  • 211. Data: 2010-04-19 08:43:09
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hqh4lj$qdk$1@news.onet.pl...
    > Gdyby to co piszesz było prawdą to nie dałoby się od
    > 3,3333... odjąć 0,3333...
    > bo zgodnie z Twoim fałszywym założeniem
    > "wynik jest nieokreślony" /author: "zdumiony"/
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Twierdzisz że 3,3333... to nieskończoność, jest to liczba mniejsza od 4

  • 212. Data: 2010-04-19 09:00:11
    Od: "Robakks" <r...@o...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <r...@o...pl>

    > Twierdzisz że 3,3333... to nieskończoność, jest to liczba mniejsza od 4

    Nigdzie nie twierdzę, że "3,3333... to nieskończoność"
    Powtarzam za Tobą, że ilość pozycji po przecinku jest nieskończona,
    a mimo to można odjąć od 3,3333... szereg 0,3333...
    i wynik jest ściśle określony:
    po takim odejmowaniu zawsze pozostanie jedna i tylko jedna cyfra 3.
    3,3333... - 0,3333... = 3
    A to jest dowodem, że w zapisie 3,3333... jest więcej cyfr 3
    niż w zapisie 0,3333... bo gdyby było tyle samo to nic by nie zostało.
    q.e.d.
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 213. Data: 2010-04-19 09:05:25
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Nigdzie nie twierdzę, że "3,3333... to nieskończoność"

    To świetnie

    > Powtarzam za Tobą, że ilość pozycji po przecinku jest nieskończona,
    > a mimo to można odjąć od 3,3333... szereg 0,3333...
    > i wynik jest ściśle określony:

    Tak

    > po takim odejmowaniu zawsze pozostanie jedna i tylko jedna cyfra 3.
    > 3,3333... - 0,3333... = 3

    Tak

    > A to jest dowodem, że w zapisie 3,3333... jest więcej cyfr 3
    > niż w zapisie 0,3333... bo gdyby było tyle samo to nic by nie zostało.
    > q.e.d.
    > Robakks

    Dlaczego? Czyżbyś twierdził że gdy od nieskońćzoności odejmiemy nieskończoność to
    otrzymamy zero? Wynik jest nieokreślony. W tym przypadku nie mamy nieuporządkowanych
    zbiorów a ciągi, które różnią się na pierwszej pozycji.

  • 214. Data: 2010-04-19 09:31:52
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
> [...]

    > nieskończoność to otrzymamy zero? Wynik jest nieokreślony.
    > W tym przypadku nie mamy nieuporządkowanych zbiorów a ciągi,

    To co twierdzę to doskonale wiesz, ale powtórzę, bo wyciąłeś bez
    czytania:
    Szereg 0,3333... zawiera "nieskończoną" równoliczną z N ilość cyfr 3.
    Jeśli do tego szeregu dodamy jeszcze jedną nadmiarową cyfrę 3
    to uzyskamy zbiór większy, mający większą ilość cyfr 3, co zapisujemy:
    Wartość:
    0,3333... + 3 = 3,3333...
    Ilość:
    oo + 1 = 1'1
    Zbiór 1'1 jest liczniejszy od zbioru oo=1'0
    bowiem
    1'1 - 1'0 = 1
    Jest to zapis ścisły i jednoznaczny.
    . . .
    Teraz Ty podaj na jakiej podstawie twierdzisz, że odejmowanie ilości
    cyfr 3 w zapisach:
    3,3333... - 0,3333... =
    daje wynik nieokreśliny.
    Czy masz na to jakiś dowód poza fałszywą mantrą nowomowy?

    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości

    Uwaga: ten post kopiuję na Forum: matematyka polska
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php

  • 215. Data: 2010-04-19 09:43:33
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Szereg 0,3333... zawiera "nieskończoną" równoliczną z N ilość cyfr 3.

    Dlaczego "nieskończoną" piszesz w cudzyslowie? Jest to zbiór równoliczny z Twoim
    zbiorem liczb porządkowych.

    > Jeśli do tego szeregu dodamy jeszcze jedną nadmiarową cyfrę 3

    Dlaczego "nadmiarową" ?

> [...]
    > Ilość:
    > oo + 1 = 1'1
    > Zbiór 1'1 jest liczniejszy od zbioru oo=1'0

    oo + 1 = oo bez bzdurnego zapisu 1'1
    oo + 1 jest tak samo liczny jak oo - z bijekcji

    > bowiem
    > 1'1 - 1'0 = 1
    > Jest to zapis ścisły i jednoznaczny.

    Bzdura

    > Teraz Ty podaj na jakiej podstawie twierdzisz, że odejmowanie ilości
    > cyfr 3 w zapisach:
    > 3,3333... - 0,3333... =
    > daje wynik nieokreśliny.

    Nie pisałem że daje nieokreślony, wynik będzie 3

  • 216. Data: 2010-04-19 10:09:16
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <r...@o...eu>

    > Dlaczego "nieskończoną" piszesz w cudzyslowie?

    To już wiesz, ale nie czytasz odpowiedzi, które wycinasz.
    Ilość "kroków" Achillesa nazywana mocą zbioru liczb naturalnych
    jest skończona bowiem Achilles rekurencyjnie osiąga koniec odcinka.

    > Jest to zbiór równoliczny z Twoim zbiorem liczb porządkowych.

    Nie ma czegoś takiego jak "Twoim zbiorem liczb porządkowych".
    Zbiór liczb porządkowych LP nie jest moim zbiorem i nie jest
    równoliczny z nieskończenie mniej licznym zbiorem liczb naturalnych.

    > Dlaczego "nadmiarową" ?

    Bo jej nie było w "nieskończonym" zbiorze 0,3333... i nie mieści
    się w tym zbiorze, bo WSZYSTKIE możliwe pozycje są już zajęte,
    jak w hotelu Hilberta, który ma komplet gości.

    > oo + 1 = oo bez bzdurnego zapisu 1'1

    Rachunek N-kowy w którym każda liczba naturalna jest cyfrą
    nie jest bzdurnym zapisem lecz ścisłym zapisem matematycznym.

    > oo + 1 jest tak samo liczny jak oo - z bijekcji

    A to jakieś cudowne zaklęcie "z bijekcji" co oznacza w matematyce?
    Bo w teorii niematematycznej TM jego znaczenie jest jasne:
    z bijekcji = bo tak orzekł guru naszej religii bez uzasadnienia.

    > Bzdura

    "Bóg Alef Zerowy Cię kocha."

    > Nie pisałem że daje nieokreślony, wynik będzie 3

    A więc gdy od "nieskończonej" ilości cyfr 3 tworzących zapis 3,3333...
    odejmiemy "nieskończoną" ilość cyfr 3 tworzących zapis 0,3333...
    to uzyskamy zawsze ilość nieokreśloną czyli jedną cyfrę.
    O to Ci chodzi?

    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~

  • 217. Data: 2010-04-19 10:30:05
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > To już wiesz, ale nie czytasz odpowiedzi, które wycinasz.
    > Ilość "kroków" Achillesa nazywana mocą zbioru liczb naturalnych
    > jest skończona bowiem Achilles rekurencyjnie osiąga koniec odcinka.

    Co za bzdury? Jakiego odcinka, odcinek ma continuum punktów. jeżeli chodzi Ci o to że
    suma nieskończonego szeregu geometrycznego może byc skończona to nie oznacza od razu
    że szereg jest skończony.

    > Nie ma czegoś takiego jak "Twoim zbiorem liczb porządkowych".
    > Zbiór liczb porządkowych LP nie jest moim zbiorem i nie jest
    > równoliczny z nieskończenie mniej licznym zbiorem liczb naturalnych.

