-
71. Data: 2017-01-26 19:18:51
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:389k8c5m21qr8tp4v5qh9u7amsas73p56i@4ax.
com...
Tue, 24 Jan 2017 22:15:39 +0100, w
<5887c3fe$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>, "Ghost" <n...@d...pl>
napisał(-a):
>> >Choćby dlatego że kierunki są słabo widoczne jeśli są zbyt blisko
>> >działającej lampy drogowej a szczególnie jeśli są w formie kreski z
>> >LEDów
>> >5mm.
>
>> Przejście homologacji ma być dowodem na spełnianie norm m.in.
>> widoczności -
>> więc chętnie poznam markę i model pojazdu w którym jest ten problem
>> widoczny - zapodasz?
>Ja marki nie podam, bo w nocy ciężko odróżnić, ale wielokrotnie widziałem
>samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są ledwo widoczne ze
>względu na
>bliskość świateł mijania.
Nawet sobie nie wyobrażam jak można mieć ten problem. Sokolego wzroku nie
posiadam.
-
72. Data: 2017-01-26 21:19:58
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>>> Przejście homologacji ma być dowodem na spełnianie norm m.in.
>>> widoczności - więc chętnie poznam markę i model pojazdu w którym
>>> jest ten problem widoczny - zapodasz?
>> Ja marki nie podam, bo w nocy ciężko odróżnić, ale wielokrotnie
>> widziałem samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są
>> ledwo widoczne ze względu na bliskość świateł mijania.
>
> W przepisach homologacyjnych odleglosc pewnie jest ... a jesli
> nie ma, to znaczy, ze jest nieistotna :-)
Jak tę odległość wyznaczyć w trakcie badań homologacyjnych? Jest
różnica między "widzieć", a "widzieć dobrze". To ten sam spór, co
w przypadku obowiązku jazdy z włączonymi światłami przez całą dobę.
Też są tacy, co w kółko gadają, że dla niech nie problem zobaczyć
w dzień samochód, więc ten cały przepis jest bez sensu, a jak ktoś
uważa inaczej, to pewnie ślepy i trzeba mu zabrać prawo jazdy.
--
Jarek
-
73. Data: 2017-01-26 21:26:55
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
l...
Pan J.F. napisał:
>>> Ja marki nie podam, bo w nocy ciężko odróżnić, ale wielokrotnie
>>> widziałem samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są
>>> ledwo widoczne ze względu na bliskość świateł mijania.
>
>> W przepisach homologacyjnych odleglosc pewnie jest ... a jesli
>> nie ma, to znaczy, ze jest nieistotna :-)
>Jak tę odległość wyznaczyć w trakcie badań homologacyjnych? Jest
>różnica między "widzieć", a "widzieć dobrze". To ten sam spór, co
>w przypadku obowiązku jazdy z włączonymi światłami przez całą dobę.
To calkiem inny spor, jak bedzie wymagane, to w homologacji bedzie
zapisane, ze kierunkowskazy maja miec od a do b kandeli, powierzchnie
od c do d cm^2, byc na wysokosci miedzy e a f cm nad droga i byc w
odleglosci minimum g mm od innych swiatel.
J.
-
74. Data: 2017-01-26 21:44:12
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>>>> Ja marki nie podam, bo w nocy ciężko odróżnić, ale wielokrotnie
>>>> widziałem samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są
>>>> ledwo widoczne ze względu na bliskość świateł mijania.
>>> W przepisach homologacyjnych odleglosc pewnie jest ... a jesli
>>> nie ma, to znaczy, ze jest nieistotna :-)
>> Jak tę odległość wyznaczyć w trakcie badań homologacyjnych? Jest
>> różnica między "widzieć", a "widzieć dobrze". To ten sam spór, co
>> w przypadku obowiązku jazdy z włączonymi światłami przez całą dobę.
> To calkiem inny spor, jak bedzie wymagane, to w homologacji bedzie
> zapisane, ze kierunkowskazy maja miec od a do b kandeli, powierzchnie
> od c do d cm^2, byc na wysokosci miedzy e a f cm nad droga i byc w
> odleglosci minimum g mm od innych swiatel.
Może nie wszystko, ale część z tych rzeczy musi być brana pod uwagę.
