  • 51. Data: 2009-06-18 05:04:47
    Temat: Re: PC'et domowy za ~ 2k.
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:
    > Dajesz gwarancje, ze podziala to tak jak trzeba 5 lat?

    A dlaczego mialoby nie? Konfiguracja stosunkowo mocna i tania, mocy za 5
    lat raczej jej nie zabraknie (szczegolnie teraz, kiedy stawia sie na
    energooszczednosc i popularnosc zdobywaja np. stacjonarki z Atomami), a w
    razie czego wymiana... grafiki na jakis czas rozwiaze problem.
    A czy przez ten czas nic sie nie popsuje... coz - nie powinno, ale to
    zawsze jest loteria.

    k,

  • 52. Data: 2009-06-18 06:40:17
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mariusz Kruk napisał(a):

    > Szczerze mówiąc, nie pamiętam jakie były warunki początkowe. Jeśli
    > było tam słuchanie muzyki, to bym się jednak zgodził ;-)

    Warunki początkowe były:

    "oraz głośniki -> 2.0, 2.1 jakieś Creativy czy cuś do max. 100PLN"

    Uważam, że moja propozycja doskonale wpasowała się w oczekiwania wątkotwórcy :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 53. Data: 2009-06-18 06:45:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dominik & Co"
    >Warunki początkowe były:
    >
    >"oraz głośniki -> 2.0, 2.1 jakieś Creativy czy cuś do max. 100PLN"
    >
    >Uważam, że moja propozycja doskonale wpasowała się w oczekiwania wątkotwórcy :-)

    OK, ale w takim razie uważam, że nie będzie znaczącej różnicy pomiędzy
    bzyczkami za 30zł, a bzyczkami za 100zł. A kasy wydanej mniej. :-)

    --
    Kruk@ -\ | I am Q of Borg <SNAP> <FLASH> You're assi-
    }-> epsilon.eu.org | milated!

  • 54. Data: 2009-06-18 06:46:42
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    JoteR napisał(a):

    > IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne
    > zdanie.

    Zgoda. Z uwagą taką, że niepanoramiczne monitory nie są dżezi i jest
    sporo mniejszy wybór. Jak ja kupowałem swój, miałem niewygórowane
    wymagania: 19 cali, nie panorama, niedrogi, biały.
    Sprzedawca najpierw miał "mieć wszystko", ale zbladł :-)

    Skończyło się rezygnacji z ostatniego warunku :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 55. Data: 2009-06-18 07:06:55
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mariusz Kruk napisał(a):

    > OK, ale w takim razie uważam, że nie będzie znaczącej różnicy pomiędzy
    > bzyczkami za 30zł, a bzyczkami za 100zł. A kasy wydanej mniej. :-)

    Zależy, jak zdefiniować "znacząco" :-) Miałem chwilę głośniczki za 40 zł
    (siakiś Tracer 2+1) i IMO odbiegał od wymienionego kreatywnego mocno w dół.
    Choćby słyszalny przydźwięk czy dudnienie, a pasmo też na ucho sporo
    gorsze było (tak, _jeszcze_ gorsze :-)

    Ale- powtarzam- zależy, kto czego potrzebuje, może i takie za 30 zł
    spełnią wymagania. Albo i głośniczki monitorowe.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 56. Data: 2009-06-18 07:08:53
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >(siakiś Tracer 2+1) i IMO odbiegał od wymienionego kreatywnego mocno w dół.
    >Choćby słyszalny przydźwięk czy dudnienie, a pasmo też na ucho sporo

    Owszem. Różnice są - tu nie zaprzeczę. Tyle że dla mnie oba zestawy będą
    poniżej poziomu akceptowalności do muzyki. A do filmików na tubce
    wystarczą.

    >Ale- powtarzam- zależy, kto czego potrzebuje, może i takie za 30 zł
    >spełnią wymagania. Albo i głośniczki monitorowe.

    Ano właśnie.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb A new film by Borg... The Borg of Oz
    `b K...@e...eu.org d'

  • 57. Data: 2009-06-18 07:22:34
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mariusz Kruk napisał(a):

    > Owszem. Różnice są - tu nie zaprzeczę. Tyle że dla mnie oba zestawy będą
    > poniżej poziomu akceptowalności do muzyki. A do filmików na tubce
    > wystarczą.

