  • 41. Data: 2009-06-17 14:47:25
    Temat: Re: PC'et domowy za ~ 2k.
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Nie ośmieszaj się. Człowiek szuka taniego kompa z tanimi
    > brzęczadełkami a ty proponujesz coś dwukrotnie droższego.
    >
    > Potem zaczynasz z bredniami w stylu "jak taki kawalek plastiku
    > moze grac dobrze??". Kupujący nie szuka czegoś grającego dobrze,
    > on szuka czegoś "do max. 100PLN". Więc weź na wstrzymanie
    > i trzymaj się tematu zamiast zarzucać to samo innym.

    Zaimponowales mi

  • 42. Data: 2009-06-17 14:48:56
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "XWindowsMen" napisał:

    > LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
    > w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
    > wystarczy.

    IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne
    zdanie.

    > Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
    > producenta.

    Skoro się zastanawiasz nad Gigabyte z chipsetem G31, to grafikę zintegrowaną
    dostaniesz "z dobrodziejstwem inwentarza" ;-). A czasami się przydaje, jak
    padnie karta a nie ma pod ręką co wetknąć.

    > RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?

    Lepiej, żeby starczyło, taka ilość to teraz "entry level", zwłaszcza jeśli
    będziesz chciał posadzić jakąś Windę nowszą niż XP. A propos - w budżecie
    uwzględniłeś cenę systemu? ;->

    > Zasilacz -> Żeby on to wszystko pociągnął z lekkim zapasem...

    Offtopicznie: odbierałem dzisiaj z Komputronika zamówione bebechy, jako że
    budżet składał sie w większości ze środków uciułanych przez dzieci na
    "apgrejd kompa", więc i podzespoły nienachalne: jakaś Gigabyte na G31 i
    Pentium DC E5200 plus pamięci. Zapytałem przy okazji o jakiś równie
    niskobudżetowy zasilacz - sprzedawca wystartował od 550-watowego Corsaira za
    niemal 4 stówy i nieczuły na smutne miny dzieci nie chciał pokazać nic
    tańszego: "Panie, to starczy na 5 lat, każdą wypuszczoną przez ten czas
    grafikę pociągnie!". Ja wiem, że dobrze mówił, ale zupełnie bez wyczucia
    "targetu" ;-)

    JoteR

  • 43. Data: 2009-06-17 15:02:33
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    JoteR pisze:

    > IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne
    > zdanie.

    Ale dlaczego nie panorama? Zreszta przy zaproponowanym przeze mnie
    zestawie mozna spokojnie kupic jakiegos 22 cale. Kasy spokojnie wystarczy.

  • 44. Data: 2009-06-17 17:32:45
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-06-2009 o 10:08 XWindowsMen napisał na pl.comp.pecet:

    > Witam.
    > Mam ok. 2000 PLN na komputer

    Grafika: w kolejności
    9600GSO
    9600GT
    9800GT
    HD4830
    HD4850
    Już ta pierwsza pozwala na więcej niż średniawe gry
    Zasilacz: ok 450W
    Modecom, ale nie FEEL
    Chiftec
    Fortron i inne (coraz droższe:)) z mocną linią 12V
    Obudowa - proponuję Modecom. Przyzwoita jakość i cena, duży wybór.
    Procesor:
    Jeżeli zmieścisz się w kwocie, to proponuję Phenom II X2 550 (ok 400zł).
    Procesor wydajny, TDP na poziomie 80W i możliwość odblokowania rdzeni.
    Płyta AM2 np GA-MA770-UD3 rev2.0 ok 280zł Bdb jakość!
    Jeżeli nie to Intel E5200 (ok 290zł)
    Może być nawet najsłabsza płyta EP31-DS3L ok 240zł
    Pamięć: Najlepiej 2GB np Goodram ok 100zł
    HDD - Seagate lub Samsung, twierdzę że to kwestia szczęścia czy trafisz
    na sprawny.
    Monitor: 19 cali to już przeżytek, a co dopiero 17. Każdy monitor o czasie
    reakcji 8ms i w dół powinien spełnić Twoje oczekiwania. Niektóre tańsze
    monitory mają tylko D-sub, zwróć na to uwagę.Polecam Iiyama, Samsung, LG.
    Są również z głośnikami, ale jeżeli mają być oddzielne to według mnie
    Creative Inspire 265 to aż naddto.
    Do słuchania muzyki używam odtwarzacza MP3 lub wieży, no ale to kwestia
    osobistych preferencji.
    Napęd: polecam Pioneera 216. Mam między innymi taki i sprawuje się
    wyśmienicie.
    Mam nadzieję, że pomogłem trochę.