Nikt na przykład nawet nie próbuje zastosować żarówki 5W w tylnych
kierunkowskazach. Natura sporu w obu przypadkach jest ta sama -- po
jednej ze stron stoją ci, co uważają, że wcale nie trzeba by było
najlepiej jak się da w określonej sytuacji, im wystarcza, że jest
"jakoś". Natomiast samo zaistnienie sporu spowodowanie jest tym, że
o ile kiedyś projektanci (nie tylko samochodów) główny nacisk kładli
na rzeczy najbardziej istotne, to teraz rozpraszaja się między setki
dupereli.
--
Jarek
-
75. Data: 2017-01-26 22:09:35
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 26 Jan 2017 19:18:51 +0100, w
<588a3d8e$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>, "Ghost" <n...@d...pl>
napisał(-a):
> >Ja marki nie podam, bo w nocy ciężko odróżnić, ale wielokrotnie widziałem
> >samochody z przeciwka, w których kierunkowskazy są ledwo widoczne ze
> >względu na
> >bliskość świateł mijania.
>
> Nawet sobie nie wyobrażam jak można mieć ten problem. Sokolego wzroku nie
> posiadam.
Mało jeździsz, mało widzisz -- widocznie :)
Albo z tych co nie zwracają uwagi na kierunkowskazy, nawet własne.
-
76. Data: 2017-01-26 22:13:29
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
l...
Pan J.F. napisał:
>> To calkiem inny spor, jak bedzie wymagane, to w homologacji bedzie
>> zapisane, ze kierunkowskazy maja miec od a do b kandeli,
>> powierzchnie
>> od c do d cm^2, byc na wysokosci miedzy e a f cm nad droga i byc w
>> odleglosci minimum g mm od innych swiatel.
>Może nie wszystko, ale część z tych rzeczy musi być brana pod uwagę.
Wszystkie, ktore sa zapisane, musza byc brane pod uwage i spelnione.
>Nikt na przykład nawet nie próbuje zastosować żarówki 5W w tylnych
>kierunkowskazach. Natura sporu w obu przypadkach jest ta sama -- po
>jednej ze stron stoją ci, co uważają, że wcale nie trzeba by było
>najlepiej jak się da w określonej sytuacji, im wystarcza, że jest
>"jakoś".
ale akurat wymagania fotometryczne w wymogach homologacyjnych sa.
Byc moze z nich wynika, ze zarowka 5W do kierunkowskazow sie nie
nadaje, bo daje za malo swialta, a zarowki tez sa homologowane, wiec
wyboru wielkiego nie ma.
Ale w druga strone to gdzies widzialem - zarowka 21W zamiast 5W jak u
innych ... i szary odblysnik.
> Natomiast samo zaistnienie sporu spowodowanie jest tym, że
>o ile kiedyś projektanci (nie tylko samochodów) główny nacisk kładli
>na rzeczy najbardziej istotne, to teraz rozpraszaja się między setki
>dupereli.
Jesli nie tysiace.
Ale z drugiej strony ... nie opiszesz jak ma byc, to ci zaraz wcisna
kierunkowskazy razem z mijania czy postojowymi, albo gdzies na dachu
... albo wcisna ARO zamiast LandRovera :-)
J.
-
77. Data: 2017-01-26 22:34:26
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Natomiast samo zaistnienie sporu spowodowanie jest tym, że o ile
>> kiedyś projektanci (nie tylko samochodów) główny nacisk kładli na
>> rzeczy najbardziej istotne, to teraz rozpraszaja się między setki
>> dupereli.
>
> Jesli nie tysiace.
>
> Ale z drugiej strony ... nie opiszesz jak ma byc, to ci zaraz wcisna
> kierunkowskazy razem z mijania czy postojowymi, albo gdzies na dachu
> ... albo wcisna ARO zamiast LandRovera :-)
Nie opiszę wszystkiego, to dla mnie oczywiste. W ogóle wiara w to, że
przepisy są w stanie zastąpić zdrowy rozsądek, jest wiarą naiwną. Takie
tam ogólnowojskowe myślenie. Mogą je natomiast uzupełnić, i powinny.
Gdy wprowadono przepis, że pojazd musi mieć tylne światło przeciwmgielne,
trzeba było coś zrobić z warszawskimi autobusami miejskimi. Bo nie miały.
Doczepiono im z tyłu taką samą lampkę, jak montowano w maluchach. Ogromnie
pociesznie wyglądał ikarus z takim małym świecidełkiem. Długo tam się nie
utrzymywały, najpierw dyndały na kabelku, potem odpadały całkiem. Aż do
następnego przeglądu. Warto pamiętać o tym, że autobusy te cały czas jeżdżą
po obszarze zabudowanym, gdzie zapalanie tylnych żwiatłe przeciwmgielnych
jest zabronione. Ale że takie światełko wiele nie kosztuje, więc dla
świętego spokoju...
