  • Data: 2019-12-24 02:43:06
    Temat: Re: P.o.remier zwariował
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Zenek Kapelinder" 2...@g...co

    : Od nowego roku każdy będzie miał indywidualne konto w US.

    Coś to zmienia w obowiązkach biura rachunkowego?
    (poza zmianą samych numerów?)

    : Po cos to zrobili.

    Wg Ciebie ta zmiana odciąża biura rachunkowe?

    : Kilka lat temu jak by ktoś powiedział że US będzie
    : wypełniał za ludzi roczne zeznania podatkowe to
    : wszyscy by powiedzieli że glupi jest.

    To wypełnianie było przepowiadane przez
    co najmniej kilkanaście lat!

    : A teraz US sam wypełnia i nie trzeba nic robic.

    Wcześniej nie trzeba było za wypełnianie płacić.

    : Rządzący zeby miec większą kontrolę nad ludźmi
    : są w stanie dla picu z czegoś zrezygnować.

    Wówczas zrezygnują także ze swych urzędników...
    Na razie raczej ;) komplikują prawo...

    : Większa kontrolę teraz mogą mieć prowadząc za nich biurokrację.

    Skądże! Przejmowanie obowiązków jest przejmowaniem
    odpowiedzialności -- podatnik traci więc strach
    przed karą... Każdy jakoś grzeszy -- karać warto
    tych, którzy są niewygodni, lecz niekaralni wprost.

    - Zenek zbyt głośno szczeka w necie...
    - Może by go uciszyć?...
    - Ale jak?
    - Ukarać....
    - Ma konstytucyjne prawo do swych
    kontrowersyjnych/niepopularnych wypowiedzi...
    - Ale na pewno jakoś łamie prawo podatkowe... ;)
    Toż każdy łamie to prawo!
    Wystarczy Zenka skontrolować, znaleźć jego
    grzechy, nałożyć karę na Zenka i warunkowo
    karę tę zawiesić, sugerując Zenkowi
    przymknięcie szczekającego pyska... ;)

    Przytoczę Ci rozmowę zasłyszaną w ZUSie przed laty...
    Z - wykryliśmy brak płacenia czegośtam
    (nie znam się na tym, więc nie
    powtórzę dokładnie, o co biega)
    P - jak wykryć coś, czego nie ma?
    Z - ????
    P - jestem doradcą podatkowym, więc wiem, że...
    (nie znam się na tym, więc nie
    powtórzę dokładnie, o co biega)

    Tak oto wyglądała przed wielu laty rozmowa pomiędzy
    kutym na cztery kopyta płatnikiem a panią w ZUSie...
    Byłem zdumiony odwagą/arogancją płatnika...
    Zrozumiałem/zobaczyłem, że pani z ZUS po prostu
    wymięka... Jak nie w Polsce!!!

    Żadnej agresji, żadnego uniżania się, żadnego strachu
    w oczętach obywatela-płatnika -- jeno szelmowski
    uśmiech na obliczu pewnym siebie... ;)

    -=-

    BTW kontroli -- dwakroć wezwano mnie do tablicy
    w sprawie JPK_VAT, ale dwakroć chybiono...

    Oczywiście niewidzialni nie widzą -- zatem kontrola
    daje mi wgląd w mechanizmy kontrolujące... (chyba
    łapiesz, co piszę? -- patrząc, zdradzasz się...
    namierzając kogoś radarem -- dajesz się namierzać)

    Rzecz jasna nie pochwalę się publicznie wynikami mojej
    kontrkontroli, bo dlaczegóżbym miał za freeko rozdawać
    swe zdobycze?...

    Kontrolę można kontrolować (ogólnie rzecz ujmując)
    dwiema drogami, dwoma sposobami:
    - czynnie (celowo wprowadzając błędy)
    - biernie (wykorzystując błędy wprowadzone niecelowo)

    Czynna metoda może być kosztowna, gdy wprowadzany błąd jest
    karalny, dlatego warto wprowadzać tylko błędy niekaralne. ;)
    (drobne lub w okresie niekaralności; przez jakiś czas JPK_VAT
    nie był obowiązkowy, więc można było błądzić bezkarnie, by
    tanio zbierać informację...)

    Błędy drobne niekoniecznie niosą wiele użytecznej informacji...

    Wiedza pozyskana w okresie nieobowiązywania JPK_VAT
    może być już nieaktualna...

    Bierna metoda jest przyokazyjna, więc nie kosztuje dodatkowo.

    Bierna metoda połączona z chybieniem kontrolującego jest
    najcenniejsza, gdyż bezpłatna. ;) (jeśli nie liczyć czasu)

    -=-

    : Cyfrowa Polska to wszystko płacone bezgotowkowo

    Jaki to ma związek z Biurami rachunkowymi?

    : i pełna kontrola przepływu towarów, uslug
    : i wirtualnych pieniędzy.

    ??? Co to 'wirtualne pieniądze'?
    Są jakieś inne? Sztabki złota? ;)

    : W takim systemie nie ma miejsca na biura rachunkowe

    Wg Ciebie BR przewozi złoto?... ;) Bądź choćby banknoty?

    : wpisujące rachunki do baz danych.

    BR wpisuje rachunki? Rachunki bankowe? Czy faktury?
    Faktury -- wpisuje; rachunków bankowych -- raczej niewiele... ;)

    Wymieniasz: towary, uslugi i pieniędze. Nie wymieniasz faktur.

    Pytam zatem -- jakie rachunki masz na swej myśli?
    Faktury (które można nazwać rachunkami) czy rachunki bankowe?

    : Instytucja doradcy podatkowego zostanie ale firmy
    : zajmujące się odpłatnie wpisywaniem rachunków do
    : wirtualnych ksiąg przychodów i rozchodów stracą
    : sens bytu.

    IMO księgi przychodów i rozchodów stracą rację bytu,
    gdyż zniknie PIT, ale VAT raczej pozostanie. Obecnie
    JPK_VAT trzeba słać co miesiąc, JPK_PKPIR -- tylko na
    żądanie, które **chyba** można odrzucić... (ja bym nie
    odrzucił także wtedy, gdybym mógł odrzucić, więc nie wiem,
    czy na pewno można odrzucić, a jeśli można -- czy tak było,
    jest i będzie, czy może coś tu ewoluuje...)

    : W cyfrowym świecie w którym jest cyfrowy
    : pieniądz zadna biurokracja nie jest potrzebna.

    ???? Biuro rachunkowe nie musi dotykać materialnego pieniądza od lat.
    Wpisuje faktury, sporządza rejestry VAT, śle JPK_VAT... Inercjalnie ;)
    sporządza też KPiR, ale niekoniecznie elektroniczną... ;) Przy okazji
    wyborów ktoś zauważa, że PIT jest tak kosztowny, iż warto go likwidować.

    --