  • Data: 2011-07-07 14:12:39
    Temat: Re: Ostrzeganie światłami drogowymi - niezgodne z PoRD?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 7 Jul 2011 13:57:54 +0200, Wojtek Borczyk

    > Ale jak napisał przedpisca, bezpośrednio z PoRD to w żaden sposób nie
    > wynika. Jest to tylko i wyłącznie bardzo swobodna interpretacja przepisu o
    > "nadużywaniu sygnałów świetlnych" z art.29.

    Swobodna to ona jest dla kombinatorów grzebiących przy interpretacji. Dla
    mnie jest jasna jak słońce. Ostrzeganie przed patrolem policji to jest
    nadużywanie sygnału świetlnego.

    > Podejrzewam, że dobrze znający prawo i mający trochę cierpliwości
    > kierowca bez problemu udowodnił by przed sądem, że nałożony
    > na niego mandat nie ma podstaw prawnych :)

    Jeśli przed sądem zeznałby, że faktycznie ostrzegał kogoś przed patrolem
    policyjnym, w zamian za ściemnianie, że ostrzegał kogoś przed _faktycznym_
    niebezpieczeństwem, źle ustawionymi światłami czy kapciem? Wątpię.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player