Może ciekawsze jest to, że takie ikarusy w ogóle nie powinny dostać
homologacji. Długość takiego przegubowca o kilka centymetrów przekracała
dozwoloną długość dla autobusu. Prynajmniej w myśl tych przepisów, które
obowiazywały w dniu rejestracji importowanego taboru. No ale przecież
nikt nie będzie robił problemu z powodu jakichś głupich paru centymetrów...
--
Jarek
-
78. Data: 2017-01-26 22:46:24
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F. napisał:
>> Ale z drugiej strony ... nie opiszesz jak ma byc, to ci zaraz
>> wcisna
>> kierunkowskazy razem z mijania czy postojowymi, albo gdzies na
>> dachu
>> ... albo wcisna ARO zamiast LandRovera :-)
>Nie opiszę wszystkiego, to dla mnie oczywiste. W ogóle wiara w to, że
>przepisy są w stanie zastąpić zdrowy rozsądek, jest wiarą naiwną.
>Takie
>tam ogólnowojskowe myślenie. Mogą je natomiast uzupełnić, i powinny.
Ale ja akurat w druga strone - nie zapiszesz w przepisie, to kiedys
sie znajdzie projektant, ktory oleje zdrowy rozsadek, bo on ma wizje.
Tak z nieco innej beczki - kiedys mowiono, ze ktos tam chcial zastapic
lusterka kamerami ... i g*, przepis mowi, ze lusterka musza byc :-)
Teraz chyba sprawa wraca, bo wyszlo, ze takie lusterka w ciezarowkach
to spory % oporow generuja.
Ale ... popatrzylem na siebie ... kamera sie kiedys popsuje, i co -
myslisz, ze pobiegne do ASO wydac 2 tys na naprawe ?
Bo taniej chyba nie bedzie :-)
To moze lepiej, zeby te lusterka jednak byly :-)
J.
-
79. Data: 2017-01-26 22:54:05
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>>> Ale z drugiej strony ... nie opiszesz jak ma byc, to ci zaraz
>>> wcisna kierunkowskazy razem z mijania czy postojowymi, albo
>>> gdzies na dachu ... albo wcisna ARO zamiast LandRovera :-)
>> Nie opiszę wszystkiego, to dla mnie oczywiste. W ogóle wiara
>> w to, że przepisy są w stanie zastąpić zdrowy rozsądek, jest
>> wiarą naiwną. Takie tam ogólnowojskowe myślenie. Mogą je
>> natomiast uzupełnić, i powinny.
>
> Ale ja akurat w druga strone - nie zapiszesz w przepisie, to kiedys
> sie znajdzie projektant, ktory oleje zdrowy rozsadek, bo on ma wizje.
W tym kierunku wszystko zmierza. Rzeczy, które kiedyś były dla
wszystkich oczywiste, teraz opisuje się sążnistymi przepisami
i regulacjami. A potem się dziwimy, że bez pomocy prawnika nic
się nie da zrobić.
> Tak z nieco innej beczki - kiedys mowiono, ze ktos tam chcial zastapic
> lusterka kamerami ... i g*, przepis mowi, ze lusterka musza byc :-)
> Teraz chyba sprawa wraca, bo wyszlo, ze takie lusterka w ciezarowkach
> to spory % oporow generuja.
>
> Ale ... popatrzylem na siebie ... kamera sie kiedys popsuje, i co -
> myslisz, ze pobiegne do ASO wydac 2 tys na naprawe ?
> Bo taniej chyba nie bedzie :-)
>
> To moze lepiej, zeby te lusterka jednak byly :-)
Co do tego nie mam żadnych wątpliwości.
--
Jarek
-
80. Data: 2017-01-27 00:01:37
Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>
Jarosław Sokołowski wrote:
> Kto w ogóle wymyślił malowane na żółto żarówki montowane pod białym
> (osobnym) koloszem? I co za idea mu przyświecała?
Ja wyczuwam ducha świąt i czerpanie natchnienia z choinki.
Też mnie to zaskoczyło w naszej Skodzie, że się komuś w drugiej
dekadzie 21. wieku chciało bawić w malowanki, zamiast zrobić
to na pomarańczowych ledach. wszystkie możliwe czujniki, komputer
pokładowy i pomarańczowa żarówa. Nie powiem, styl eklektyczny. :-]
Pozdrawiam, Piotr