  • Data: 2012-04-13 15:33:07
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Tomek O <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Kwi, 00:46, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:2a6be169-24d3-401f-8e95-c9d18c1f29ab@
    dc2g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]
    > szerokim łukiem jak i podatki z odsetkami. Może wiek emerytalny
    > obniżą ?
    >
    > Akcja z Allegro była już zaraz po utworzeniu Allegro. Ludzie handlowali bez
    > zarejestrowanej działalności i US zaczął wyłapywać tych, którzy sprzedawali
    > po więcej niż kilka sztuk towaru.
    > Jeśli raz na tydzień sprzedasz buty, piłkę, sweter, rower, szachy, kubek,
    > książkę i nie będa one wszystkie fabrycznie nowe, to nikt się nie przyczepi.
    > Ale jak co tydzień sprzedasz jedną nową książkę, to już będziesz traktowany
    > jako prowadzący księgarnię internetową. :)

    Chodzi tutaj o "nową" w sensie ustaw podatkowych czyli 6 miesięcy od
    końca miesiąca w którym była kupiona i każdą odsprzedaż nie tylko na
    allegro. Takich transakcji w roku w Polsce jest miliony. Interpretować
    można sobie jak stary pryk o mentalności urzędniczyny że tak się nie
    da, ustawodawca jest zły i nieprecyzyjny, urzędnicy wszelkiej maści
    napastliwi i w ogóle wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Moim zdaniem
    wystarczy trochę rozumu.