eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Data: 2025-01-16 07:33:34
    Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 15-01-2025 o 15:20, J.F pisze:
    > On Wed, 15 Jan 2025 14:40:29 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 15-01-2025 o 14:19, J.F pisze:
    >>>> Dla w miarę oszczędnych bev średnio można przyjąć 20 kWh/100 km i to się
    >>>> sprawdza.
    >>>> Przy 140 już nie, ale też rzadko tak jeżdżę.
    >>>
    >>> Wiec przy jakiej prędkośc te 20/100?
    >>
    >> Średnio.
    >> W tym takich jak na S-kach, czyli 120, ale to już większe auta palą więcej.
    >>
    >>> Jakiś wstydliwy szczegół? :-P
    >>>
    >>> I ile pokazuje ładowarka po 100km - też 20kWh, czy np 25?
    >>
    >> Zależy ile S-ki.
    >
    > Ja pytałem o to, że samochód pokazuje np, ze żuzył w trasie np 37kWh,
    > a ładowarka ile pokaże po ładowaniu?

    Nie robię tego typu statystyk, odłączam wtyczkę i tyle.
    Z wiedzy pozyskanej z netów, więcej strat zależy od sposobu ładowania, a
    wychodzi od 5-15%.

    >I to zależy od drogi?

    Nie, samo zużycie.

    >
    > No dobra, domyślam się, że w trasie nie ładujesz do pełna, bo to
    > szkoda czasu i pięniędzy :-)

    I zazwyczaj nie ma potrzeby.


    > W domu osobnego licznika nie założyłes, więc w sumie nie wiadomo ...
    > jaka jest sprawność akumulatora :-)

    Mam podane ilości na wyświetlaczu evse, ale nie do końca mnie to interesi.

    >
    > sam samochód przy ładowaniu powinien zliczyc i pokazać ile ładowarka
    > dostarczyła,

    PO co?
    Zresztą sama ładowarka też ma swoje straty, a część dostarczonego prądu
    w ogóle nie idzie na ładowanie.
    Tylko np. na grzanie/klimę, czy to baterii czy kabiny.


    bo inaczej zaraz by się aferka rozpętała o oszukańcze
    > ładowarki.

    Nie podaj


    > Więc w sumie tylko jakaś wnikliwa analiza w długiej trasie może te
    > różnice wychwycic ... chyba, że przeliczają zużycie
    > na energię przy ładowaniu :-)

    Ale kto i po co?
    Większość samochodu w ogóle nie interesuje się tym ile pobrało.

    >
    >>>> Ani bez ładowania, ani bez tankowania lpg, się nie da.
    >>> O tam, różne są zbiorniki lpg :-)
    >> Autobusy z kolei więcej palą, więc się wyrówna i się nie da.
    >
    > Autobusy to nie wiem ... zbiorniki mają średnio duże, ale postoje dla
    > pasażerów muszą robić, ale czy tankują przy okazji ...

    Nie zrozumiałeś.
    Sprawdź sobie odległość o którą pytałeś i pomyśl ile gazu musiałoby być
    żeby dojechać bez tankowania i jak duże auto musiałoby być, żeby mieć
    taki zbiornik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 16.01.25 09:13 J.F
  • 16.01.25 10:13 Cavallino
  • 16.01.25 12:03 io
  • 16.01.25 12:17 Pixel(R)??
  • 16.01.25 14:11 J.F
  • 16.01.25 14:13 J.F
  • 16.01.25 14:21 J.F
  • 16.01.25 14:53 Cavallino
  • 16.01.25 14:53 J.F
  • 16.01.25 16:14 J.F
  • 16.01.25 16:55 io
  • 16.01.25 16:59 io
  • 16.01.25 17:08 io
  • 16.01.25 17:19 J.F
  • 16.01.25 17:34 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: