  • 151. Data: 2015-03-04 21:11:00
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:md6in6$qls$...@n...news.atman.pl...

    > A gdzie tak napisałem?
    > Zaprotestowałem tylko przeciw nazywaniu bezrobotnymi ludzi którzy pracować
    > mogą a nie chcą.

    Dlaczego?
    Łapią się pod starą definicję w ekonomii, określającą bodajże 5% jako próg
    bezrobocia naturalnego.
    Czyli takich, którzy są bezrobotni, bo nie akceptują stawek i wolą się
    lenić.
    Nadal są bezrobotni - to określa fakt, a nie chęci do pracy.

    Ty mylisz bezrobocie z faktem pobierania zasiłku/jęczenia na los - a to nie
    to samo.

  • 152. Data: 2015-03-04 21:12:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy jak ja oprócz swojej obecnej pracy podejmę się jeszcze tej dodatkowej
    > to im będzie lepiej?

    Niech się każdy bardziej martwi o siebie, nie o innych.
    Co Ciebie obchodzi, jak im będzie?
    Problemem pracodawcy powinno raczej być, ile trzeba zapłacić żeby znaleźć
    chętnych do pracy.
    I czy przy takich stawkach biznes nadal będzie miał sens.

    A jak komu jest, gdy mu się nie chce pracować za nic, to już niech będzie
    jego prywatny problem.

  • 153. Data: 2015-03-04 21:28:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "neelix"

    > No pewnie. W tamtym tygodniu zakopali znajomego mechanika-57 lat. Nie
    > narzekał na zdrowie. Biedak nie dał rady dotrwaćdo końca 67 lat. Przecież
    > mógł jeszcze przez te 10 lat płacić na zus i zemrzeć ostatniego dnia.
    > ---
    > Nie na ZUS tylko na starszych zasługujących na emeryturę. Masz rodziców ?
    > Zostawiłbyś ich ? No to państwo też nie zostawia.
    -------
    O kurde! A oni zostawili! I co teraz będzie?
    ---
    Kogo ? Kto ? Emerytury mają bogatą tradycję i MZ długo nie skończą się.

    Ciekawy jestem dlaczego jeden
    ma 700 a inny np. 10 000 zł emerytury?
    ---
    Dlatego, że jeden był bardziej niż drugi: społecznie użyteczny, zaradny,
    mający szczęście itp itd

    Dlaczego aż 10 ma płacić na 1 z wielu
    bezpodstawnie uprzywilejowanych?
    ---
    To nie jest płacenie a praca. Jak nie pracujesz to nie płacisz.

    To jak to jest bo podobno każdy ma własne
    konto i płaci na siebie.
    ---
    JEDNOSTKI UCZESTNICTWA

  • 154. Data: 2015-03-04 21:59:39
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > po pierwsze nie ma niedy. po drugie nic nie uświęca wyłaczania prawdy i
    > logiki

    Poszukaj danych na temat poziomu życia. Ilu żyje na granicy a ilu poniżej
    minimum.

    > emerytury. na konkretnych warunkach

    Dzisiaj nie ma pewności czy ktoś dożyje i czy jeszcze będą emerytury.

    > patalogie to są Twoje pomysły

    To leż i ciesz się z niemocy państwa, które istnieje tylko teoretycznie.

    > zaklinaj dalej. Liczy się kwota ale też efektywność.
    > ZUS:
    > nie mów co wyszło bo nie przedstawiłeś żadnych wyliczeń.

    Bo nie musiałem. Informacja okazała się prawdziwa. Krus obciąża budżet
    kilkakrotnie mniej razy niż zus.

    > nie. ZUS jest dużo bardziej efektywny od KRUS, który by nie istniał bez
    > doatcji. 92% budżetu KRUS to podatki a nie składki.

    To jest bez znaczenia. Rolnicy są potrzebni tak samo jak inni. Ja tam wolę
    polską żywność od zachodniego syfu. Jeśli nie chcesz rolników to może
    zaproponuj reaktywację Auschwitz. A może najwyższy czas wziąć zus za mordę,
    bo zaraz zdechnie?

    > jak wydasz 15zł na ołówki dla 2 dzieci i 80zł dla 20 to które pieniądze
    > będą efektywniej wykorzystane?

    Jeśli bardzo kiepski ołówek kosztuje 7,5 zł to jaki jest za 4 zł? Nie ma
    takiego. Za te 80 zł będzie tylko 5 ołówków po 15 zł. Jakoś zusowcy nie
    dostają połowę świadczenia krusowców.

    > no i? lud wybrał sobie takich przedstawicieli. To, że Tobie sie nie
    > podobają to jest Twój problem nie demokracji

    Mentalność niewolnika, pańszczyznianego chłopa i fatalna ordynacja wyborcza.
    Przymknijmy na chwilę na to oko. Na wybory idzie 50% a partia dostaje 30% co
    daje 15 % poparcia więc to raczej kiepski mandat i argumentacja o wyborze
    przez lud. Wybór nie podoba się 85% obywateli w wieku wyborczym. Jednak
    kpiną jest to, że do rządzenia potrzebne są koalicje. Rządzić powinien
    wygrany i jako wygrany mieć większość parlamentarną jeśli taka jest
    konieczna i odpowiadać za swoje czyny. Przypomnijmy chorą ideę POPiSu. Jeśli
    ktoś zagłosował na PiS i nie lubi PO to nie ma zgody wyborców na takie
    hybrydy powyborcze tak jak na powyborczą turystykę międzypartyjną. Przegrani
    tworzą koalicję i przejmują władzę a wygrany przegrywa? Takie koalicje
    powinny być przed wyborami bo to kpina z wyborów i wyborców. To jest
    zaprzeczenie demokracji.

    neelix

  • 155. Data: 2015-03-04 22:14:31
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > ---
    > Dlatego, że jeden był bardziej niż drugi: społecznie użyteczny, zaradny,

    Nie społecznie a dla władzy a to zasadnicza różnica i powód do protestu.