    Twój zbiór liczb porządkowych bo o nim mówisz jest równoliczny z moim zbiorem liczb
    naturalnych.

    > Bo jej nie było w "nieskończonym" zbiorze 0,3333... i nie mieści
    > się w tym zbiorze, bo WSZYSTKIE możliwe pozycje są już zajęte,
    > jak w hotelu Hilberta, który ma komplet gości.

    Nie WSZYSTKIE bo nie zajęta jest pozycja pierwsza, która jest przed przecinkiem i
    która jest zajęta w 3,333333....

    > Rachunek N-kowy w którym każda liczba naturalna jest cyfrą
    > nie jest bzdurnym zapisem lecz ścisłym zapisem matematycznym.

    Oznacza on że bierzesz sobie jakąś skończoną liczbę N i zamiast pisać N piszesz 1'0,
    zamiast pisac N+1 piszesz 1'1 i tylko nie wiem dlaczego 1'0 nazywasz oo mimo że w
    matematyce symcol oo oznacza nieskończoność czyli tyle ile pozycji jest w Twoim
    zbiorze LP.

    > A to jakieś cudowne zaklęcie "z bijekcji" co oznacza w matematyce?

    Przypomnij sobie hotel Hilberta gdzie po dodaniu jedynki do nieskończonego hotelu
    nadal otrzymaliśmy nieskończony hotel.

> [...]
    > odejmiemy "nieskończoną" ilość cyfr 3 tworzących zapis 0,3333...
    > to uzyskamy zawsze ilość nieokreśloną czyli jedną cyfrę.

    Tu mamy uporządkowany ciąg rożniacy się tylko na jednej pozycji, dlatego otrzymamy
    tylko jedną cyfrę a nie nieokreśloną.
    gdybyśmny mieli odjąć od 3,3333... 0,0333... otrzymalibyśmy fokładnie dwie cyfry.
    Skoro biorąc te dwa przypadki razem gdy od nieskończonej ilości otrzymujemy raz jeden
    raz dwa to oznacza że gdy piuszemy że od oo odejmujemy oo nie mówiąc dokładnie jakie
    działanie mamy na myśli - oznacza to że otrzymymamy ilość nieokreśloną bo raz jeden a
    raz dwa.

  • 218. Data: 2010-04-19 18:25:30
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <r...@o...eu>

    > Co za bzdury? Jakiego odcinka, odcinek ma continuum punktów

    To co Ty nazywasz punktami to są diabełki na czubku szpilki.
    Odcinek ma continuum przedziałów o długości 1/continuum
    a okrąg tocząc się po odcinku zaznacza je wszystkie po kolei
    od pierwszego do ostatniego.

    > jeżeli chodzi Ci o to że suma nieskończonego szeregu geometrycznego
    > może byc skończona to nie oznacza od razu że szereg jest skończony.

    Achilles osiąga ostatni na odcinku przedział 1/C zwany punktem
    a więc udowadnia że podział połówkowy jest skończony,

    > Twój zbiór liczb porządkowych bo o nim mówisz jest równoliczny
    > z moim zbiorem liczb naturalnych.

    To jest niemożliwe by przeliczony przez Achillesa zbiór liczb naturallnych
    był tym samym co nieprzeliczalny zbiór liczb porządkowych.
    Achilles robi ostatni krok i to jest ostatnia największa liczba naturalna
    o nazwie oo lub Alef0 = 1'0.
    Gdy zrobi kolejny krok to wychodzi poza odcinek a liczba 1'1 nie jest
    już liczbą naturalną.

    > Nie WSZYSTKIE bo nie zajęta jest pozycja pierwsza, która jest przed
    > przecinkiem i która jest zajęta w 3,333333....

