  • 71. Data: 2017-01-26 19:18:51
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:389k8c5m21qr8tp4v5qh9u7amsas73p56i@4ax.
    com...

    Tue, 24 Jan 2017 22:15:39 +0100, w
    <5887c3fe$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>, "Ghost" <n...@d...pl>
    napisał(-a):

    >Ja marki nie podam, bo w nocy ciężko odróżnić, ale wielokrotnie widziałem
    >samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są ledwo widoczne ze
    >względu na
    >bliskość świateł mijania.

    Nawet sobie nie wyobrażam jak można mieć ten problem. Sokolego wzroku nie
    posiadam.

  • 72. Data: 2017-01-26 21:19:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W przepisach homologacyjnych odleglosc pewnie jest ... a jesli
    > nie ma, to znaczy, ze jest nieistotna :-)

    Jak tę odległość wyznaczyć w trakcie badań homologacyjnych? Jest
    różnica między "widzieć", a "widzieć dobrze". To ten sam spór, co
    w przypadku obowiązku jazdy z włączonymi światłami przez całą dobę.
    Też są tacy, co w kółko gadają, że dla niech nie problem zobaczyć
    w dzień samochód, więc ten cały przepis jest bez sensu, a jak ktoś
    uważa inaczej, to pewnie ślepy i trzeba mu zabrać prawo jazdy.

    --
    Jarek

  • 73. Data: 2017-01-26 21:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Jak tę odległość wyznaczyć w trakcie badań homologacyjnych? Jest
    >różnica między "widzieć", a "widzieć dobrze". To ten sam spór, co
    >w przypadku obowiązku jazdy z włączonymi światłami przez całą dobę.

    To calkiem inny spor, jak bedzie wymagane, to w homologacji bedzie
    zapisane, ze kierunkowskazy maja miec od a do b kandeli, powierzchnie
    od c do d cm^2, byc na wysokosci miedzy e a f cm nad droga i byc w
    odleglosci minimum g mm od innych swiatel.

    J.

  • 74. Data: 2017-01-26 21:44:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > od c do d cm^2, byc na wysokosci miedzy e a f cm nad droga i byc w
    > odleglosci minimum g mm od innych swiatel.

    Może nie wszystko, ale część z tych rzeczy musi być brana pod uwagę.
    Nikt na przykład nawet nie próbuje zastosować żarówki 5W w tylnych
    kierunkowskazach. Natura sporu w obu przypadkach jest ta sama -- po
    jednej ze stron stoją ci, co uważają, że wcale nie trzeba by było
    najlepiej jak się da w określonej sytuacji, im wystarcza, że jest
    "jakoś". Natomiast samo zaistnienie sporu spowodowanie jest tym, że
    o ile kiedyś projektanci (nie tylko samochodów) główny nacisk kładli
    na rzeczy najbardziej istotne, to teraz rozpraszaja się między setki
    dupereli.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2017-01-26 22:09:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jan 2017 19:18:51 +0100, w
    <588a3d8e$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>, "Ghost" <n...@d...pl>
    napisał(-a):

    > Nawet sobie nie wyobrażam jak można mieć ten problem. Sokolego wzroku nie
    > posiadam.

    Mało jeździsz, mało widzisz -- widocznie :)
    Albo z tych co nie zwracają uwagi na kierunkowskazy, nawet własne.

  • 76. Data: 2017-01-26 22:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Może nie wszystko, ale część z tych rzeczy musi być brana pod uwagę.

    Wszystkie, ktore sa zapisane, musza byc brane pod uwage i spelnione.

> [...]
    >jednej ze stron stoją ci, co uważają, że wcale nie trzeba by było
    >najlepiej jak się da w określonej sytuacji, im wystarcza, że jest

    ale akurat wymagania fotometryczne w wymogach homologacyjnych sa.

    Byc moze z nich wynika, ze zarowka 5W do kierunkowskazow sie nie
    nadaje, bo daje za malo swialta, a zarowki tez sa homologowane, wiec
    wyboru wielkiego nie ma.
    Ale w druga strone to gdzies widzialem - zarowka 21W zamiast 5W jak u
    innych ... i szary odblysnik.

> [...]
    >o ile kiedyś projektanci (nie tylko samochodów) główny nacisk kładli
    >na rzeczy najbardziej istotne, to teraz rozpraszaja się między setki

    Jesli nie tysiace.

