eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Data: 2025-01-15 23:29:54
    Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 15.01.2025 o 12:24, J.F pisze:

    >> [...]

    >> Nie rozumiesz "przepału" to właśnie ten punk decyduje o spalaniu,
    >> szczególnie w benzynie :)
    >
    > Nie rozumiem.
    > Co to za "przepał" i "niedopał", czy jak to tam nazwałes.

    Przepał, to w silniku benzynowym, sytuacja, kiedy wciskamy pedał do
    oporu i następuje spalanie mieszanki, które nie ma odzwierciedlenia
    NAGLE nad przyrostem mocy. Część tej mieszanki zostaje wydalona jako
    strata :)...to może być nawet 50%! Do osiągnięcia odpowiednich obrotów i
    mocy. Problem leży w "wyczuciu" kiedy podajemy mieszankę do silnika,
    czyli stopniowo a nie radykalnie, kontrolując jej wykorzystanie.

    Ten stan, nazywamy "wyczuciem" niedostępnym dla kretyna :)

    > Gaz do oporu to jest gorna linia na tym wykresie :-)

    J/W.
    >
    > Mam głupie wrażenie, że benzynie akurat gaz do oporu słuzy - patrz
    > jakie masz spalania przy nizszym obciążeniu.
    >
    > Straty na przepływie powietrza przez przepustnice ?

    No nie, nie rozumiesz tego jednak a powinieneś. Przecież nie jeździsz od
    miesiąca :)

    >> Ty nie wiesz, sam to x razy przyznałeś, wciskasz i oczekujesz. To tak
    >
    > No niestety nie wiem - chciałem to zobaczyc dzięki kompowi, ale
    > chwilowe tak skacze, że nie wiem :-)
    > No i to jest diesel, wiec wyniki sie na benzynę nie przekładają.

    Czyli nie masz "wyczucia"...to tak samo jak określenie czy ktoś fałszuje
    śpiewając i nie trzyma tonacji :)
    >
    >> nie działa :) Trzeba wciskać umiejętnie.
    >
    > Chcesz miec zuzycie takie jak w papierach, to odszukujesz program
    > jazdy testowej i tak jedziesz :-)

    Chuj mnie programy, jadę na "wyczucie". Wiem kiedy silnik spala więcej i
    mniej. Nawet na słuch :)

    >> Ja osobiście "czuję auto" to
    >> znaczy WIEM, co ono ma osiągnąć tanim kosztem i to robię. Ty robisz to
    >> agresywnie, czyli nie czujesz a oczekujesz :) Stąd różnica w spalaniu :)
    >
    > Bo ja oczekuje, ze auto dowiezie mnie szybko z pkt A do pkt B.

    Ja mam inaczej. Auto i ja to partnerzy i nie wykorzystuję tego moją
    kieszenią, bo to ja płacę :)
    >
    > Ono moich oczekiwan zazwyczaj nie spełnia, ale to nie jest jego wina
    > :-)
    >
    > Jakoś nigdy mi nie zaświtało na autostradzie, że jakbym pojechał 90,
    > to bym zaoszczędził litr paliwa ... na 100km :-P

    W dieslu? Ja wolę jechać tak, żeby mi spalenie chwilowe pokazało jak
    najmniej. Prędkość nie jest tutaj wyznacznikiem :)
    >
    >>> A w praktyce ... Twoje panewki, rób jak uważasz :-)
    >> Jesteś jebnięty w tych panewkach.
    >
    > Poczekamy, porównamy :-)

    Pierdolisz, jak zwykle :)


    >> Nie implikujesz tutaj obrotów...a to podstawa.
    >
    > Obroty mogą być różne, ja mam 6 biegów :-)

    Nieważne.

    >>> No ale hamujesz, a nie o tym mowa.
    >>> Pojedź w drugą stronę, i powiedz na którym biegu :-)
    >>
    >> To właśnie masz wyczuć ale nie umiesz :]
    >
    > Pod górę staram się mieć co najmniej 2500.
    >
    > Przy czym owszem - mogę depnąć z góry, a pod górę podjechać na luzie,
    > o ile mi jakas skoda nie będzie przeszkadzać.

    To się dopasuj i nie zwalaj na Skodę :)
    >
    > Ile mnie to paliwa kosztuje, to się nie zastanawiam - nie ma skody, to
    > deptam :-)
    > Ale tam jeszcze na dole jakis ch* postawił ograniczenie do 70 :-(

    No jak, przecież przekraczasz :)
    >
    >>>> To jeździj na 4 biegu, nachuj ci wyższy, skoro lubisz wysokie obroty? :D
    >>>
    >>> No ale przeciez chwalę niskie :-P
    >>
    >> Nie, nie chwalisz, zwalasz na panewki.
    >
    > No ale chwalę, ze niskie spalanie się wtedy ma :-)

    Pierdolisz.
    >
    >>> Jaka oszczędność paliwa przy 2000rpm :-P
    >> Spora, znacznie większa niż przy 4000rpm + opory powietrza.
    >
    > Spora oszczędnosc, jak się pieprzy panewki :-)

    Chuja.

    >>> Moj silnik ma juz 340 tys km. A twój?
    >>
    >> 300kkm/diesel...ale nie rozmawiamy o dieslu. Benzyny moje mają średnio
    >> 170kkm wszystkie jakoś podobnie.
    >
    > a ile kkm przejechałes swoim stylem ? :-)

    Jakieś 10kkm i nadal, nie przestałem, nauczyłem się. W niczym mi to nie
    przeszkadza :)
    >
    >>> Fakt - nie jeździłem od początku :-)
    >> Ja dieslem/obecnym zrobiłem 220kkm... ale jak wspomniałem, w tym wątku
    >> pomijamy diesla (w linku, który podałem, jest to opisane) a Ty z uporem
    >> maniaka, próbujesz się porównać, diesel vs benzyna. Niedarady :)
    >
    > Co do obecnego diesla mam dane dość szczegółowe.
    > Tzn głównie takie, że spalanie chwilowe mocno skacze :-)
    >
    > Wczesniej to Ci mogę powiedziec o LPG, ale niewiele o spalaniu :-)
    > Tzn notatki mam, silnik się nie zepsuł, co tankowanie rozrzut spalania
    > był spory, ale korelacji z szybkoscią nie zauważyłem dużej.

    Ale OBD2 nie podłączyłeś i Torque nie zainstalowałeś...czyli masz brak
    danych i nie przygotowałeś się do dyskusji...to jak mamy "rozmawiać"? :)

    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: