  • Data: 2009-09-24 16:41:56
    Temat: Re: Oszukano mi rodzica - SMS premium
    Od: o...@...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Sep 2009 19:55:49 +0200, spiderpl <s...@j...pl>
    wrote:

    >Polecam szanownemu rodzicowi zacząć myśleć

    a co bys powiedzial dziecku? Do dzieci takze przychodza tego typu
    sms'y (bo nie wiadomo po numerze czy to dorosly czy dziecko).

    Wg mnie prawo telekomunikacyjne powinno nakazac:

    1. ustanowienie blokad na numery premium
    (telefoniczne/sms/zagraniczne) - dowolnie konfigurowalne, zawsze i
    wszedzie/bezplatnie.

    2. operator powinien wprowadzic mechanizm potwierdzania checi
    wysylania sms'a premium:

    my wysylamy sms pod numer xxxx, a za chwile przychodzi sms od
    operatora informujacy o prawdziwym koszcie i z pytaniem czy wyslac czy
    poniechac.

    3. powinno sie wprowadzic SIM - zarejstrowany jako dziecko, starszy
    czlowiek, gdzie taki SIM bylyb troche ubezwlasnowolniony przez osobe
    inne np. rodzica w stosunku do dziecka lub dziecka (doroslego)
    wzgledem do wiekowego juz rodzica. Powinna byc kontrola na poziomie
    SIM (BOK, internet, sms'em) a nie aparatu, pod ktore numery moga
    dzwonic/smsowac i z ktorych moga odbierac polaczenia/sms.

    Ja tez swojemu mlodemu mowilem....i tak naciagneli go na jakies
    tapety/gry java itp. za 25 zl w ciagu 45 minut.

    Co z tym powinno sie zrobic, bo jest zerowania na naiwnosci dzieci i
    starszych ludzi.