  • 61. Data: 2017-01-26 01:28:50
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:
    > AlexY pisze:
    [..]

    > Moją listę podejrzanych otwierają ci sami. Z tym że co do motywów, to
    > już mam pewne wątpliwości. Że niby jak damy te kulerskie białe klosiki,
    > to konkurencji kapcie pospadają, a wszyscy klienci będą tylko u nas
    > kupować? Sądzę, że wątpię. To raczej zwykły pierdolec -- ktoś se

    Nie spadną bo zrobią to samo, chyba że ktoś to opatentuje.

    > tak wymyślił i uparł się by to wdrożyć. Co innego gdy chodzi o takie
    > zaprojektowanie oświetlenia, by żarówki nie dało się wymienić bez
    > wyjęcia silnika. Nad tym musi pracować zespół ludzi ze wszystkich
    > działów fabryki. Ale warto, bo to przynosi wymierne korzyści przy
    > serwisowaniu pojazdu.

    Zwróć uwagę na ewolucję wyglądu samochodu, po mojemu to zmierza ku temu
    by one nie wyglądały jak samochody, zanim marketingowcy wzięli się za
    projektowanie normą była blacha w kabinie, teraz tego nie ma,
    zlikwidowanie kloszy likwiduje cechę "tandetnych starych pojazdów".
    Osobiście mam zdanie takie jak Roman, wolę żeby kolor był nadawany przez
    źródło światła a nie filtr.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 62. Data: 2017-01-26 01:30:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > rzeco?

    Obawiałem się że nie pojmiesz. Nie będę tłumaczył co to jest kosztorys.

  • 63. Data: 2017-01-26 01:51:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AlexY pisze:

> [...]
    > zlikwidowanie kloszy likwiduje cechę "tandetnych starych pojazdów".
    > Osobiście mam zdanie takie jak Roman, wolę żeby kolor był nadawany

    Wolenie wynika z dążenia, "by kierunkowskaz wyglądł jak kierunkowskaz",
    czy ma jakieś twardsze podłoże? Mnie zwisa, czy samochód ma cechy
    starych pojazdów -- ważne, by dobrze jeździł. A w tym przypadku też
    dobrze świecił. Ja bym się tych żarówek w ogóle nie czepiał, nawet
    bym pewnie zmiany nie zauważył, gdyby nie obserwacja, że zasadnicza
    funkcja kierunkowskazu, czyli mruganie kolorowym światłem, została
    zaniedbana. Teraz z zaciekawieniem stwierdziłem, że niektórzy uważają,
    że to była dobra zmiana. Nie wiem skąd takie różnice w postrzeganiu
    rzeczywistości.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2017-01-26 08:12:08
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    Ghost pisze:
    [..]
> [...]
    [..]

    >Faktycznie troll.

    No i wybrnęliście z suryga z pieprzniecia głupoty jakoby wspólny klosz
    drogowego i kierunkowskazu miał być jakimś problemem.

    Gratuluje.

  • 65. Data: 2017-01-26 08:14:28
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    >Obawiałem się że nie pojmiesz. Nie będę tłumaczył co to jest kosztorys.

    Nie pytam co to kosztorys, niezrozumiały bełkot jest w pełni zacytowany.
    Faktycznie troll ściebie.

  • 66. Data: 2017-01-26 08:37:53
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 21:03:35 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
    > s...@g...com pisze:
    > [..]
    policzyć samochody z zintegrowanymi lampami gdzie kierunek (pomarańczowy) jest w tym
    samym kloszu. Dla ułatwienia podam ze fiesta mk6 tak ma.

    > Bez przesady też mam kierunek zintegrowany ale u mnie zajmuje z 1/3
    > powierzchni całej lampy. Chyba że masz co innego na myśli pisząc
    > "zintegrowany".

    Mi tam jest obojętne jak całość jest zmontowana, byle mrugający kierunkowskaz jest
    wyraźnie widoczny.

    A im dalej od głównych świateł i im bardziej oddzielony tym lepiej.

    Jednak zintegrowane kierunki niestety zazwyczaj widoczne są tak sobie.
    Ja widzę że mruga ale nie sądzę aby każdy kierowca nie miał problemu aby wygodnie
    widzieć co ktos mruga...

  • 67. Data: 2017-01-26 08:55:33
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 21:07:51 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
    > s...@g...com pisze:
    > [..]
    to np. nie rozumiem sytuacji kiedy drogowe jest gaszone w chwili włączenia
    kierunkowskazu.

    > Obawiam się że pomyliłeś je ze światłami do jazdy dziennej. Jeszcze nie
    > widziałem drogowych gaszonych przy tej okoliczności a dzienne tak.
    > [..]

    Nie wiem czy były gaszone czy tylko przyciemniane ale wyraźnie jedna strona była
    ciemniejsza niż druga a przez ciemniejsza mam na mysli że wyglądało jakby tam się
    tylko świeciły pozycyjne, takie jaśniejsze ale nie tak jasne jak zwykle swiatla
    mijania.

    To raczej jakis nowy wynalazek.
    Nie znalazlem nic ponad to:
    https://www.youtube.com/watch?v=BDA-vhBngSE
    Ale jakoś szczególnie nie szukałem...

  • 68. Data: 2017-01-26 09:01:16
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >Jednak zintegrowane kierunki niestety zazwyczaj widoczne są tak sobie.
    >Ja widzę że mruga ale nie sądzę aby każdy kierowca nie miał problemu aby

    Skro twierdzisz, że dobrze widzisz, dlaczego uważasz, że reszta świata nie
    widzi? Trollujesz?

  • 69. Data: 2017-01-26 17:35:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Jan 2017 22:15:39 +0100, w
    <5887c3fe$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>, "Ghost" <n...@d...pl>
    napisał(-a):

    > Przejście homologacji ma być dowodem na spełnianie norm m.in. widoczności -
    > więc chętnie poznam markę i model pojazdu w którym jest ten problem
    > widoczny - zapodasz?

    Ja marki nie podam, bo w nocy ciężko odróżnić, ale wielokrotnie widziałem
    samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są ledwo widoczne ze względu na
    bliskość świateł mijania.

  • 70. Data: 2017-01-26 18:31:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    Tue, 24 Jan 2017 22:15:39 +0100, w

> [...]
    >widziałem
    >samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są ledwo widoczne ze

    W przepisach homologacyjnych odleglosc pewnie jest ... a jesli nie ma,
    to znaczy, ze jest nieistotna :-)

    J.