  • 141. Data: 2015-03-04 16:05:55
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

    > Od czegoś trzeba zacząć. Proszę. Wielotysięczne emerytury zdecydowanie w
    > dół.

    ułamki procenta wydatków

    >Jeden emeryt nie ma na leki a drugi pławi się w luksusie za to, że
    > gnębił ludzi?

    czyli włączamy politykę

    >Jak dużo mu płacili to powinien sobie odłożyć.

    nie. wtedy miał obietnicę emerytury.

    >Każdy musi jeść
    > i płacić rachunki. Choroby jednakowo traktują ludzi, a można zaryzykować że
    > tych niżej uposażonych nawet gorzej, bo brak kasy na leczenie za młodu
    > odbija się na starość.

    i jaki to ma związek z reformą?

    > Sprzedaż pałaców. Placówka terenowa krusu mieści się
    > niemal w budynku gospodarczym. Obniżka składki by więcej płaciło. Pracodawca
    > nie zatrudni pracownika bo zus więc tylko na śmieciówkę. Samozatrudnienie
    > nie, bo na początku nie zarobi na zus.

    czyli chcesz obnizyć deficyt przez zmniejszenie wpływów.

    > Dla nich jak widać ma związek. Wcześniejsze wejście na rynek pracy tylko te
    > durnie nie chcą wiedzieć, że pracy nie ma, bo nie robią nic by była.

    tak. ma związek razej głównie z próbą kariery politycznej.

    > Napisałem, co nie zmienia faktu.

    > Nikogo nie interesują przeliczenia tylko kwoty. 15 mld vs 80 mld.

    owszem interesują.
    ZUS:
    Pozaskładkowe dochody (dotacja z budżetu państwa, refundacja z tytułu
    przekazania składek do OFE, środki z FRD) wyniosły 50,7 mld zł w 2013. a
    więc nie 80 mld. To jest kwota pesymistycznych prognoz.
    KRUS:
    Na rok 2014 w tej części budżetu przewidziano 16 698 614 tys. zł na
    ogół zadań Kasy

    1468 tys w KRUS co daje 11375zł na ubezpieczonego rocznie
    14564 tys w ZUS co daje 3481 na ubezpieczonego rocznie

    udział dotacji budżetowej w przychodach KRUS 92% w ZUS 38%
    do tego ZUS wypłaca całą masę świadczeń nie związanych z emeryturami

    czyli to my podatnicy utrzymujemy KRUS. Gdyby dotacja do ZUS była jak do
    KRUS dopłacalibyśmy 165.5 miliarda rocznie. 3 razy więcej niż obecnie

    czyli całe Twoje wywody to głupoty

    > Nigdy nie jest super. Nikt nie słucha naszych poglądów. Gabinety trzeba
    > wietrzyć. Przyspawanych do koryta odrywać. Tolerowanie status quo to
    > kręcenie bata na samego siebie. Niestety nawet jak 99% obywateli w ramach
    > protestu nie pójdzie na wybory to wybiorą się głosami swoich rodzin. U nas
    > nie ma demokracji.

    owszem demokracja to jest również prawo do pozostania w domu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 142. Data: 2015-03-04 17:55:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Już odpowiedziałem. Jeśli nie to poszoł won.

    Myslisz o takim tradycyjnym, prlowskim sposobie zapewniania pracy?
    Panstwowe zakłady?

  • 143. Data: 2015-03-04 18:12:09
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > ułamki procenta wydatków

    Napisałem, że od czegoś trzeba zacząć. Ziarnko do ziarnka.

    > czyli włączamy politykę

    Mamy chować głowę w piasek i zaprzeczać faktom? Bieda w kraju uświęca
    środki.

    > nie. wtedy miał obietnicę emerytury.

    Emerytury a nie raju. Odkładaj bo potem dostaniesz standardowe 1000 zł.

    > i jaki to ma związek z reformą?

    Nie z reformą tylko z wydrenowaniem kasy. Reforma ma zlikwidować te
    patologie.

    > czyli chcesz obnizyć deficyt przez zmniejszenie wpływów.

    Znawcy mówią, że obniżka podatków pobudzi gospodarkę. Składka zus to jeszcze
    gorszy podatek w zakamuflowanej formie.

    > tak. ma związek razej głównie z próbą kariery politycznej.

    Kto chce zrobić karierę na 6-latkach w szkołach? To raczej będzie klęska
    wyborcza np. prezydenta PO.

    > owszem interesują.

    Dla budżetu liczy się kwota. Im mniej w kasie tym bardziej się liczy.

> [...]
    > 1468 tys w KRUS co daje 11375zł na ubezpieczonego rocznie
    > 14564 tys w ZUS co daje 3481 na ubezpieczonego rocznie

    Podałem to co dowiedziałem się wielokrotnie z mediów. Nie muszę używać
    suwmiarki. Pomiar krokami też da jakiś przybliżony obraz.Jak widzisz nie
    wyszło tak źle.

