  • Data: 2012-04-16 17:13:32
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    Dnia 2012-04-16, o godz. 12:01:13 "J.F"

    >Idealista :-)
    >PIP-a stwierdzi że nie ma podstaw do wszczynania postępowania bo
    >teraz
    >to jest współpraca między dwoma firmami.

    Tak mi sie naiwnie wydawalo, ze skoro trabili ze zabronione, to i kara
    jakas jest.
    A kto jest bardziej predestynowany do sprawdzania umow o prace niz
    PIPa ?

    A moze i nie naiwnie
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/sa
    mozatrudnienie;pod;lupa;pip-u,33,0,160289.html

    Ale to juz dawno bylo, moze sie zmienilo.

    >PIP koncentruje się poza tym
    >na warunkach i bezpieczeństwie pracy a nie na prawnych aspektach
    >stosunku pracy. Może sprawdzić czy mop jest atestowany i pracownik ma
    >rękawiczki i kalosze.

    Ano, moze
    http://praca.gazetaprawna.pl/wywiady/97116,pip_spraw
    dza_w_jakich_warunkach_pracuja_samozatrudnieni.html

    >Ewentualnie pozostaje Sąd Pracy tylko efekt jest
    >taki sam. Nie wiem czy wiesz ale od lat tak funkcjonuje 90%
    >pracowników
    >TVP wypchniętych z posady w spółce na "współpracę". I jakoś PIP tych
    >kar nie wali a i spraw w sądzie nie wygrywają.

    Na samozatrudnieniu, czy przeszli do innej spolki ?

    Byli wczesniej na etacie, czy luzno zwiazani.
    No i czy wypchnieto ich przed wejsciem w zycie przepisow zakazujacych,
    czy po ?

    http://www.vgkonline.abc.com.pl/pytania/prawo-pracy/
    rozne-grupy-pracownikow/samozatrudnienie/na-jakich-z
    asadach-od-1-stycznia-2007-r-bedzie-mozna-realizowac
    -uslugi-po-przez-samozatrudnienie/49592

    http://www.vgkonline.abc.com.pl/pytania/prawo-pracy/
    rozne-grupy-pracownikow/samozatrudnienie

    Tu dostep platny, ale pytania cos sugeruja i niektorym radzilbym
    sprawdzic obecny stan prawny, bo moze nie tylko pracodawca podpada juz
    pod kary rozne :-)

    J.