    Tak, kluczowym jest że "poziom akceptowalności" po prostu
    dla każdego może być inny.

    W zasadzie do słuchania muzyki głośniki komputerowe się średnio nadają-
    szum stada wiatraczków, zakłócenia EM wewnątrz pudła. Lepiej wyjście optyczne
    plus porządny zestaw audio, a najlepiej to sam zestaw bez kompa dobrze ustawiony
    w prawidłowo urządzonym pokoju...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 58. Data: 2009-06-18 07:32:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dominik & Co"
    >Tak, kluczowym jest że "poziom akceptowalności" po prostu
    >dla każdego może być inny.

    Tak właśnie.

    >W zasadzie do słuchania muzyki głośniki komputerowe się średnio nadają-
    >szum stada wiatraczków,

    E, często niezauważalne w porównaniu np. z szumem ulicy zza okna.

    >zakłócenia EM wewnątrz pudła.

    Nieistniejące w przypadku interfejsów zewnętrznych (np. na USB), albo
    dobrze ekranowanych.

    >Lepiej wyjście optyczne
    >plus porządny zestaw audio, a najlepiej to sam zestaw bez kompa dobrze ustawiony
    >w prawidłowo urządzonym pokoju...

    No, ale zestaw bez kompa w prawidłowo urządzonym pokoju jest mało
    przydatny do słuchania muzyki przy pracy na komputerze :-)

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ I am Yakko of Borg - You will be as-
    \ K...@e...eu.org / sim...HELLO, NURSE!

  • 59. Data: 2009-06-18 07:47:51
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Mariusz Kruk napisał(a):

    > E, często niezauważalne w porównaniu np. z szumem ulicy zza okna.

    Fakt, wszystko zależy, w jak głośnym otoczeniu przebywa się i jak
    głośny ma się komputer. No, ale jak jedno (komp) czy drugie (otoczenie)
    jest głośne, to jaki ma sens dobrej jakości głośnik, jak i tak go
    dobrze nie słychać? (nie, zwiększenie głośności NIE jest rozwiązaniem :-)

    Trochę dziwi mnie też poszukiwanie super zestawu audio do auta,
    choć na pewno wszystko zależy, jakie kto ma auto (i czy jakość nie
    mierzy głośnością JEP-JEP-JEP-JEPJEP-JEP).

    > Nieistniejące w przypadku interfejsów zewnętrznych (np. na USB), albo
    > dobrze ekranowanych.

    Ale czasami znaczące w przypadku tanich wbudowanych kart, nawet z super
    głośnikami...

    > No, ale zestaw bez kompa w prawidłowo urządzonym pokoju jest mało
    > przydatny do słuchania muzyki przy pracy na komputerze :-)

    Słuchanie muzyki przy pracy na kompie? Toż to profanacja ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 60. Data: 2009-06-18 08:13:29
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >jest głośne, to jaki ma sens dobrej jakości głośnik, jak i tak go
    >dobrze nie słychać? (nie, zwiększenie głośności NIE jest rozwiązaniem :-)

    To, że jedno jest głośniejsze od drugiego nie oznacza jeszcze, że jedno
    i drugie jest głośne :-)
    Poza tym, mózg to jednak sprytna bestia i potrafi sobie wiele
    wyfiltrować i jednak inaczej brzmi względnie dobry sprzęt (choć faktycznie
    w warunkach mojego obecnego stanowiska komputerowego w domu raczej nie
    ma sensu inwestowanie w Tannoya, samoróbka na Tonsilach wystarczy) niż
    sprzęt, który sam ze siebie jest straszną padaką.

    >Trochę dziwi mnie też poszukiwanie super zestawu audio do auta,

    A to zupełnie inna sprawa, ale to trochę tak, mam wrażenie, jak
    z odchudzaniem roweru - to bardziej kwestia prestiżu i osiągów
    "mierzalnych" niż faktycznego znaczenia osiągniętych parametrów.

    >Ale czasami znaczące w przypadku tanich wbudowanych kart, nawet z super
    >głośnikami...

    Owszem.

    >Słuchanie muzyki przy pracy na kompie? Toż to profanacja ;-)

    Wiesz, czasami pracą na kompie jest słuchanie muzyki (i nie tylko
    słuchanie) ;-)

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Niejeden przypomina Achillesa wyłącznie
    .\....@e...eu.org.\.\. piętą.(Wojtek Moszko)