    Miejsca po przecinku numerowane są liczbami naturalnymi od 1
    do Alef0. Liczy przed przecinkiem nie są objęte tą numeracją ale
    maksymalnie jest tyle samo pozycji, a więc liczba (9) ma tyle samo
    cyfr 9 ci liczba 0,(9)
    Usuń przecinek z tego ułamka 0,(9) a zobaczysz liczbę (9)
    większą od Alef0

> [...]
    > dlaczego 1'0 nazywasz oo mimo że w matematyce symcol oo oznacza
    > nieskończoność czyli tyle ile pozycji jest w Twoim zbiorze LP.

    N to nie jest jakaś sobie skończona liczba ale ilość kroków jakie
    zrobił Achilles by dogonić żółwia. Mylisz się twierdząc, że
    "w matematyce symcol oo oznacza nieskończoność czyli tyle ile pozycji
    jest w zbiorze LP" Żadna matematyka takich bzdur nie twierdzi.
    Tak myślano w czasach przed Cantorem, że nieskończoność
    w "matematyce" jest tylko jedna i chyba tylko w jakiejś religii
    nie przyjmują tego do wiadomości.

    > Przypomnij sobie hotel Hilberta gdzie po dodaniu jedynki do
    > nieskończonego hotelu nadal otrzymaliśmy nieskończony hotel.

    To jest niemożliwe. W hotelu Hilberta nie da się przyjąć nowego gościa
    bo nie ma dla niego klucza do pustego pokoju. W tym hoteli nie ma
    pustych pokoi - nie ma też kluczy do pokoi, których nie ma.
    Ostatni gość został zapisany do Księgi Gości z numerem Alef0
    i księga została zamknięta.

> [...]
    > od oo odejmujemy oo nie mówiąc dokładnie jakie działanie mamy
    > na myśli - oznacza to że otrzymymamy ilość nieokreśloną bo raz jeden

    hehe
    Gdy od 10 odejmiesz 9 to otrzymasz 1, a gdy od 10 odejmiesz 8
    to otrzymasz 2. Czy to według Ciebie oznacza, że odejmowanie
    od 10 jest nieokreślone, bo raz wychodzi 1 a innym razem 2? :-)

    PS. Zauważyłem, że wyciąłeś zapis rozróżniający ilość od wartości
    szeregów "nieskończonych".

[...]

    Dlaczego wycinasz to co istotne?
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~

  • 219. Data: 2010-04-19 18:46:47
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > To co Ty nazywasz punktami to są diabełki na czubku szpilki.
    > Odcinek ma continuum przedziałów o długości 1/continuum
    > a okrąg tocząc się po odcinku zaznacza je wszystkie po kolei
    > od pierwszego do ostatniego.

    Przedziałów może byc tyle ile sobie wymyślimy (skończona ilość) na przykład dwa
    przedziały, przedziały moga zachodzić na siebie a jeśli nawet nie, to granice ich sa
    umowne, gdzie który przedział się kończy a który zaczyna. Przedziałów jest skończona
    ilość. ALE okrąg dotyka nie całego przedziału np. długości 1/2 ale tylko jednego
    punktu długości ZERO. Punktów jest continuum i to continuum znane większości ludzi a
    nie Twoja skońćzona liczba pod nazwą "continuum"

    > Achilles osiąga ostatni na odcinku przedział 1/C zwany punktem
    > a więc udowadnia że podział połówkowy jest skończony,

    Przedział to przedział a punkt to punkt.

    > To jest niemożliwe by przeliczony przez Achillesa zbiór liczb naturallnych
    > był tym samym co nieprzeliczalny zbiór liczb porządkowych.

    Twój zbiór liczb porządkowych jest nieskończony ale przeliczalny, sam mowisz że
    kolejno występują tam liczby 1'1..Wszystko, i tak dalej zwiększane o jeden.

    > Achilles robi ostatni krok i to jest ostatnia największa liczba naturalna
    > o nazwie oo lub Alef0 = 1'0.

    Nie robi ostatniego kroku.

    > Gdy zrobi kolejny krok to wychodzi poza odcinek a liczba 1'1 nie jest
    > już liczbą naturalną.

    Poza odcinek?

