a nie bawić się w two-
    rzenie partycji, reinstalowanie systemu, zapisywanie obrazów,
    testowanie różnych wersji sterowników i optymalizowanie reje-
    stru :) Komputery Apple są po prostu gotowymi systemami do
    pracy, w których nie trzeba grzebać ani sprzętowo, ani pro-
    gramowo."

    Sam widzisz że braku BIOSa Radek nie wymienił jako zaletę/wadę.
    Natomiast w markowych pecetach z górnej półki użytkownik nie
    musi pełnić roli integratora, nie musi testować nieznanych driverów,
    nie musi organizować partycji czy formatować dysków lub reinstalować
    systemów - wszystko dzieje się automatycznie poprzez Windows Update.

    No ale jak ktoś ma składaka i nielegalne Windows, problemy z driverami
    i niemożność skorzystania z Windows Update ze strachu bo pirat i to
    potem porównuje do Makówki za kilkanaście tysięcy złotych - no cóż...

  • 48. Data: 2010-02-05 14:27:25
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 08:18:44 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >No ale jak ktoś ma składaka i nielegalne Windows, problemy z driverami
    >i niemożność skorzystania z Windows Update ze strachu bo pirat i to
    >potem porównuje do Makówki za kilkanaście tysięcy złotych - no cóż...

    Wiesz PC to wcale to nie musi być sprzęt z górnej półki. Co powiesz na
    to że np. netbooki za ~1000-1500PLN tak właśnie dokładnie działają?
    Czy chociażby jakies nettopy? I niewiele droższe laptopytakże? I wiele
    komputerów stacjonarnych dostarczonych z preinstalowanym kompletem
    sterowników i systemem? Zawsze zastanawia mnie za to sugerowanie
    przez właściwie każdego "wyznawcy" Maca że każdy pecet to składak
    powodujący kłopoty i odporność na przyjęcie do wiadomości że to nie
    jest prawda. I że małozaawansowny user raczej korzysta z gotowego
    zestawu a nie kombinuje w samodzielne składanie komputera, szukanie
    sterowników i instalowanie systemu.

    Zdrówko

  • 49. Data: 2010-02-05 15:09:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

> [...]
    > jest prawda. I że małozaawansowny user raczej korzysta z gotowego
    > zestawu a nie kombinuje w samodzielne składanie komputera, szukanie

    Jakoś muszą przed sobą samym uzasadnić sens wydania ogromnego
    szmalu na maszynę która wcale więcej nie potrafi niż o 1/2 tańszy pecet
    z takim samym przecież procem, taką samą pamięcią i chipsetem.

    Z moich obserwacji w USA (a mieszkam tu 11 lat) to makówki kupują
    ludzie którzy słabo się na komputerach znają i stosują taką samą zasadę
    jak słaby fotograf-amator kupujący dawniej kliszę Kodaka w nadziei
    że tylko na takiej kliszy wyjdą mu dobre zdjęcia. A to że na połowę
    tańszej kliszy Fuji czy BASF wychodziły innym takie same zdjęcia to już
    nie było ważne. Nadzieja "zapłacę najwięcej ile można to będę najlepszym"
    niestety była bardzo popularna. Ten sam motyw widzę w makówkach...

    Specjalną kategorię stanowią ludzie którzy kupują makówki "bo ładne".
    Można to zrozumieć... ale jest to już inna para kaloszy :-)
    Natomiast twierdzenie "kupuję 2x droższego maka bo z kupując
    Toshibę czy Della będę miał kłopoty z driverami i będe musiał robić
    reinstalkę" to jest za przeproszeniem pieprzenie kotka za pomocą młotka.

  • 50. Data: 2010-02-05 15:44:59
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-05 13:29:26 +0100, "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
    <b...@j...org.pl> said:

> [...]
    > je skonfiguruje zgodnei z Twoim życzeniem - często tak robię zamwiając
    > np. w HP czy właśnei Dellu sprzęt z konkretną konfiguracja

    No widzisz i tu jest kolosalna różnica - ja mówiłem o ZU, który idzie
    do sklepu i bierze z półki, Ty piszesz o firmie będącej stałym klientem
    i zamawiającej za naście/dziesiąt tysięcy. Czy zwykły człowiek może
    sobie zamówić Toshibę czy innego HP ot tak, w sklepie, bez tego całego
    syfu (pomińmy opcję życzliwego sprzedawcy) ?

> [...]
    > sumie przez 2009 rok 14 awarii. Głównei pady dysków twardych zresztą.
    > 3 awarie Maków - w tym jedne 2 razy (bateria i 2 razy dyski). Jak dla

    Śmiem twierdzić, że dyski czy napędy optyczne padają podobnie w Makach,
    co w innych firmówkach. W końcu to najczęściej OEMy od dokładnie tych
    samych producentów. Owszem, sam system (czy też system plików) może
    mieć jakiśtam wpływ, ale nie podejrzewam, aby to były jakieś kolosalne
    różnice.

