  • Data: 2009-10-30 01:18:41
    Temat: Re: Ostrzeżenie przed firmą Foto-Net z Sopotu
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    marcan wrote:
    > Pojawiła się właśnie na Opineo pozytywna opinia dot. Foto-Netu od kogoś kto
    > kupił u nich ten sam obiektyw, który ja zamówiłem i mnie wykolegowali. Data:
    > 3 dni po tym jak mi anulowali zamówienie - manipulują Opineo czy odsprzedali
    > mój obiektyw komuś innemu, czy jeszcze inaczej? Sytuacja co najmniej dziwna.
    > Z tymi brakami u dystrybutora też dziwna sprawa, bo w innym sklepie w
    > Trójmieście obiektyw dostępny w ciągu kilku dni...

    Kiedyś miałem z nimi dokładnie tak jak piszesz.. tyle, że trochę sami się
    pogryźli.
    Był sobie obiektyw, na allegro do tego. Bardzo rzadki, a że była hossa to
    bardzo tanio. Postanowiłem więc kupić, bo cena mi odpowiadała. W opisie
    była wzmianka drobnym drukiem "przed licytacją zapytaj o dostępność".
    Ślicznie więc wysmarowałem maila, że czy jest. Dostałem odpowiedź, że nie
    na miejscu ale w ciągu kilku dni załatwią, bo te obiektywy nie są
    popularne, więc żeby zadzwonić za tydzień i będzie można zamówić.
    Ok, dzwonię. Dostaję informację, że nie ma i najprawdopodobniej obiektyw
    będzie dopiero za trzy tygodnie, bo wtedy planowana jest dostawa u
    dystrybutora i że wtedy powinien być! Powiedziałem, że ok - teraz sobie
    kupię coś innego, a za miesiąc będę znów miał gotowe pieniążki na
    wymarzone szkiełko, bo w sumie mi się nie spieszy z tym, a na obiektywie
    mi zależy.

    Tym sposobem kupiłem wtedy coś innego (nie w foto-necie). Minął może
    tydzień i dzwonią z foto-netu, że obiektyw już jest i skoro jestem
    zainteresowany to mogę kupić. Przypomniałem wtedy naszą rozmowę -
    planowany termin dostawy miał być na za trzy tygodnie, a skoro tak to na
    wtedy miałem być przygotowany z pieniążkami, a tak to mój plan finansowy
    takiej zmiany od razu nie zakłada. Obiektyw jednak chcę i wtedy gdy się
    umówiliśmy to go kupię. Pożegnaliśmy się i byłem święcie przekonany, że
    moje zamówienie jest aktualne.

    Tymczasem na allegro pojawił się obiektyw, z dopiskiem "dostępny od ręki -
    obiektyw zamówiony dla klienta, który go nie odebrał". Myślałem że mnie
    strzeli, bo najpierw pokornie czekałem, potem umówiłem się na konkretny
    termin, a jak przypadkiem obiektyw był wcześniej to opylają go kłamiąc do
    tego o wycofaniu się. Uznałem wtedy, że po prostu nie ma sensu robić z
    nimi interesów, a skoro nie dotrzymują deklaracji (a specjalnie odbiektyw
    zamawiałem i podawałem swoje dane) to nie będę czekał potem znów kolejnych
    tygodni na sprowadzenie drugiego.
    Wyżaliłem się koledze wtedy, na co ten w odpowiedzi znalazł mi szkiełko na
    e-bayu i kupił. Wszystko to w cenie o wiele niższej (2/3), chociaż w
    stanie idealnym to rzecz jasna bez gwarancji. Zaraz jak się pobawił, a ja
    mu zrobiłem przelew odezwał się foto-net, że mają obiektyw, że czeka na
    mnie od ostatniego telefonu i że bardzo było trudno go sprowadzić to muszę
    kupić. Zapytałem czy zamówili jeden, tak, a czy to ten co oferują na
    allegro, bo ja się wycofałem? Dalej nie słyszałem, bo się rozłączyłem, ale
    widać się nie nauczyli traktować ludzi z szacunkiem. Satysfakcję mam z
    tego taką, że obiektywu nie sprzedali dobre pół roku, bo tyle wisiał na
    allegro, a że specyficzny to pewnie dokładnie ten sam. Osobiście wolałbym
    bez ryzyka kupić w kraju i z gwarancją, ale poczułem się z góry oszukany i
    nie było mowy o zakupie.

    Swoją drogą już dawno zauważyłem, że obiektywy rzadkie nagle mają wszyscy.
    Często też dostępne w nierealnym terminie. Pamiętacie białasa do
    przypalania biedronek za trzysta tysięcy? Tych obiektywów było zaledwie
    kilkanaście wyprodukowanych z tego co pamiętam. W każdym razie nikt nie
    miał go z pewnością na stanie. A byli tacy co pisali, że dostępność do
    trzech dni. Pewnie w regulaminie było cokolwiek głupiego w temacie, może
    nawet na telefon by powiedzieli mi, że nie... z tym to z pewnością jest
    błąd na stronie ;)

    d.