    From: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Date: Mon, 12 Dec 2011 18:30:03 +0100

    Newsuser A.L. (l...@a...com) wrote:

    > Niestety, zauwazylem ze jest dokladnie odwrotnie: stare zarowki ktore
    > mam od lat, zapalaja sie szybko. Nowe dostaja "opoznienia" po 2 - 3
    > miesiacach uzytkowania. Na dodatek sa coraz drozsze.
    >
    > Poza tym, sporo z nich zaczyna brzeczec po mniej wiecej pol roku, a
    > pewna czesc sie przepala, zwlaszcza jezeli znajduja sie w zamknietej
    > obudowie.

    No to jakies rozne zarowki mamy ... a mam ich z 10 najmniej.
    Ostatnio do punktow, gdzie wymagane jest natychmiastowe oswietlenie,
    wkrecilem halogeny z normalnymi oprawkami gwintowanymi. Maja o 40% lepsza
    sprawnosc niz zarowki, ale nadal sporo ciepla wydzielaja.

    > W kazdym razie, jak przedtem mialem w szafie zapas normalnych zarowek,
    > teraz mam zapas swietlowek. Bo nie wiadomo kiedy i ktora tzreba bedzie
    > wymienic. Tyle ze za paczke zarowek "normalnych" (5 sztuk) placilem 2
    > dolary, teraz za paczke swietlowek place 15 dolarow.

    A ja nadal mam zarowki 60W i jak sie swietlowka spali, to wkrecam zarowke i
    jest cacy - zwlaszcza w zimie, bo ciepelko potrzebne :)
    Takie 60W sa nadal do kupienia. Chyba maksymalnie 75W.

    > Swietlowki daja mnie oszczednosc ktora w Polsce jest malo znaczaca,
    > mianowicie na klimatyzacji. W kuchni mam 11 "punktow swietlnych",
    > normalnie wyposazonych w zarowki 60W. To daje 660W. Klimatyzator musi
    > to odprowadzic na zewnatrz. Teraz mam okolo 100W. Po wymianie zarowek
    > na swietlowki gdzie sie dalo, zauwazylem znaczny spadek oplat za
    > kliimatyczacje (mam osobny licznik ktory to liczy)

    No taaaak, w PL klimatyzacji nie ma, bo tylko w USA ona jest, a nie na takim
    zadupiu jak Centralno-Wschodnia Europa.

    --
    (STS)