> [...]
    > czyli to my podatnicy utrzymujemy KRUS. Gdyby dotacja do ZUS była jak do
    > KRUS dopłacalibyśmy 165.5 miliarda rocznie. 3 razy więcej niż obecnie

    Ale nie jest i wielokrotnie bardziej obciaża nas chory zus.

    > czyli całe Twoje wywody to głupoty

    Bzdura. Jak dwojgu dzieci trzeba kupić buty i jednemu kupisz za 15 zł a
    drugiemu za 80 zł to kto bardziej obciążył domowy budżet?

    > owszem demokracja to jest również prawo do pozostania w domu.

    Demokracja to władza ludu a nie nad ludem. Milion podpisów o referendum
    emerytalne 231 posłów koalicji po+zsl wypieprzyło do kosza! Nie było tu nic
    do głosowania. Obywatele chcieli wypowiedzieć się w referendum. Nie jeden
    kandydat na prezydenta nie zbierze nawet 100 tysięcy. Nie jeden kandydat na
    radnego nie zebrał nawet 100 głosów. Odmowa referendum przy takim poparciu
    wniosku to jest zaprzeczenie demokracji, to jest mordowanie demokracji.

    neelix

  • 144. Data: 2015-03-04 18:27:31
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Tu nie chodzi o to ile doplaca, tylko o to, ze taki malorolnik placi
    > malo, a dostaje ... tez malo, ale znacznie wiecej niz zaplacil.

    Z pozycji budżetu chodzi o to czyli o wydatki. Widocznie tak musi być jak
    napisałeś. Państwo to naczynia połączone. Zawsze można zamienić się z
    rolnikiem lub zaproponować ubój rolników, może być rytualny. Jakoś nikt nie
    protestuje, że np. utrwalacze władzy nic nie wytwarzali, nic nie wpłacali a
    mają 10 razy więcej od swoich ofiar.

    > Sumarycznie panstwo malo doplaca, bo tych rolnikow malo, ale jak porownasz
    > dwie osoby, to wychodzi "niesprawiedliwosc".
    > Szczegolnie jak to nie jest zaden rolnik, ale np taksowkarz.

    Straszna niesprawiedliwość. Jeden przepracował fizycznie na roli i dostaje
    700 zł a drugi posiedział w zakładzie czy biurze i ma 1700. Za zwolnienie
    lekarskie takie samo gie. Jeśli jest to rolniko-taksówkarz to płaci podwójną
    składkę krus. Kiedy wyląduje na bezrobociu to z PUP dostanie wała.

    neelix

  • 145. Data: 2015-03-04 18:35:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

    > Napisałem, że od czegoś trzeba zacząć. Ziarnko do ziarnka.

    > Mamy chować głowę w piasek i zaprzeczać faktom? Bieda w kraju uświęca
    > środki.

    po pierwsze nie ma niedy. po drugie nic nie uświęca wyłaczania prawdy i
    logiki

    > Emerytury a nie raju. Odkładaj bo potem dostaniesz standardowe 1000 zł.

    emerytury. na konkretnych warunkach

    > Nie z reformą tylko z wydrenowaniem kasy. Reforma ma zlikwidować te
    > patologie.

    patalogie to są Twoje pomysły

> [...]
    > wyborcza np. prezydenta PO.

    > Dla budżetu liczy się kwota. Im mniej w kasie tym bardziej się liczy.

    zaklinaj dalej. Liczy się kwota ale też efektywność.

    > Podałem to co dowiedziałem się wielokrotnie z mediów. Nie muszę używać
    > suwmiarki. Pomiar krokami też da jakiś przybliżony obraz.Jak widzisz nie
    > wyszło tak źle.

    nie mów co wyszło bo nie przedstawiłeś żadnych wyliczeń.

    > Ale nie jest i wielokrotnie bardziej obciaża nas chory zus.

    nie. ZUS jest dużo bardziej efektywny od KRUS, który by nie istniał bez
    doatcji. 92% budżetu KRUS to podatki a nie składki.

    > Bzdura. Jak dwojgu dzieci trzeba kupić buty i jednemu kupisz za 15 zł a
    > drugiemu za 80 zł to kto bardziej obciążył domowy budżet?

    jak wydasz 15zł na ołówki dla 2 dzieci i 80zł dla 20 to które pieniądze
    będą efektywniej wykorzystane?

    > Demokracja to władza ludu a nie nad ludem.

    no i? lud wybrał sobie takich przedstawicieli. To, że Tobie sie nie
    podobają to jest Twój problem nie demokracji

  • 146. Data: 2015-03-04 19:06:38
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA453AE57A8DFFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik neelix a...@w...pl ...
    > Myslisz o takim tradycyjnym, prlowskim sposobie zapewniania pracy?
    > Panstwowe zakłady?

