  • Data: 2017-01-26 22:34:26
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Jesli nie tysiace.
    >
    > Ale z drugiej strony ... nie opiszesz jak ma byc, to ci zaraz wcisna
    > kierunkowskazy razem z mijania czy postojowymi, albo gdzies na dachu
    > ... albo wcisna ARO zamiast LandRovera :-)

    Nie opiszę wszystkiego, to dla mnie oczywiste. W ogóle wiara w to, że
    przepisy są w stanie zastąpić zdrowy rozsądek, jest wiarą naiwną. Takie
    tam ogólnowojskowe myślenie. Mogą je natomiast uzupełnić, i powinny.

    Gdy wprowadono przepis, że pojazd musi mieć tylne światło przeciwmgielne,
    trzeba było coś zrobić z warszawskimi autobusami miejskimi. Bo nie miały.
    Doczepiono im z tyłu taką samą lampkę, jak montowano w maluchach. Ogromnie
    pociesznie wyglądał ikarus z takim małym świecidełkiem. Długo tam się nie
    utrzymywały, najpierw dyndały na kabelku, potem odpadały całkiem. Aż do
    następnego przeglądu. Warto pamiętać o tym, że autobusy te cały czas jeżdżą
    po obszarze zabudowanym, gdzie zapalanie tylnych żwiatłe przeciwmgielnych
    jest zabronione. Ale że takie światełko wiele nie kosztuje, więc dla
    świętego spokoju...

    Może ciekawsze jest to, że takie ikarusy w ogóle nie powinny dostać
    homologacji. Długość takiego przegubowca o kilka centymetrów przekracała
    dozwoloną długość dla autobusu. Prynajmniej w myśl tych przepisów, które
    obowiazywały w dniu rejestracji importowanego taboru. No ale przecież
    nikt nie będzie robił problemu z powodu jakichś głupich paru centymetrów...

    --
    Jarek