    From: Freddie Chopin <W...@S...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: P?ytki PCB - jaka firma jest NAPRAWD? dobra?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 21:38:46 +0100

    Ponieważ widzę tutaj wspaniałe pomówienia, to dla innych wytłumaczenie
    jak wygląda rzeczywistość (w odróżnieniu od wizji pewnego furiata z tej
    listy)

    1. Ja niczego nie deklaruje nigdzie - jako osoba prywatna udzielam
    przewoźnikowi (tutaj DHL) pełnomocnictwa, żeby załatwili formalności
    celne za mnie. DHL załatwia je więc sam, kurier przyjeżdża potem z
    paczką i mówi że mam za nią zapłacić tyle-a-tyle. Pełnomocnictwo które
    udzielam przewoźnikowi jest jedynym "papierem" (w pdf [; ) który
    pochodzi ode mnie w całej transakcji.
    2. Dokumenty które DHL przedstawia do cła pochodzą od producenta i co on
    sobie tam wpisze to już jest jego sprawa. Ponownie więc - ja niczego nie
    deklaruje, nie fałszuje, nie przeinaczam i nie dyktuje firmie co ma
    sobie wpisać na dokumentach.
    3. Dlaczego na dokumentach jest masa 0kg? A co to za różnica ile to
    waży, skoro cło płaci się od wartości, a nie od masy...
    4. No ale dlaczego tam jest 0kg? Nie wiem, nic mnie to nie obchodzi i
    nic mi to nie przeszkadza... Urząd celny od wartości policzył sobie
    podatek VAT (bo jestem osobą prywatną) + cło i był zadowolony.
    5. Śmieszne są twierdzenia, że płytki te są warte kilkaset dolarów -
    jakby pewien furiat był taki mądry, to by wszedł na kalkulator
    producenta i policzył, że żadnych "kilkuset" to tam nie ma.
    6. Wyjątkowo zabawne są też stwierdzenia, że skoro "wpisana masa jest
    0kg" to jakiś przemyt, przekręt itp. Taaak... Ciekawe więc, czemu urząd
    celny po prostu policzył VAT + cło i zaakceptował przesyłkę (a przecież
    oni [z tego co wiem] otwierają te paczki więc chyba widzieli co jest w
    środku). Pozatym - powiedzmy sobie szczerze - ile ważą płytki PCB? 5g
    jedna? Może zero jest stąd, że najmniejsza jednostka widoczna na
    "proforma invoice" to 10g, a jedna mała płytka waży mniej, to wpisali 0,
    pomnożyli i wyszło też 0? Nie wiem - jak już mówiłem nic mnie to nie
    obchodzi i urzędu celnego jak widać też nie - co to w ogóle za różnica?

    To tyle na ten temat, choć pewnie nie wystarczy, bo fantasta-furiat
    pewnie za chwilę znów coś wymyśli... Może to on ma interes, żeby
    wyjątkowo polecać PCBCART, aby czytający te opinie (np. ja) w tej firmie
    zamawiali? Może tenże fantasta-furiat ma jakiś szczególny interes w
    zdyskredytowaniu mnie, stąd jego wizje przemytu z Chin?

    Ten sub-wątek jest żałosny...

    Wznawiam więc ignora ponownie i zalecam - jak troll sam zasugerował -
    "nie karmić trolla".