    Mogą być państwowe skoro nikt uczciwy do nas nie chce. Wszelkie spółki,
    spółeczki to patologia. Z umową, zusem, przestrzeganiem prawa pracy, itp.
    Produkcja jest bardzo potrzebna bo to ona napędza gospodarkę a nie obce
    banki i smarkety. Przy produkcji funkcjonuje rodzimy handel, usługi. Nikt
    nie transferuje zysków do obcych krajów. Ludzie płacą podatki, wypracowują
    emerytury. Jeśli w żyłach płynie krew to organizm żyje i ma się dobrze.
    Jeśli nie ma zakładów to odpowiednie warunki do własnej działalności bez
    bandyckiej składki na zus i bandyckich podatków. Praca to podstawa. Nie da
    się tego jakoś ucywilizować? Jak ktoś chce mieć normalnie to musi na zmywak?

    neelix

  • 147. Data: 2015-03-04 20:35:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ergie"

    ...w interesie biednego jest by bogaty zarabiał jak najwięcej bo
    wtedy zapłaci większe podatki.
    ---
    ...jak ich nie weźmie z kieszeni biednego. Że generalnie bogaci tak robią to
    biedni wcale nie chcą by bogaci płacili te większe podatki bo to z ich (tych
    biednych) kieszeni jest a nie tego bogatego. I na dodatek ci bogaci bardzo
    pilnują by biedni nie wzbogacili się. Ludzie o podobnych dochodach obojętnie
    czy bogaci czy biedni chętniej sobie wzajemnie dobrze życzą.

    > To pisz głośno i wyraźnie o co chodzi. Nie mam zamiaru domyślać się.

    Skup się na jednym wątku to będziesz nadążał.
    Palnąłeś bzdurę że zachęta do brania spraw we własne ręce była wpuszczeniem
    w maliny więc Ci podałem przykład człowieka który wziął sprawy we własne
    ręce i został milionerem.
    ---
    Ale pewnie nie z tego został, że jakoś specjalnie je wziął tylko z tego, że
    mu wpadło. Ja też chciałem takie tablo zrobić, ale akurat nie zrobiłem i
    losu szczęścia nie wygrałem. Za tej naszej komuny też mógłby w totka to samo
    wygrać. Jedyne co ratuje to to, że jednak praca nad nk (i podobnymi
    przedsięwzięciami) wielu ludzi jednak rozwinęła i rynek rozwinęła a
    wygrywanie w totka tego nie robi.

  • 148. Data: 2015-03-04 20:41:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Państwo musi tworzyć/ułatwiać tworzenie miejsc pracy a nie
    > wyzyskiwać/żerować na wyzysku obywateli.

    No i? Udowodniłem już że państwo stworzyło warunki wystarczające do tego by
    ktoś mógł zostać milionerem w ciągu kilku lat. ...
    ---
    Jakie ? Że mu tej kasy nie ukradło ? Bo wielu też walczyło ze swoimi
    serwisami by swój milion zarobić i jakoś im nie wyszło, nie podejrzewam, że
    dlatego, że źle walczyli tylko im trochę szczęścia albo sprytu zabrakło.
    Taki jeden serwis aukcyjny zmonopolizował rynek tak, że alternatywny o
    takich samych możliwościach nie mógł już się przebić. Nie mogły się przebić
    nawet te, które pochodziły z krajów bardziej rozwiniętych niż Polska.
    Szczęście, że państwo nie przeszkodziło wielu przedsięwzięciom a nie, że im
    pomogło.

  • 149. Data: 2015-03-04 20:45:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ergie"

    > ma zapewnić gdyż?

    Gdyż neelix tak chce! [tupnięcie nóżką]
    ---
    Pierniczysz. Każdy by chciał by państwo opiekowało się nim. Kiedyś i teraz
    ludzie głosują na to.

  • 150. Data: 2015-03-04 21:07:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > Np. Marzyciel. Albo idiota. Jak ktoś daje ogłoszenie że szuka ludzi do
    > pracy za 2zł za godzinę i się skarży że nie ma chętnych to jest po prostu
    > głupi.

    Skoro daje 10 z tym samym efektem, to jaką tu widzisz różnicę?
    Że jest 5 razy mniejszym marzycielem, czy idiotą?

    > Dokładnie.
    >
    > Ale nie o tym była dyskusja. Dyskusja była o tym że _rzekomo_ mamy
    > bezrobocie i ludzi pracujących za 4,5 za godzinę podczas gdy w
    > _rzeczywistości_ nie ma chętnych za 10 zł za godzinę.

    Widać nadal jest to poniżej rynkowego poziomu.