    > Dlaczego aż 10 ma płacić na 1 z wielu
    > bezpodstawnie uprzywilejowanych?
    > ---
    > To nie jest płacenie a praca. Jak nie pracujesz to nie płacisz.

    Tylko tak Ci się wydaje. Dalej płacisz np. robiąc zakupy, bo we wszystkim
    jest podatek do budżetu. Moja praca. Płacenie wymuszone. A ja pracując nie
    chcę płacić na takich, bo im się nie należy a na pewno nie tyle.

    A moża jaśniej?

    neelix

  • 156. Data: 2015-03-04 23:32:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Mogą być państwowe skoro nikt uczciwy do nas nie chce.

    No to sie zacznie.
    U nas panstwowe to nawet kopalnie nie przynosza zysku...

> [...]
    > pracy, itp. Produkcja jest bardzo potrzebna bo to ona napędza
    > gospodarkę a nie obce banki i smarkety. Przy produkcji funkcjonuje
    > rodzimy handel, usługi. Nikt nie transferuje zysków do obcych krajów.
    > Ludzie płacą podatki, wypracowują emerytury. Jeśli w żyłach płynie
    > krew to organizm żyje i ma się dobrze. Jeśli nie ma zakładów to
    > odpowiednie warunki do własnej działalności bez bandyckiej składki na
    > zus i bandyckich podatków. Praca to podstawa. Nie da się tego jakoś
    > ucywilizować? Jak ktoś chce mieć normalnie to musi na zmywak?

    Piekne idee... I nic wiecej. Juz próbowano.

  • 157. Data: 2015-03-05 11:45:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Skoro daje 10 z tym samym efektem, to jaką tu widzisz różnicę?
    > Że jest 5 razy mniejszym marzycielem, czy idiotą?

    Po kolei:
    1. Ludzie rzekomo pracują za 4,5
    2. Rzekomo są bezrobotni
    3. Ktoś proponuje ponad dwukrotnie więcej niż stawka po jakiej ludzie
    rzekomo pracują

    Nie IMO taki ktoś nie jest idiotą. Może trochę naiwny że uwierzył w
    istnienie bezrobocia.

    Albo wcale nie ma bezrobotnych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 158. Data: 2015-03-05 11:51:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > Nadal są bezrobotni - to określa fakt, a nie chęci do pracy.

    > Ty mylisz bezrobocie z faktem pobierania zasiłku/jęczenia na los - a to

    Nie dla _mnie_ bezrobotny to ktoś kto _chce_ pracować i _aktywnie_ tej pracy
    szuka. Taka definicja obowiązywała jak się o tym uczyłem i taką uważam za
    sensowną miarę rynku pracy.
    Osoba która nie pracuje z wyboru (nieważne czy dlatego że się opiekuje
    dziećmi, pisze książkę, czeka na księcia z bajki czy liczy na to że w
    następny dzień pojawi się lepsza oferta) nie jest "bezrobotna" a dobrowolnie
    niepracująca.

    A prawo do zasiłku lub jego brak nie mają z tym nic wspólnego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 159. Data: 2015-03-05 11:53:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Niech się każdy bardziej martwi o siebie, nie o innych.

    Tak robię.

    > Co Ciebie obchodzi, jak im będzie?

    Tak długo jak rząd im nie daje moich pieniędzy nic mnie nie obchodzi, ale
    jak ktoś sugeruje że powinienem płacić wyższe podatki aby innym było lepiej
    to protestuję.

> [...]
    > I czy przy takich stawkach biznes nadal będzie miał sens.

    > A jak komu jest, gdy mu się nie chce pracować za nic, to już niech będzie

    Amen. I niech państwo tego _prywatnego_ problemu moimi pieniędzmi nie
    rozwiązuje!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 160. Data: 2015-03-05 17:02:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

    > Poszukaj danych na temat poziomu życia. Ilu żyje na granicy a ilu poniżej
    > minimum.

    sam poszukaj. a potem je przeczytaj ze zrozumieniem

    > Dzisiaj nie ma pewności czy ktoś dożyje i czy jeszcze będą emerytury.

    to za komuny miałeś gwarancję dożycia?
    To może znajdź sobie dane o długości życia.

    > To leż i ciesz się z niemocy państwa, które istnieje tylko teoretycznie.

    hasełka, hasełka, hasełka.

    > Bo nie musiałem. Informacja okazała się prawdziwa. Krus obciąża budżet
    > kilkakrotnie mniej razy niż zus.

    nie. i ile byś nie zaklinał to nic nie zmieni.

> [...]
    > polską żywność od zachodniego syfu. Jeśli nie chcesz rolników to może
    > zaproponuj reaktywację Auschwitz. A może najwyższy czas wziąć zus za mordę,

    prawo Godwina znowu się sprawdziło.
    Do tego argument zupełnie bez związku z tym co napisałem.

    > Jeśli bardzo kiepski ołówek kosztuje 7,5 zł to jaki jest za 4 zł? Nie ma
    > takiego. Za te 80 zł będzie tylko 5 ołówków po 15 zł. Jakoś zusowcy nie
    > dostają połowę świadczenia krusowców.

    jakoś krusowcy dostają świadczenie, które składa się w 92% z dotacji
    budżetowej

> [...]
    > tworzą koalicję i przejmują władzę a wygrany przegrywa? Takie koalicje
    > powinny być przed wyborami bo to kpina z wyborów i wyborców. To jest

    nie. To jest ustrój, który wybrali ludzie przez swoich przedstawicieli.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?