  • 1. Data: 2011-03-08 16:22:42
    Temat: PANDA co to za silnik 69KM i czy warto?
    Od: alex <o...@w...pl>

    Na oku mam zakup fiata pandy, kiedys były tam 3 silniki:

    1.1 54KM i 1.2 60KM i 1.3 olej

    Teraz patrzę że PANDA dostępna jest z najmniejszym silnikiem 1.2 69KM.

    PYTANIA:
    Co to za silnik?
    Od kiedy jest montowany?
    Czy to jakieś 1.2 po modyfikacjach?

    Planując kupić nowy mały miejski samochód (~25kpln) warto się rozglądnąć
    za czymś innym ?

  • 2. Data: 2011-03-08 19:59:12
    Temat: Re: PANDA co to za silnik 69KM i czy warto?
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 16:22, alex pisze:

    > PYTANIA:
    > Co to za silnik?
    > Od kiedy jest montowany?
    > Czy to jakieś 1.2 po modyfikacjach?

    To ten sam silnik co 1.2 60KM i 65 KM (ośmiozaworowy FIRE), tylko coś mu
    tam zrobili żeby spełniał normę EURO5 i od tego przybyło mu mocy :)

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 3. Data: 2011-03-08 20:24:49
    Od: juhass <t...@w...pl>

    W dniu 2011-03-08 19:59, Marcin Kiciński pisze:
    > To ten sam silnik co 1.2 60KM i 65 KM (ośmiozaworowy FIRE),
    > tylko coś mu tam zrobili żeby spełniał normę EURO5 i od tego
    > przybyło mu mocy :)

    To bedzie chyba pierwszy przypadek kiedy normy euro wyszły
    silnikowi na dobre. ;)

  • 4. Data: 2011-03-08 20:54:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    pewnikiem nowy silnik coby spelniac euro5
    az sie zdziwilem:)
    70 kucy w tym malenstwie musi ladnie poganiac to auto:D

    jezdzilem 54konną i zbierało się to nawet przyjemnie - w zupelnosci
    wystarczalo do miasta.

    w katalogu wersje grande punto maja te same silniki, choc sa stare 1,2 tez
    do dyspozycji.

    IMO dobre posuniecie

  • 5. Data: 2011-03-08 20:59:18
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jedyna roznica jaka widze to stopien sprezania w danych silnika,
    podejrzewam ze po prostu zrobili go dokladniej bo co mozna by tam jeszcze
    wycisnac...

  • 6. Data: 2011-03-09 13:09:00
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wywiedzialem sie troche wiecej
    znieniona jest cala gora silnika.
    zmienne fazy rozrzadu, inna glowica, pokrywa, upg, inny komp i sterowanie.
    no i silnik jest kolizyjny ale ponoc juz od 2005 byly (z tym ze nie pamietam
    czy te byly montowane w pandach czy starsze)

  • 7. Data: 2011-03-09 13:42:39
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-03-09 13:09, Michał Gut pisze:
    > zmienne fazy rozrzadu, inna glowica, pokrywa, upg, inny komp i sterowanie.
    > no i silnik jest kolizyjny ale ponoc juz od 2005 byly (z tym ze nie
    > pamietam czy te byly montowane w pandach czy starsze)

    A ja glupi myslalem, ze wszystkie 8V serii fire sa bezkolizyjne. Swoją
    drogą niezła opcja na swapa do punto II, tylko czy dla tych kilku koni
    to się wogole opłaca? trzeba by wykresy z hamowni zobaczyc i porownac. A
    w sumie jeśli już zmieniać to na 1.2 16v albo 1.4...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 8. Data: 2011-03-10 07:52:17
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "alex" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Planując kupić nowy mały miejski samochód (~25kpln) warto się rozglądnąć
    > za czymś innym ?

    Kiedyś wymieniłem w firmie wszystkie pandy na kia picanto i była to dobra
    decyzja, także rozeznaj kia picanto/hyundai i10. Chyba zresztą w tym
    segmencie jest teraz coś nowego - nie wiem nie jestem teraz na bieżąco

  • 9. Data: 2011-03-10 09:11:09
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Kiedyś wymieniłem w firmie wszystkie pandy na kia picanto i była to dobra
    > decyzja, także rozeznaj kia picanto/hyundai i10. Chyba zresztą w tym
    > segmencie jest teraz coś nowego - nie wiem nie jestem teraz na bieżąco

    mniejsza awaryjnosc? niższe koszty utrzymania?nie wiem jak teraz ale swego
    czasu byly duze jazdy z serwisami i czesciami do kia. poprawilo sie w tej
    materii cos?