    Ale z drugiej strony ... nie opiszesz jak ma byc, to ci zaraz wcisna
    kierunkowskazy razem z mijania czy postojowymi, albo gdzies na dachu
    ... albo wcisna ARO zamiast LandRovera :-)

    J.

  • 77. Data: 2017-01-26 22:34:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jesli nie tysiace.
    >
    > Ale z drugiej strony ... nie opiszesz jak ma byc, to ci zaraz wcisna
    > kierunkowskazy razem z mijania czy postojowymi, albo gdzies na dachu
    > ... albo wcisna ARO zamiast LandRovera :-)

    Nie opiszę wszystkiego, to dla mnie oczywiste. W ogóle wiara w to, że
    przepisy są w stanie zastąpić zdrowy rozsądek, jest wiarą naiwną. Takie
    tam ogólnowojskowe myślenie. Mogą je natomiast uzupełnić, i powinny.

    Gdy wprowadono przepis, że pojazd musi mieć tylne światło przeciwmgielne,
    trzeba było coś zrobić z warszawskimi autobusami miejskimi. Bo nie miały.
    Doczepiono im z tyłu taką samą lampkę, jak montowano w maluchach. Ogromnie
    pociesznie wyglądał ikarus z takim małym świecidełkiem. Długo tam się nie
    utrzymywały, najpierw dyndały na kabelku, potem odpadały całkiem. Aż do
    następnego przeglądu. Warto pamiętać o tym, że autobusy te cały czas jeżdżą
    po obszarze zabudowanym, gdzie zapalanie tylnych żwiatłe przeciwmgielnych
    jest zabronione. Ale że takie światełko wiele nie kosztuje, więc dla
    świętego spokoju...

    Może ciekawsze jest to, że takie ikarusy w ogóle nie powinny dostać
    homologacji. Długość takiego przegubowca o kilka centymetrów przekracała
    dozwoloną długość dla autobusu. Prynajmniej w myśl tych przepisów, które
    obowiazywały w dniu rejestracji importowanego taboru. No ale przecież
    nikt nie będzie robił problemu z powodu jakichś głupich paru centymetrów...

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2017-01-26 22:46:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >Takie
    >tam ogólnowojskowe myślenie. Mogą je natomiast uzupełnić, i powinny.

    Ale ja akurat w druga strone - nie zapiszesz w przepisie, to kiedys
    sie znajdzie projektant, ktory oleje zdrowy rozsadek, bo on ma wizje.

    Tak z nieco innej beczki - kiedys mowiono, ze ktos tam chcial zastapic
    lusterka kamerami ... i g*, przepis mowi, ze lusterka musza byc :-)
    Teraz chyba sprawa wraca, bo wyszlo, ze takie lusterka w ciezarowkach
    to spory % oporow generuja.

    Ale ... popatrzylem na siebie ... kamera sie kiedys popsuje, i co -
    myslisz, ze pobiegne do ASO wydac 2 tys na naprawe ?
    Bo taniej chyba nie bedzie :-)

    To moze lepiej, zeby te lusterka jednak byly :-)

    J.

  • 79. Data: 2017-01-26 22:54:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale ja akurat w druga strone - nie zapiszesz w przepisie, to kiedys
    > sie znajdzie projektant, ktory oleje zdrowy rozsadek, bo on ma wizje.

    W tym kierunku wszystko zmierza. Rzeczy, które kiedyś były dla
    wszystkich oczywiste, teraz opisuje się sążnistymi przepisami
    i regulacjami. A potem się dziwimy, że bez pomocy prawnika nic
    się nie da zrobić.

    Co do tego nie mam żadnych wątpliwości.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2017-01-27 00:01:37
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Kto w ogóle wymyślił malowane na żółto żarówki montowane pod białym
    > (osobnym) koloszem? I co za idea mu przyświecała?

    Ja wyczuwam ducha świąt i czerpanie natchnienia z choinki.
    Też mnie to zaskoczyło w naszej Skodzie, że się komuś w drugiej
    dekadzie 21. wieku chciało bawić w malowanki, zamiast zrobić
    to na pomarańczowych ledach. wszystkie możliwe czujniki, komputer
    pokładowy i pomarańczowa żarówa. Nie powiem, styl eklektyczny. :-]

    Pozdrawiam, Piotr