  • 61. Data: 2012-04-08 22:14:09
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:jlrov7$dp9$1@node2.news.atman.pl...
    > On 2012-04-08 11:58, J.F. wrote:
    >
    > No nie jest az tak tragicznie -

    A teraz poczytaj sobie jak to samo wyglada w KRUS gdzie zdrowotne dla
    najbogatszych rolnikow wynosi 18 zl a dla najbiedniejszych robotnikow w
    ZUS 250 zeta.
    Karwa - sprawiedliwosc i rownosc obywateli RP na maxa ?

    Nemo

  • 62. Data: 2012-04-08 22:22:11
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <ąkrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    om...

    > No właśnie nie. Ty mówisz o 1992, reszta o 1980, a Nemo to już nie
    > wiem którą epokę wychwala..

    Ja ganie wspolczesnosc i twierdze ze im dawniej tym prosciej bylo robic
    swoj biznes. Nie jakis wielki, ale wystarczajacy na zarobienie
    jednoosobowo dwu- trzech srednich krajowych i wiecej. Obciazenia byly
    wielokrotnie mniejsze tak jak i zadluzenie Kraju.
    Dzis panstwo ZUS-em i zdrowotnym zabija drobna dzialalnosc gospodarcza
    :(
    Wiesz ze przy tych prawie tysiaczlotowych haraczach na te dwie rzeczy
    dostaniesz najwyzej minimalna emeryture. Bo wlasciciela i pracownika w
    jednym licza jak grubego kapitaliste a nie jak robotnika w firmie.
    Oczywiscie jak nie jest w KRUsie.
    Czemu zdrowotne tylko ze wzgledu na miejsce zamieszkania wynosi 18zl lub
    250 ?
    To jest bardzo szkodliwe dla naszej gospodarki.

  • 63. Data: 2012-04-08 23:00:31
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    om...

    > Ja ganie wspolczesnosc i twierdze ze im dawniej tym prosciej bylo
    > robic swoj biznes.

    Kiedy dawniej? W 92 czy w 80? Bo jakiś nadciśnieniowiec narzekał, że po 89
    pojawili się żule na ulicach, co sugeruje iż uwierzył PRLowską propagnadę, w
    której wszyscy mieli prawcę, nikt nie pił, nikt nie chodził głodny, itd. I
    tylko na to zwróciłem uwagę.

    > Nie jakis wielki, ale wystarczajacy na zarobienie
    > jednoosobowo dwu- trzech srednich krajowych i wiecej.

    I przy takich zarobkach to dla ciebie problem zapłacić te marne 900zł
    składek?

    > Wiesz ze przy tych prawie tysiaczlotowych haraczach na te dwie rzeczy
    > dostaniesz najwyzej minimalna emeryture.

    Jak płacisz minimalną składkę to dostaniesz minimalnę emeryturę - logiczne.
    Powinieneś się cieszyć, że masz możliwość olewania ZUS i płacenia
    minimalnej. Na Etacie przy takich zarobkach płaciłbyś obowiązkowo
    kilkukrotnie wyższe składki.

    > Bo wlasciciela i pracownika w
    > jednym licza jak grubego kapitaliste a nie jak robotnika w firmie.

    Nie. Traktują adekwatnie do składki, którą sam sobie dobrałeś. Nie pitol
    zatem, jaki ty jesteś pokrzywdzony, bo wcale nie jesteś. Jęczysz jak
    taksówkarz.

  • 64. Data: 2012-04-08 23:18:07
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    Trollujecie o rzeczach o których chyba bladego pojęcia nie macie.
    Składki społeczne stanowią KUP dzięki czemu podatek płaci się niższy.
    Ubezpieczenie zdrowotne prawie w całości odliczane jest od podatku. Z
    budżetu państwa dopłacane jest do KRUSu jak i do ZUSu. Dla sezonowych
    działalności jest umowa o dzieło czy umowa zlecenie. To jest minimalna
    składka. Sprawdźcie sobie wysokość składek z tytułu umowy o pracę w
    jakiej są wysokości.

  • 65. Data: 2012-04-08 23:18:10
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > No nie jest az tak tragicznie

    Gdyby było tak tragicznie jak te trolle malują, to by ludzie siedzący na
    wysoko opłacanych stołkach nie zakładali lipnych DG by płacić mniejsze
    składki.

  • 66. Data: 2012-04-08 23:21:49
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > Im też jest bardzo ciężko wytłumaczyć, że jest tak, że firma ma
    > stratę, ale haracz musi zapłacić.

    Nie haracz tylko składkę. Składka z definicji jest opłatą regularną. Zapewne
    dlatego nazywa się to składka na ubezpieczenia społeczne, prawda?

  • 67. Data: 2012-04-08 23:30:48
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > Nie ma problemu z płaceniem ZUS jak firma przynosi dochód. Najgorsze
    > jest to, że firma musi płacić ZUS jak przynosi straty

    I za gaz, za prąd, za OC, za CO...
    No patrz, dokładnie tak samo jak osoba prywatna, która też musi za to
    wszystko bulić co miesiąc, niezależnie ile zarobiła.
    No ale to zawsze ci prowadzący DG są najbardziej nieszęśliwi i najbardziej
    pokrzywdzeni w kraju.

  • 68. Data: 2012-04-08 23:35:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-08 23:18, Tomek O pisze:
> [...]
    > działalności jest umowa o dzieło czy umowa zlecenie. To jest minimalna
    > składka. Sprawdźcie sobie wysokość składek z tytułu umowy o pracę w

    Jak można handlować na umowę o dzieło?

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2012-04-08 23:36:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-08 23:18, Skrypëk pisze:

    > Gdyby było tak tragicznie jak te trolle malują, to by ludzie siedzący na
    > wysoko opłacanych stołkach nie zakładali lipnych DG by płacić mniejsze
    > składki.

    Nie bądź taki ograniczony i wyobraź sobie, że działalność gospodarcza to
    nie tylko "ludzie siedzący na wysoko opłacanych stołkach". Gdyby
    faktycznie tak było, to rzeczywiście "nie byłoby problemu".

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2012-04-08 23:37:11
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Tomek O <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > działalności jest umowa o dzieło czy umowa zlecenie. To jest minimalna
    > składka. Sprawdźcie sobie wysokość składek z tytułu umowy o pracę w

    Składkami pracowników się nikt nie martwi. Trolle martwią się o własne
    składki, jako prowadzący działaność - oni chcieliby płacić na ZUS tylko w
    sezonie gdy tych murarzy zatrudnili i coś zarobili, a przez resztę roku
    chcieliby być ubezpieczeni za darmo.