  • 1. Data: 2009-10-22 21:09:53
    Temat: Re: Ostrzeżenie przed firmą Foto-Net z Sopotu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marcan pisze:
    > Witam,
    > Chciałem wszystkich ostrzec przed zamawianiem czegokolwiek w firmie Foto-Net
    > w Sopocie. Firma ta chwali się na swojej stronie www.foto-net.pl bardzo
    > niskimi cenami i szybkimi czasami dostaw.

    Częsty wybieg wielu sklepów internetowych handlujących wszystkim.

    Na stronie ogromna oferta w doskonałych cenach, mająca zbudować pozory
    taniości i doskonałego zaopatrzenia, a tak na prawdę obliczone jest to
    na schemat że klient znajdzie, zamówi, zapłaci a następnie handlowiec
    zadzwoni do niego i opowie że ostatnia sztuka właśnie opuściła magazyn i
    może weźmie zamiast tego inny (który akurat leży im w magazynie).

    Widzę to we wszystkich branżach - najważniejsze to klienta dopaść na
    etapie kiedy przeglądając witryny podejmuje decyzje co do sklepu, a
    wtedy już jest duża szansa że się mu uda wcisnąć cokolwiek.

  • 2. Data: 2009-10-23 03:47:43
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Tomasz Pyra" napisał
> [...]
    > etapie kiedy przeglądając witryny podejmuje decyzje co do sklepu, a wtedy
    > już jest duża szansa że się mu uda wcisnąć cokolwiek.

    Czy wobec tego, takich sklepów nie powinno się tępić, nie tylko w sposób
    jaki my robimy w tej chwili, ale szikać też bata prawnego. Jest tutaj jakiś
    prawnik na Grupie, który wyjaśni czy takie zerwanie jednostronne umowy jak w
    moim przypadku uda się, może nie w sądzie, ale chociaż poprzez PIH czy UOKiK
    zwalczać? Pamiętam jak kiedyś moja firma sporządziła dla ważnej firmy
    niemieckiej (pod konkretne zapytanie) ofertę na dostawę kilkuset pozycji.
    Termin ważności oferty był 6 miesięcy. Po 5 miesiącach ta firma złożyła
    zamówienie zgodne z naszą ofertą. ak się zdarzyło, że mogliśmy dostarczyć
    450 pozycji z 452 zaoferowanych i zamówionych. Dwie z nich przestały być
    dostępne na rynku a zamienników zabrakło (błąd niczyj niby). Firma ta
    stwierdziła, że wobec prawa europejskiego po złożeniu oferty i jej przyjęciu
    MUSIMY dostarczyć towar. Długo trwało, zanim doszliśmy do porozumienia, ale
    nam ZALEŻAŁO na kliencie i wizerunku firmy, nie chodziło tylko o dupochron.
    Foto-Netowi widać nie zależy.

    Podsumowując: można ich za to "dupnąć"? KC i KH jest ponad jakiś tam ichni
    regulamin a klauzule niedozwolone wg UOKiK biorą się właśnie stąd, że firmy
    wpisują do umów i regulaminów bzdury.