eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Data: 2025-01-16 09:13:05
    Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 16 Jan 2025 07:33:34 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 15-01-2025 o 15:20, J.F pisze:
    >> On Wed, 15 Jan 2025 14:40:29 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 15-01-2025 o 14:19, J.F pisze:
    >>>>> Dla w miarę oszczędnych bev średnio można przyjąć 20 kWh/100 km i to się
    >>>>> sprawdza.
    >>>>> Przy 140 już nie, ale też rzadko tak jeżdżę.
    >>>>
    >>>> Wiec przy jakiej prędkośc te 20/100?
    >>>
    >>> Średnio.
    >>> W tym takich jak na S-kach, czyli 120, ale to już większe auta palą więcej.
    >>>
    >>>> Jakiś wstydliwy szczegół? :-P
    >>>>
    >>>> I ile pokazuje ładowarka po 100km - też 20kWh, czy np 25?
    >>>
    >>> Zależy ile S-ki.
    >>
    >> Ja pytałem o to, że samochód pokazuje np, ze żuzył w trasie np 37kWh,
    >> a ładowarka ile pokaże po ładowaniu?
    >
    > Nie robię tego typu statystyk, odłączam wtyczkę i tyle.
    > Z wiedzy pozyskanej z netów, więcej strat zależy od sposobu ładowania, a
    > wychodzi od 5-15%.

    Na szybkiej ładowarce też ? :-)

    >> No dobra, domyślam się, że w trasie nie ładujesz do pełna, bo to
    >> szkoda czasu i pięniędzy :-)
    >
    > I zazwyczaj nie ma potrzeby.

    A ja tam tankuje do pełna. Niby nie ma potrzeby, ale po co czas tracic
    :-)

    No dobra - ja nie mam CPN w domu :-)

    >> W domu osobnego licznika nie założyłes, więc w sumie nie wiadomo ...
    >> jaka jest sprawność akumulatora :-)
    >
    > Mam podane ilości na wyświetlaczu evse, ale nie do końca mnie to interesi.

    A tak z ciekawosci mógłbyś spisać, ale nie wiem, czy jeszcze samochód
    podlicza ile zużył ...

    >> sam samochód przy ładowaniu powinien zliczyc i pokazać ile ładowarka
    >> dostarczyła,
    >
    > PO co?

    Przecież pokazuje, no chyba ze zgrabnie omija kWh i pokazuje %.

    > Zresztą sama ładowarka też ma swoje straty, a część dostarczonego prądu
    > w ogóle nie idzie na ładowanie.
    > Tylko np. na grzanie/klimę, czy to baterii czy kabiny.

    Tyź prowda :-)

    >> bo inaczej zaraz by się aferka rozpętała o oszukańcze ładowarki.
    >
    > Nie podaj

    Nie ma gdzieś w menu?
    Wydaje mi się, ze na jakis filmach widziałem, ale moze to tesle były.

    >> Więc w sumie tylko jakaś wnikliwa analiza w długiej trasie może te
    >> różnice wychwycic ... chyba, że przeliczają zużycie
    >> na energię przy ładowaniu :-)
    >
    > Ale kto i po co?
    > Większość samochodu w ogóle nie interesuje się tym ile pobrało.

    To tak jak z paliwem - spali ile spali, po co się tym interesować :-)

    >>>>> Ani bez ładowania, ani bez tankowania lpg, się nie da.
    >>>> O tam, różne są zbiorniki lpg :-)
    >>> Autobusy z kolei więcej palą, więc się wyrówna i się nie da.
    >>
    >> Autobusy to nie wiem ... zbiorniki mają średnio duże, ale postoje dla
    >> pasażerów muszą robić, ale czy tankują przy okazji ...
    >
    > Nie zrozumiałeś.
    > Sprawdź sobie odległość o którą pytałeś i pomyśl ile gazu musiałoby być
    > żeby dojechać bez tankowania i jak duże auto musiałoby być, żeby mieć
    > taki zbiornik.

    no 550km. 70l zbiorniki LPG gdzies widziałem.
    Pojedzie Pixel, to zużyje 38l, ale nie wiem, czy mu się 50l zbiornik
    zmiesci :-)

    Autokary myslę, ze spokojnie by przejechały, ale z uwagi na pasażerów
    robią postoje ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: