  • 21. Data: 2009-05-21 09:02:35
    Temat: Re: Ostre zdj?cia
    Od: u...@g...com

    On 21 Maj, 16:50, u...@g...com wrote:

    > Az tam zajzelem !!??, tam jest zamieszczonych 100 postow!! (albo ja
    > nie moge znalezdz)

    Odszczekuje co powiedzialem, zdjecia i komentarze sa w "Galeria"

    Usjwo

  • 22. Data: 2009-05-21 09:23:52
    Temat: Re: Ostre zdjęcia
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > W takim razie kiepskich kompaktow uzywales. ;) Zdjecia z lustrzanek
    > generalnie sprawiaja wrazenie mniej "ostrych", niz w przypadku kompaktow
    > (wynika to m.in. ze slabszego domyslnego wyostrzania). W przypadku Olkow
    > dochodzi silny filtr AA i obiektyw kitowy, ktory nie nalezy do demonow
    > ostrosci (zreszta dotyczy to kazdego kita).
    >
    > k,
    Porównywałem fotki z kompaktów Panasonika LX3 i FX150
    Na zdjęciu z Olympusa widać np. niemalże każdy włos na moim psiaku.
    Na zdjęciach z kompaktów to wszystko niknie (porównywałem fotki w
    RAW).
    Wydaje mi się, że ten obiektyw kitowy jest całkiem ok,
    na ogół miał dobre opinie w necie lepsze niż stare obiektywy Canona
    lub Nikona.
    Tylko proszę bez porównań do obiektywów 10x droższych ;);)

  • 23. Data: 2009-05-21 11:18:55
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Fotki oglądam na monitorze w
    rozdzielczości 1600/1200 (Dell). Nie robię wydruków ani odbitek.
    Przeglądarka FastStone.Trudno oceniać ostrość zdjęć na plfoto gdyż jest zbyt
    duże ograniczenie wielkości plików . Mam kilku kolegów z różnymi kompaktami
    i lustrzankami lecz wciąż szukam sprzętu do amatorskich celów ale robiącego
    ostre i wyraziste fotki. Faktycznie obrazy z lustrzanek wydają mi się mniej
    ostre niż np z Lumixa Fz50 czy Olympusa SP320. Niestety w Saturnie durnie
    nie pozwalają robić próbnych zdjęć do porównania w domu.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 24. Data: 2009-05-21 12:54:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej M pisze:

    > ostre niż np z Lumixa Fz50 czy Olympusa SP320. Niestety w Saturnie durnie
    > nie pozwalają robić próbnych zdjęć do porównania w domu.

    E tam nie pozwalają. Ja byłem w 2 RTV AGD i pozwalali, ale mówili, że
    trzeba się umówić na następny dzień, bo nie mają naładowanych baterii,
    gdyby ktoś chciał się pobawić. Producent nie daje egzemplarzy do
    aparatów na ekspozycje i oni muszą wyjmować z zestawu i ładować (a potem
    taki aparat trafia do czyichś rąk jako nówka ze sklepu :( )

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2009-05-21 18:57:39
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Andrzej M wrote:
    > Mam kilku kolegów z różnymi
    > kompaktami i lustrzankami lecz wciąż szukam sprzętu do amatorskich
    > celów ale robiącego ostre i wyraziste fotki.

    Dziwne kryterium obrales... albo nie umiesz go jasno okreslic. :)
    "Ostrosc" zdjec moze tak naprawde oznaczac wiele, a co najmniej rownie
    istotne (lub wrecz duzo istotniejsze) sa inne czynniki, jak chociazby
    jakosc (i jasnosc) obiektywu, rejestrowany zakres dynamiki, stopien
    odszumiania i wyostrzania zdjec... czy chocby algorytm zapisu plikow JPEG
    (JPEG-i z niektorych aparatow mi sie po prostu nie podobaja, szczegolnie
    po wybraniu wiekszego stopnia kompresji).

    k,

  • 26. Data: 2009-05-21 19:56:23
    Od: j...@a...at

    On 20 Mai, 00:29, Kombajn Bizon <k...@b...ru> wrote:

    > Musisz byc bardzo poczatkujacy skoro pytasz o takie rzeczy. Powinienes
    > wiedziec, ze najlepsze zdjecia sa wtedy, kiedy duzo jest na nich nieostre.
    >
    > Takich dobrych zdjec z nieostrosciami (my, fachowcy, mowimy na to bokeh) nie
    > zrobisz kompaktem, musisz miec lustrzanke.

    gdybys byl fachowcem odpowiedzialnym to nigdy takiej glupoty nie
    napisal.

    no moze gdybys napisal " my fachowcy samozwancy"

    a skoro napisales to albo nie jestes fachowcem , albo nie jestes
    odpowiedzialny.

    na moje wyczucie jedno i drugie.

    XXX

  • 27. Data: 2009-05-21 19:58:32
    Od: j...@a...at

    On 19 Mai, 23:54, "Andrzej M" <d...@w...pl> wrote:
    > Chciałbym kupić aparat który robi bardzo ostre zdjęcia. Czy można poprosić o
    > poradę doświadczonych użytkowników? Mój budżet to 1500 zł.
    > Pozdrawiam ;:-]

    z budzetem 1500 zl
    to canon g9
    panasonic fz 28 fz 50 o ile jeszcze znajdziesz.
    troche dolozysz to canon g10 -- najopstrzej rysujacy aparat wsrod
    tanszych .

    Lustrzanka nie gwarantuje zdjec ostrych - wrecz przeciwnie.

  • 28. Data: 2009-05-21 20:08:11
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    No może i nie jasno określiłem. Chodzi mi oto żeby było wyraźnie widać
    włoski na kotach i kociakach. Nie jestem artystą ani profi i nie zależy mi
    na jasności obiektywu ani pięknym bokehu.Zresztą np. Janko Muzykant zrobi
    ciekawe zdjęcie byle czym. Mam kilka kompaktów różnych firm , Canona 350d +
    Tamrona , Sigmę(zoomy) i parę starych stałek.. Wszystko to już ma parę latek
    i pora coś kupić. A kryteria mam j.w. Nie chce mi się też nosić ciężkich
    obiektywów i wiecznie czyścić matrycy.
    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 29. Data: 2009-05-21 21:10:06
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha j...@a...at napisał tak:

    > gdybys byl fachowcem odpowiedzialnym to nigdy takiej glupoty nie
    > napisal.

    koledze gratuluje niebywalej wrecz przenikliwosci, zapewne wymykajacej sie
    wszelkim pomiarom, a wszystkim polecam lekture:
    http://autofocus.blox.pl/2008/01/Wielcy-fotografowie
    -w-Internecie.html
    http://autofocus.blox.pl/2008/01/Wielcy-fotografowie
    -8212-suplement.html

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 30. Data: 2009-05-21 22:24:49
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał
    > Hmm, moj Pentax DL2 z rosyjskim Heliosem 44K-4 robi baaardzo ostre
    > zdjęcia. :) Zresztą ten kosztujący niecałą stówkę obiektyw świetnie
    > sprawdza się też z innymi aparatami, choćby Lumix G1.

    Ja rowniez uzywam Heliosa 44 do Sony Alpha 300, mam jednak problem z
    ustawieniem ostrosci przy pelnym otwarciu obiektywu. Robiac zdjecia osob w
    pomieszczeniach, przy malej odleglosci co piate zdjecie trafia sie ostre.
    Jak Ty sobie radzisz z ostroscia przy Heliosie?

    --
    Szczepan