  • 101. Data: 2011-12-15 12:15:24
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" napisał w wiadomości grup
    >Mi bardzo brakuje tego wyboru.
    >Odpowiedź jest prosta, może niektórzy tak wolą.
    >Można rozwinąć temat i nakazać zamknięcie kawiarni.
    >Po co płacić 8 zł za filiżankę kawy, jak można za 800 albo i mnej
    >kupić ekspress i za 10 zł całą półkilową paczkę kawy i pić w domu.
    >Ale oszczędność!!

    Cii - wlasnie slyszalem argumentacje przeciwna - ten ekspres sie
    szybko zepsuje. I kolejne 800zl, i nastepne - taniej kupowac na stacji
    :-)

    J.

  • 102. Data: 2011-12-15 14:55:11
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-15 12:29, Wojciech Wrodarczyk pisze:

    > O ile będzie tańszy prąd, jeśli wszyscy będą zużywać tylko 50 % obecnego zużycia?

    Kiedyś oglądałem reportaż w niemieckiej TV na temat oszczędzania wody.
    W jakimś miasteczku bardzo starali się tę wodę oszczędzać i namówili
    wszystkich mieszkańców do wymiany urządzeń na "wodooszczędne"
    - jakieś spieniacze do kranów, zawory otwierane tylko na chwilę,
    oszczędne spłukiwanie itp. Kosztowało to dosyć dużo, ale rzeczywiście
    udało się znacznie ograniczyć zużycie wody. Po niedługim czasie
    firma zarządzająca wodociągami podniosła dwukrotnie ceny wody.
    Efekt: płacą za wodę tyle samo, a mają jej dwa razy mniej. I jeszcze
    stracili pieniądze na wymianie instalacji...

    Jest to zresztą logiczne: duża część kosztów przesyłu wody to koszty
    stałe, niezależne od zużycia. Jeśli zużycie maleje, jednostkowy koszt
    rośnie.

    P.

  • 103. Data: 2011-12-17 18:28:48
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ja głosowałem za.
    > Powody są bardziej złożone, nie mniej zgadzam się z przedmówcami.
    A jakież to bardziej złożone mogą być powody za głosowaniem na kołchoz?
    Bardzo mnie to ciekawi.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 104. Data: 2011-12-17 19:51:04
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 18:16:07 +0100, Stanislaw Sidor napisał(a):

    > Znaczy sie zasysa moc jak lokomotywa ... 3 MW ciaglej :)))

    Za mało - 5600-6400kW :P
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 105. Data: 2011-12-18 10:13:29
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > A jakież to bardziej złożone mogą być powody za głosowaniem na kołchoz?
    > Bardzo mnie to ciekawi.

    W glosowaniu powinny byc dwa pytania:
    1. Czy chcesz do kolchozu?
    2. Do jakiego chcesz?

    Przed wojna Dmowski namawial do kolchozu z Rosja a Pilsudski do kolchozu z
    Niemcami.

    A my caly czas zmieniamy kolchozy bez glosowania.
    S*

  • 106. Data: 2011-12-18 10:58:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.12.2011 00:45, Stanislaw Sidor wrote:

    > Za to pochwalam, ze nie mozna robic np. w Austrii czegos podobnego i
    > sprzedawac jako "oscypek", bo nazwa jest chroniona.

    Tylko że nazwę to sobie możesz chronić jak ją sam wymyśliłeś.

    Baca całe życie wyrabiał i sprzedawał oscypki a teraz mu nie wolno tego
    tak nazywać.
    To ja zastrzegam sobie nazwę 'mama' dla swojej.

    Mirek.

  • 107. Data: 2011-12-18 12:18:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mirek wrote:

    > Tylko że nazwę to sobie możesz chronić jak ją sam wymyśliłeś.
    >
    > Baca całe życie wyrabiał i sprzedawał oscypki a teraz mu nie wolno tego
    > tak nazywać.

    A to już musi udowodnić.
    > To ja zastrzegam sobie nazwę 'mama' dla swojej.

    Pieprzycie towarzyszu. Jest coś takiego, jak nazwy typowe dla regionu/kraju.
    Nie wszystkie są chronione, ale mogą być. Wszystko co ma "włochy" w nazwie
    lub jakikolwiek region włoski musi być tam wyprodukowane. Inne kraje nie
    były tak skuteczne. Ale Szampania, Calvados itd też są chronione. Kabanosy
    mogą być produkowane w Polsce, Czechach lub przes firmę Houdek. Reszta
    sprzedaje Kabanossi. I tak dalej.

    Waldek

  • 108. Data: 2011-12-18 12:46:53
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.12.2011 22:13, J.F. pisze:

    > Ale wiesz - czlowiek sobie czasem nie zdaje sprawy ze te idiotyczne
    > przepisy maja sens.W USA tego moze nie widac, Polska duzy kraj i na razie
    > tez nie widac ... ale zachodnia europa gesciej zaludniona i smieci nie ma
    > gdzie wysypywac. Ale i u nas powoli sie robi klopot bo mieszkancy
    > protestuja - wysypisko tak, ale nie u nich w gminie.

    Swietlówki zapewne idą wprost do zwykłego śmietnika. Wiem ile tego się
    zbiera z przeciętnego budynku, pojemniki zapełniają się przez kilka
    miesięcy. To z jednego budynku. A zobaczcie gdzie zwykły człowiek ma to
    wyrzucać, nie ma pojemników na osiedlach i dobrze bo by rozbijali. Ale
    jakby każdy wrzucał w supermarkecie, to dziennie by zebrało się z 10
    pojemników na bidę.
    Moim zd anie komuna trwa w najlepsze.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 109. Data: 2011-12-18 12:58:42
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.12.2011 13:18, Waldemar Krzok wrote:
    .

    > A to już musi udowodnić.
    Co, komu, po co i za ilę?

    > Pieprzycie towarzyszu. Jest coś takiego, jak nazwy typowe dla regionu/kraju.
    > Nie wszystkie są chronione, ale mogą być.

    No i masz teraz efekt, że na Podhalu może 10% ma nazwę "oscypek" -
    większość to "scypki", "łoscypki" "serki [góralskie]" - i nie ma to nic
    wspólnego z ich jakością - sprawdzałem.
    Mnie oscypki odebrano. Zawsze kupowałem oscypki w sprawdzonych miejscach
    i nadal tam kupuję, ale już nie nazywają się tak,

    Mirek.

  • 110. Data: 2011-12-18 13:11:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mirek wrote:

    > On 18.12.2011 13:18, Waldemar Krzok wrote:
    > .

    > Co, komu, po co i za ilę?

    Urzędowi rejestrującymi nazwy produktów w danym kraju.

> [...]
    > Mnie oscypki odebrano. Zawsze kupowałem oscypki w sprawdzonych miejscach
    > i nadal tam kupuję, ale już nie nazywają się tak,

    Tylko, że serki oscypkopodobne produkowane na podhalu (też na słowacji) mogą
    nazywać się oscypek, o ile jest wyprodukowany z mleka owczego lub mieszanki
    owczego i krowiego (procentów nie pamiętam, ale owcy chyba musi być więcej)
    ze zwierząt żyjących na określonym terenie. Jak mleko jest "importowane" to
    nie może się toto nazywać oscypek (nawet, jak tak smakuje).

    Waldek