  • 51. Data: 2009-11-08 18:29:00
    Temat: Re: Oowiadczyny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 3...@4...com

    > Jak ladujesz stalym pradem, to tylko czas trzeba kontrolowac.

    A że NiCd i NiMH ładujemy stałym prądem (ołowiowe w samochodzie
    ładujemy stałym napięciem) więc kontrolujemy tylko czas.

    > Tak czy inaczej - metoda jest swietna jesli wsadzasz calkowicie
    > wyladowane akumulatory o znanej pojemnosci.

    Co to znaczy, że są całkowicie wyładowane?
    Tego raczej nikt nie wie. :)

    > Czyli sie nie nadaje dla przecietnego uzytkownika.

    Nadaje się ładowanie małym prądem -- rzędu 0.01C -- tak można ładować i ładować. ;)
    Zresztą -- zwykle tak się ładuje, to znaczy po dojściu do kresu, ładowarka ładuje
    prądem podtrzymującycm.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2009-11-08 19:18:10
    Temat: Re: Ooewiadczyny
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Nov., 19:10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wyladowane akumulatory o znanej pojemnosci.
    >
    > Czyli sie nie nadaje dla przecietnego uzytkownika.

    jesli ladujesz b malym pradem powiedzmy 50 ma to mozna trzymac
    akumulatory dowolnie dlugo w podlaczonej ladowarce.
    wprawdzie ladowanie takim pradem trwa bardzo dlugo ale osiaga sie
    bardzo wysoki stan naladowania.

    w niemczech wszystkie urzadzenia domowe w trybie standbay , a wiec w
    trakcie oczekiwania zuzywaja wiecej pradu niz niemieckie koleje .

    ostatnio pojawil sie powerline 4 ansmana odlaczajacy sie
    automatycznie i calkowicie od pradu w chwili naladowania baterii .

  • 53. Data: 2009-11-08 19:19:50
    Temat: Re: Oświadczyny
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Nov., 18:53, nb <n...@n...net> wrote:

    > Łacińska ortografia była równie durna jak obecna polska.
    > Powinno być regs/regis zamiast rex/regis.
    > Podobnie fungcja/fungować koniungcja/koniungować :-)
    >
    > --
    > nb

    niestety pisalem pod windowsem

    gdybym pisal maciem z pewnosciu uzylbym pisowni "koniunktywnie".

    duzo gorzej pracuje mi sie widnowsem w pececie.

  • 54. Data: 2009-11-08 19:39:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]

    >>> Jasne.

    > niestety pisalem pod windowsem
    > gdybym pisal maciem z pewnosciu uzylbym pisowni "koniunktywnie".

    Jasne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 55. Data: 2009-11-08 19:43:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > jesli ladujesz b malym pradem powiedzmy 50 ma to mozna trzymac
    > akumulatory dowolnie dlugo w podlaczonej ladowarce.

    50mA to nie jest ''b maly prad'' i takie ładowanie nieograniczone czasem
    grozi zniszczeniem większości akumulatorów NiMH.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zostałbym ateistą, ale boję się iść do piekła.../

  • 56. Data: 2009-11-08 19:44:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@j...goo
    glegroups.com

    > Jak ladujesz stalym pradem, to tylko czas trzeba kontrolowac.

    Ale NiCd i NiMH ładuje się stałym prądem. Może w schodki -- najpierw
    dużym, później mniejszym, aby przejść do podtrzymującego, ale to wciąż
    stały prąd. :)

    ^
    | natężenie pradu
    |
    | _____________
    | |
    | |_____________
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |

    -+--------------------------------------------------
    --------------------------------> czas [to pienięniądz]

> [...]

    : jesli ladujesz b malym pradem powiedzmy 50 ma to mozna trzymac
    : akumulatory dowolnie dlugo w podlaczonej ladowarce.

    Taka sobie prawda. Eneloopy (najlepsze i najmłodsze) mają w nominale
    80 mAh dla AAA, a to znaczy, że 50 mA jest całkiem pokaźnym prądem.
    Natomiast dla AA o pojemności 3200 mA to mały prąd. :)

[...]

    Może i tak. :) Ale jedne urządzenia w tym trybie zużywają
    10 W a inne 0.1 W -- wiele zależy od zamysłu autora urządzenia. :)

    : ostatnio pojawil sie powerline 4 ansmana odlaczajacy sie
    : automatycznie i calkowicie od pradu w chwili naladowania baterii .

    A ta moja ładując, stale świeci. :) Dlatego stawiam ją pod łóżkiem;
    gdyby nie świeciła, spałbym razem z nią. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Możesz przenieść się do Europy Środkowej? ;)

  • 57. Data: 2009-11-08 19:46:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 0...@p...goo
    glegroups.com

    : gdybym pisal maciem z pewnosciu uzylbym pisowni "koniunktywnie".
    : duzo gorzej pracuje mi sie widnowsem w pececie.

    A to bestia!!! Nawet litery podmienia!!
    Wiem coś o tem! Mój podmienia ygrek z zetem... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2009-11-08 19:53:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hd777e$ad9$...@i...gazeta.pl

    > Taka sobie prawda. Eneloopy (najlepsze i najmłodsze) mają w nominale
    > 80 mAh dla AAA, a to znaczy, że 50 mA jest całkiem pokaźnym prądem.

    800 mAh oczywiście

    Inne (Sony, GP, Panasonic) bez samoroładowywania mają podobnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2009-11-08 19:59:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hd771b$ntu$...@n...onet.pl

    > 50mA to nie jest ''b maly prad'' i takie ładowanie nieograniczone
    > czasem grozi zniszczeniem większości akumulatorów NiMH.

    : Kiedyś (na początku świata akumulatorkowego) AA miały 500 mAh i ładowarki
    : dawały 50 mA -- ja mam takie dwie. Mają w sumie tyle lat, co ja. ;)

    : Ładują 1 lub 2 lub 3 lub 4 akumulatorki -- każdy prądem 50 mA niezależnie.
    : Gdy na którymś napięcie zaczyna spadać, ładowanie tego zostaje zatrzymane,
    : to znaczy ładowarka przechodzi w ładowanie podtrzymujące dla tego akumulatorka.

    Niestety nigdy nie mierzyłem tego prądu, ani nie sprawdzałem, jak długo ładowarka
    ładuje, ani nie mierzyłem prądu podtrzymującego... Faktem jest, że akumulatorki
    tam ładowane wytrzymywały u mnie ponad 18 lat. :)

    Same ładowarki z rzadka były odłączane od gniazdek w ścianach i rzadko nie były
    obsadzone na fÓl. ;) Niestety nie dawały informacji o stanie akumulatorka, a ten
    mógł być bardzo zły pomimo ładowania kilkudniowego lub nawet kilkutygodniowego. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 60. Data: 2009-11-09 11:59:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

    > Jasne.

    Twój przekaz jest zbyt konspektowy, a przez to nie dość rezultatywny.

    > pozdrawia Adam

    Takoż, Gotfryd.