  • 51. Data: 2012-04-08 12:28:10
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Apr 2012 12:23:28 +0200, atm napisał(a):

    > No nie jest az tak tragicznie - przy pierwszym zalozeniu dzialalnosci
    > (lub kolejnym po dluzszej przerwie, tego nie jestem pewien bo nie
    > korzystalem) jest obnizona skladka zusowska na 2 lata. Razem ze
    > skladkami zdrowotnymi calosc wynosi 400zl miesiecznie.

    A student zarobi np 1000zl w dwa miesiace. I bedzie studiowal 5 lat.

    J.

  • 52. Data: 2012-04-08 12:34:20
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-08 12:28, J.F. wrote:

    > A student zarobi np 1000zl w dwa miesiace. I bedzie studiowal 5 lat.
    >
    > J.

    Z obnizonej skladki korzystalem. Nie wiem natomiast jak to wyglada w
    przypadku studentow. Byc moze w przypadku osob uczacych sie wchodza w
    rachube inne ulgi. Ktos cos wie na ten temat? Niezle offtopy pojawiaja
    sie tutaj ostatnio ;]

  • 53. Data: 2012-04-08 12:37:02
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 08 Apr 2012 12:23:28 +0200, atm napisał(a):

    > Nie wiem tez jak dokladnie wyglada zawieszenie dzialanosci, pamietam ze
    > znajomy zajmujacy sie wykonczeniem wnetrz czestno na okrez zimowy
    > zawieszal dzialalnosc.

    W ogóle nie wygląda - nie da się zawiesić. I ZUS ściga tych co zawieszali,
    mimo, że sami mówili, że można. Zniszczyli tak tysiące firm.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

  • 54. Data: 2012-04-08 15:15:50
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    com...

    > Halo! Mówimy o 1992, a nie 1980.

    No właśnie nie. Ty mówisz o 1992, reszta o 1980, a Nemo to już nie wiem
    którą epokę wychwala..

  • 55. Data: 2012-04-08 15:19:52
    Od: TGor <t...@g...peel>

    On 2012-04-08 11:05, W wrote:

    > 981,26 zł - Suma składek z dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym (ze
    składką

    Tak, tak, słusznie.
    To ja ci powiem, co jest do bani: nie "za wysoki ZUS", ale fakt, że
    głupie 200EUR rozwala firmę.

    Nie jestem guru, ale z mojego doświadczenia wynika, że strasznie trudno
    jest wytłumaczyć "na zachodzie", że w Polsce średnia pensja ze sporym
    hakiem to siakies 700 - 800EUR. Oni zwykle myślą, że tyle płacą, bo tu
    sami nieudacznicy.

    --
    Pozdr., TG
    "Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

  • 56. Data: 2012-04-08 15:34:52
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 08 Apr 2012 15:19:52 +0200, TGor napisał(a):

> [...]
    > jest wytłumaczyć "na zachodzie", że w Polsce średnia pensja ze sporym
    > hakiem to siakies 700 - 800EUR. Oni zwykle myślą, że tyle płacą, bo tu

    Im też jest bardzo ciężko wytłumaczyć, że jest tak, że firma ma stratę, ale
    haracz musi zapłacić.
    Bo w cywilizowanym świecie jest rzeczą świętą, że podatki płaci się od
    dochodu a nie przychodu (poza pewnymi wyjątkami)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 57. Data: 2012-04-08 16:37:07
    Od: W <w...@w...pl>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

    > Nie ma problemu z płaceniem ZUS jak firma przynosi dochód. Najgorsze
    > jest to, że firma musi płacić ZUS jak przynosi straty lub wstrzymała
    > działalność. To zabija prawie wszystkie małe firmy, praktycznie w ogóle
    > uniemożliwiając jakąkolwiek działalność gospodarczą o charakterze
    > sezonowym. Chyba żaden inny kraj Europy nie ma tak popapranego
    > ustawodawstwa w tym względzie.

    Dlatego rząd planuje wyrównać nierówności i chce zrobić z zus kolejny
    podatek, tfu - chce 'naprawić' - i jak ktoś ma więcej to będzie musiał
    więcej oddawać a jak mniej to mniej, proste - w końcu każdy jest równy ;-)

    (disklejmer - mnie to tam już rybka... człowiek w momencie kiedy przestaje
    rwać włosy po przeczytaniu wiadomości z Wiejskiego chlewa zyskuje jakiś taki
    wewnętrzny spokój ;) )

  • 58. Data: 2012-04-08 18:12:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 14:34:52 +0100, Waldek Godel napisał(a):
> [...]
    > Bo w cywilizowanym świecie jest rzeczą świętą, że podatki płaci się od
    > dochodu a nie przychodu (poza pewnymi wyjątkami)

    Akurat w cywilizowanym swiecie jest i jakies ubezpieczenie spoleczne i tyle
    podatkow, ze i oni wiedza ze nie wszystko jest od dochodu.

    O, masz, my tez dolaczymy do krajow cywilizowanych
    http://www.rynek-kolejowy.pl/31965/Opodatkuja_przeds
    iebiorstwa_na_rzecz_komunikacji_miejskiej.htm

    Od zysku platny, nieprawdaz ?

    J.

  • 59. Data: 2012-04-08 18:26:14
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 18:12:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > O, masz, my tez dolaczymy do krajow cywilizowanych
    > http://www.rynek-kolejowy.pl/31965/Opodatkuja_przeds
    iebiorstwa_na_rzecz_komunikacji_miejskiej.htm

    > Od zysku platny, nieprawdaz ?

    Pośrednio tak - firma nie mająca zysków zwalnia pracowników. W
    szczególności mała firma. A samozatrudnionych (których działalności kwota
    minimalna ZUS zabija szczególnie szybko) ten podatek w ogóle nie dotyczy.

    Oprócz tego jak ten pomysł zapewni komunikację miejską na francuskim
    poziomie, to nawet byłbym za. Niestety, czarna dziura PKP pochłonęłaby go
    pewnie bez żadnego efektu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 60. Data: 2012-04-08 21:13:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-08 12:37, Waldek Godel pisze:
    > W ogóle nie wygląda - nie da się zawiesić. I ZUS ściga tych co zawieszali,
    > mimo, że sami mówili, że można. Zniszczyli tak tysiące firm.

    Obecnie - od kilku lat - da się już zawiesić działalność "legalnie".

    Co oczywiście w niczym nie usprawiedliwia tak wysokiego ZUSu,
    powodującego, że niektórych przejawów życia zawodowego nie daje się w
    Polsce prowadzić legalnie (działalność spełniająca kryteria działalności
    gospodarczej, przynosząca niewielki miesięczny dochód).

    --
    Liwiusz