    Wiesław
    Opera Mail

  • 45. Data: 2009-06-17 17:49:14
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "XWindowsMen" <x...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
    > w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
    >wystarczy.

    filmy na 17??
    roznica miedzy 17 a 19 to 80 zlotych, tyle ze do filmow to 19 dalej srednio
    sie nadaje, zdecydowanie panorama, iiyama ma je nienajgorsze i calkiem tanie
    koniecznie z dvi

    smuzenie nie wystepuje w zadnym wspolczesnym monitorze, a katy we wszystkich
    tanich monitorach na tn sa identycznie beznadziejne

    >Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
    >producenta.

    czemu bez? plyty ze zintegrowana grafika (g31) to jedne z tanszych
    (i calkiem przyzwoitych konstrukcji) - GA-G31M-S2L masz juz za 160 pln
    a plytka bardzo fajna (jak na lowenda)

    >RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?

    daj sobie spokoj z takimi oszczednosciami, zacznij od 2 a wsadz 3 jezeli
    tylko sie da

  • 46. Data: 2009-06-17 18:01:24
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Grzegorz Prędki" napisał:

    > Ale dlaczego nie panorama?

    Bo 19-calowa panorama to wybryk nie tyle natury, co konstruktorów ;-)

    JoteR

  • 47. Data: 2009-06-17 19:08:37
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:
    :> Ale dlaczego nie panorama? Zreszta przy zaproponowanym przeze mnie
    > zestawie mozna spokojnie kupic jakiegos 22 cale. Kasy spokojnie
    > wystarczy.

    Panorama 19"? :) To jakis zart, nie monitor. O ile moge zrozumiec, ze
    autorowi watku moga wystarczyc tanie glosniczki, tak na monitorze
    radzilbym az tak nie oszczedzac - przy wymienionych wymaganiach podzespoly
    nie beda drogie (choc np. zamiast 1GB dalbym 2GB - chocby dla tych gier,
    za to z zasilaczem bym nie szalal, byle nie byl to najtanszy noname
    1000W), spokojnie starczy na lepszy/wiekszy monitor. Komfort pracy
    nieporownywalny. Chyba, ze faktycznie ma to byc maszyna do wlaczenia od
    swieta... ale i tak nie widze sensu kupowania mniejszego monitora gdy za
    niewiele wiecej mozna miec cos w okolicach 22". Ale... decyzja nalezy do
    autora watku.

    k,

  • 48. Data: 2009-06-17 19:27:21
    Od: reles <a...@a...asd>

    Jeśli chcesz, żeby to jeszcze jakoś działało za 5 lat - dołóż 500 zł i
    zrób tak:

    - Phenom II X2
    - płyta na AMD 780
    - 4 GB ram
    - GF 9600GSO 384MB DDR3 (uwaga na obcięte wersje z ddr2 - unikać)
    - monitor z dobrymi kątami to prawie cała kwota jaką masz do dyspozycji,
    pozostaje coś na matrycy TN z długą gwarancją.
    - PSU - markowe 450W
    - HDD - Samsung F1
    - Win7 RC - za darmo do czerwca(?) 2010

  • 49. Data: 2009-06-17 21:16:03
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    reles pisze:
> [...]
    > - monitor z dobrymi kątami to prawie cała kwota jaką masz do dyspozycji,
    > pozostaje coś na matrycy TN z długą gwarancją.

    Dajesz gwarancje, ze podziala to tak jak trzeba 5 lat?

  • 50. Data: 2009-06-17 23:11:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Ingarden pisze:

    > Ok, nie przyjrzałem się dokładnie specyfikacji: _1xIDE_. Czyli odpada.
    > Musze CD i stary dysk podłączyć. Na jednej taśmie to chyba nie jest
    > dobry pomysł?
    Dlaczego nie? Musi działać.

    > Jest coś podobnego, o dobrym stosunku jakość/cena, ale z 2xIDE? Robią w
    > ogóle jeszcze takie płyty? :>
    Nie spotkałem takiej. Ale w dzisiejszych czasach za kilkanaście zł
    możesz wziąść przejściówkę-konwerter IDE>SATA lub SATA>IDE i podpiąć
    dysk dowolnego standardu do dowolnego interfejsu, jeśli naprawdę się
    uprzesz na podłączanie takowego.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173