    > Nie jestem jasnowidzem.

    Odpowiedź dla większości znanych mi ajtiajów jest szokująca: 2. Umowny
    podział - jeden zajmuje się Makami, drugi PC. 100 Maków na jednego
    dobrego admina, to znośny przydział. Średni czas usunięcia problemu -
    od kilku godzin, do 3 dni (wliczając kurierów). Sytuacji gdy człowiek
    zostaje bez jakiekolwiek kompa na dłużej niż klka godzin nie ma. Dodam
    że wszyscy na Makach mają uprawnienia admina i zakaz instalowania softu
    dotyczy przedewszystkim komercyjnych produktów (z egzekwowaniem jest...
    różnie).

> [...]
    > lat. ~10 serwerów. Kilkanaście maków - głoweni laptoki, reszta głównie
    > Windows (od 2k do Win7). Użytkownicy najróżniejsi. Jak liczny jest

    Opierając się na tym, co widziałem w kilku znanych mi firmach,
    powiedziałbym że ok 5-6 osób. AFAIK 50 kompów pod Windą do opieki na
    jedną osobę, to całkiem sporo, ale dużo zależy od polityki "zamordyzmu"
    względem juzków.

    > Wiesz o czym piszesz czy tak tylko rzucasz hasła? ;-) Subiekt?
    > Odpalony na Win pod wirtualizacją.

    Był taki program na Maka, gdzieś koło roku 2001-03. Jeśli mnie kulawa
    pamięć nie zwodzi, odpowiadała za niego ekipa od (RIP) iGadu. Nie
    sprawdzałem co teraz się kryje pod tą nazwą.

    > Faqt? To nie ksiegowość a proste narzędzie do wystawian faktur.

    Dla wielu małych firm wystarczy. Ale i tak słynny Płatnik staje ością w gardle.

    > iFirma? To serwis inetrnetowy a nie
    > software do księgowości.

    I znów - swego czasu był taki zestaw softu na Maka, ale może pokręciłem
    nazwę. Owszem wybór takich programów był nikły, ale szło coś znaleźć.
    Teraz nie jestem na bierząco, bo od paru lat nie było mi to do niczego
    potrzebne.

    > O ręcznie pisanych prostych bazach w FM
    > lepiej nie mówmy.

    W paru znanych mi firmach znakomicie działały (a niektóre działają do dzisiaj).

> [...]
    > szybciej i bezproblemowo wydrukuje pozostałe ~20 tysięcy na laserze
    > podpiętym do PC po przekonwerowaniu bazy.

    Wiesz, przytaczając przykład idioty, można udowodnić każdą tezę. Te
    plujki by zdechły, niezależnie czy byłoby na nich logo Apple, HP, czy
    Suna. Rodzi się tylko pytanie, czemu zabrakło zsieciowanego lasera do
    użytku dla wszystkich, niezależnie od platformy?

> [...]
    > firmy dostosowany do polskich realióq. Wiec powiem ci - nie ma. Sam od
    > paru lat szukam dla jednego biura projektowego gdzie są Maki i chętnie

    W sytuacji o jakiej piszesz może się sprawdzić system księgowy oparty
    na serwer-klient. Serwer pod tym co trzeba, klienci z dowolną
    przeglądarką.

    > Widzisz - a dla wielu ludzi Office - czy chcesz czy nie ale takie są
    > realia - to podstawowe narzędzie pracy. I brak tego w polskiej wersji
    > na Maka to duży minus.

    Powiem tak - dla większości znanych mi Makjuzerów to żaden problem, bo
    znajomość angielskiego na poziomie pozwalającym na swobodne używanie
    softu wśród ludzi w miarę wykształconych jest powszechna. Ale sam
    miałem tego typu problem z moją matką w wieku przedemerytalnym, dla
    której jest to bariera nie do przejścia (to było jeszcze kilka lat
    temu, kiedy nawet z system PL były problemy). Z drugiej strony ja np.
    wręcz preferuję angielski system i programy i przy polskim interfejsie
    czuję się głupio, ale to lata przyzwyczajeń, jednak nie zamierzam
    negować istnienia problemu - tak więc mimo że sam w życiu z tego nie
    skorzystam, cieszę się, że chociaż polska lokalizacja Mac OSa z
    przyległościami jest już w standardzie.
    BTW - Open Office (czy bardziej Makowego klona - Neo Office) po polsku
    można używać za darmo.

    > I poza postawą MS pokazuje też postawę Apple
    > który ma gdzieś użytkoników w Polsce i ich realne potrezby.

    Poniekąd - ma. Jesteśmy dla nich krajem 3. świata, nie zakładałbym się
    czy w RPA nie mają wyższej sprzedaży.

    > / Bo jakby nie miał gdzieś to by naciskał na MS żeby jednak ten MS Office b?ł
    > spolszczony.

    A po co, skoro sami robią iWork w wersji PL (choć zdaje się też są
    problemy ze słownikami).

    de Fresz