  • 51. Data: 2017-01-25 17:09:15
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Zacząłeś od Żuka...

    Nie ja zacząłem, ale o pomyłkę się nie gniewam. Poza tym zgadzam się
    z tym, że akurat w tym samochodzie kierunkowskazom nic zarzucić nie
    można.

    > Chyba za mocne słowa.

    Mocne. Ale nie za. Taka jest moja opinia -- jeśli ktoś swoje "wizje
    artystyczne" przedkłada nad rozsądek, to zasługuje na takie określenie.
    Ktoś sobie najprawdopodobniej ubzdurał, że lepiej nie mieć obowiązkowych
    kolorowych elementów nadwozia, bo mogą mu się źle komponować z kolorem
    lakieru. Na początku wydumał mały żółty klosik na żarówce przykryty
    białym rozpraszającym. Dalej to już księgowi zrobili swoje. Idioci,
    mogę raz jeszcze powtórzyć.

    > Dlaczego? Wolę mieć wyraźnie widoczny w ostrym słońcu kontrast
    > pomiędzy białym a pomarańczowym niż mniej lub bardziej pomarańczowym.
    > Dość dobrze pamiętam te pomarańczowe klosze - wcale to dobre nie było.

    Przecież nie trzeba pamiętać. Część samochodów takie ma i jeździ po
    drogach. Nie każdy producent dał sie ogłupić. Ja widzę, że jednak
    lepsze to jest.

    > W przypadku LED kolor klosza już w ogóle nie ma znaczenia, dopóki
    > selektywnie nie wycina potrzebnego. Można zrobić zupełnie niewidoczne
    > (gdy wyłączone oczywiście) światła.

    W przypadku LED oczywiście jest już wszystko jedno. Te diody i tak
    są gdzieś blisko powierzchni. I niech tak będzie, bo akurat diody są
    w porządku, niech zastąpią żarówy jak najszybciej. Największym problemem
    z tymi kolorowymi żarówkami jest to, że daleko im do "monochromatyczności".
    Cienka, bylejaka farbka nie daje tak zdecydowanego koloru, jak porządny
    gruby plastik.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2017-01-25 20:56:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Mówisz, ze ktoś, nie wiesz kto ani w jakim pojeździe, ale wiesz, ze na
    > pewno kierunkowskazy miał homologowane, z dużą przedmościa, skręcał na
    > skrzyżowaniu i ty nie widziałeś kierunkowskazu, ale wiesz na pewno, ze
    > ten ktoś go włączał?

    Jesteś jakiś niedorozwinięty czy co? Miałem się zatrzymać, kierowcę
    wylegitymować, sprawdzić dokumenty pojazdu? Gdyby kierunku nie było
    widać w ogóle to bym nawet nie wiedział że był włączony, zauważyłem go
    dopiero na jakieś 10m przed ewentualnym punktem kolizji, nie miałbym
    szans zareagować gdyby to było konieczne.
    Dużą prędkość miałem ja, on stał na skrzyżowaniu.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 53. Data: 2017-01-25 21:03:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    [..]
    > Zeby sie przekonać które samochody tak mają starczy przed biedronką sie przejść i
    policzyć samochody z zintegrowanymi lampami gdzie kierunek (pomarańczowy) jest w tym
    samym kloszu. Dla ułatwienia podam ze fiesta mk6 tak ma.

    Bez przesady też mam kierunek zintegrowany ale u mnie zajmuje z 1/3
    powierzchni całej lampy. Chyba że masz co innego na myśli pisząc
    "zintegrowany".

    [..]

  • 54. Data: 2017-01-25 21:07:43
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    [..]
    > O ile rozumiem doświetlanie zakrętów przeciwmgłowymi (choć pozytek z tego średni)
    to np. nie rozumiem sytuacji kiedy drogowe jest gaszone w chwili włączenia
    kierunkowskazu.
    > Bo i takie wynalazki widziałem.

    Obawiam się że pomyliłeś je ze światłami do jazdy dziennej. Jeszcze nie
    widziałem drogowych gaszonych przy tej okoliczności a dzienne tak.
    [..]

  • 55. Data: 2017-01-25 21:08:43
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:
    [..]
    > Kto w ogóle wymyślił malowane na żółto żarówki montowane pod białym
    > (osobnym) koloszem? I co za idea mu przyświecała? Gdyby to było w

    Marketingowcy i designerzy. Bo tak wygląda ładniej więc będzie się
    lepiej sprzedawać.

    [..]

  • 56. Data: 2017-01-25 21:11:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]

    > Łojacie, ależ se zmyślasz gościu.

    Proszę podziel się swoimi doświadczeniami z dziedziny modernizacji
    infrastruktury elektrycznej w pasie drogowym. Może moja wiedza sprzed 20
    lat jest już za bardzo zdezaktualizowana i teraz kosztorysy wychodzą w
    cenie urządzenia z wifi.

  • 57. Data: 2017-01-25 21:36:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    >Jesteś jakiś niedorozwinięty czy co?

    Ja?

> [...]
    >kolizji, nie miałbym szans zareagować gdyby to było konieczne.
    >Dużą prędkość miałem ja, on stał na skrzyżowaniu.

    Moze to twoje oczy na bakier z homologacją?

  • 58. Data: 2017-01-25 21:37:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    >kosztorysy wychodzą w cenie urządzenia z wifi.

    rzeco?

  • 59. Data: 2017-01-25 22:47:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AlexY pisze:

    > Marketingowcy i designerzy. Bo tak wygląda ładniej więc będzie
    > się lepiej sprzedawać.

    Moją listę podejrzanych otwierają ci sami. Z tym że co do motywów, to
    już mam pewne wątpliwości. Że niby jak damy te kulerskie białe klosiki,
    to konkurencji kapcie pospadają, a wszyscy klienci będą tylko u nas
    kupować? Sądzę, że wątpię. To raczej zwykły pierdolec -- ktoś se
    tak wymyślił i uparł się by to wdrożyć. Co innego gdy chodzi o takie
    zaprojektowanie oświetlenia, by żarówki nie dało się wymienić bez
    wyjęcia silnika. Nad tym musi pracować zespół ludzi ze wszystkich
    działów fabryki. Ale warto, bo to przynosi wymierne korzyści przy
    serwisowaniu pojazdu.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2017-01-26 01:20:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:
    [..]
    > Ja?
    [..]
    > Moze to twoje oczy na bakier z homologacją?

    Faktycznie troll.