    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Date: Sun, 18 Dec 2011 14:11:40 +0100
    <q...@4...com>
    <jc8m49$gef$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jckh0e$2jq$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@m...uni-berlin.de> <jcko22$nu5$1@inews.gazeta.pl>

    Mirek wrote:

    > On 18.12.2011 13:18, Waldemar Krzok wrote:
    > .

    > Co, komu, po co i za ilę?

    Urzędowi rejestrującymi nazwy produktów w danym kraju.

    > No i masz teraz efekt, że na Podhalu może 10% ma nazwę "oscypek" -
    > większość to "scypki", "łoscypki" "serki [góralskie]" - i nie ma to nic
    > wspólnego z ich jakością - sprawdzałem.
    > Mnie oscypki odebrano. Zawsze kupowałem oscypki w sprawdzonych miejscach
    > i nadal tam kupuję, ale już nie nazywają się tak,

    Tylko, że serki oscypkopodobne produkowane na podhalu (też na słowacji) mogą
    nazywać się oscypek, o ile jest wyprodukowany z mleka owczego lub mieszanki
    owczego i krowiego (procentów nie pamiętam, ale owcy chyba musi być więcej)
    ze zwierząt żyjących na określonym terenie. Jak mleko jest "importowane" to
    nie może się toto nazywać oscypek (nawet, jak tak smakuje).

    Waldek