> [...]
    > cyfr 9 ci liczba 0,(9)
    > Usuń przecinek z tego ułamka 0,(9) a zobaczysz liczbę (9)

    Nie ma liczby (9)

    > N to nie jest jakaś sobie skończona liczba ale ilość kroków jakie
    > zrobił Achilles by dogonić żółwia.

    Naprawdę Achilles robi stałe kroki długości 1 metr, gdy przyjmujemy że robi coraz
    drobniejsze to nigdy nie dogoni żółwia.

> [...]
    > Tak myślano w czasach przed Cantorem, że nieskończoność
    > w "matematyce" jest tylko jedna i chyba tylko w jakiejś religii

    Nie jest jedna. Twój zbiór LP ma Alef0 pozycji, odcinek ma continuum punktów.

> [...]
    > pustych pokoi - nie ma też kluczy do pokoi, których nie ma.
    > Ostatni gość został zapisany do Księgi Gości z numerem Alef0

    Da się - przyjmujemy go na pozycję 1, z 1 przenosimy na 2, z n na n+1. Pokoi nam nie
    zabraknie bo jest ich tyle ile w Twoim zbiorze liczb porządkowych.

    > Gdy od 10 odejmiesz 9 to otrzymasz 1, a gdy od 10 odejmiesz 8
    > to otrzymasz 2. Czy to według Ciebie oznacza, że odejmowanie
    > od 10 jest nieokreślone, bo raz wychodzi 1 a innym razem 2? :-)

    10-9=1 zawsze
    10-8=2 zawsze
    oo-oo nieokreślone bo m.in. raz 1 a raz 2.

    > PS. Zauważyłem, że wyciąłeś zapis rozróżniający ilość od wartości
    > szeregów "nieskończonych".
    > Wartość:
    > 0,3333... + 3 = 3,3333...

    Tak

    > Ilość:
    > oo + 1 = 1'1
    > Zbiór 1'1 jest liczniejszy od zbioru oo=1'0
> [...]

    oo + 1 = oo a nie 1'1.
    Dodaj jeden do Twojego zbioru liczb porządkowych, co otrzymasz?

  • 220. Data: 2010-04-19 19:45:16
    Od: "Robakks" <r...@o...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
> [...]

    > jednego punktu długości ZERO. Punktów jest continuum i to
    > continuum znane większości ludzi a nie Twoja skońćzona liczba

    Okrąg dotyka całego przedziału o długości 1/continuum = 1/2^oo

    > Przedział to przedział a punkt to punkt.

    W geometrii punkt jest przedziałem o długości krótszej niż 1/oo
    Jedynie punkt podstawowy +0 ma długość 1/Alef0

    > Twój zbiór liczb porządkowych jest nieskończony ale przeliczalny,

    Zbiór Liczb Porządkowych jest większy od zbioru liczb rzeczywistych
    i jest nieprzeliczalny. Jest nawet większy od zbioru W = wszystko

    > sam mowisz że kolejno występują tam liczby 1'1..Wszystko, i tak dalej
    > zwiększane o jeden.

    Używam określenia "nieprzeliczalny" w znaczeniu, że nie da się go
    przeliczyć do końca bo końca nie ma, ale można do każdej liczby
    skończonej np. R dodać 1 i uzyskać większą liczbę porządkową.

    > Nie robi ostatniego kroku.

    Gdyby nie robił ostatniego kroku to nie byłoby ciągłości w osiągnięciu
    przez Achillesa ostatniego przedziału 1/continuum.

    > Poza odcinek?

    Oczywiście liczba 1'1 to nazwa punktu o długości 1/C pierwszego
    poza odcinkiem.

    > Nie ma liczby (9)

    Nie było, ale JEST.
    Wprowadziłem ją do matematyki bo jest potrzebna.
    Alef0 < (9) < R
    Za odkrycie tej liczby jest wyznaczona nagroda 1.000.000 $

    > Naprawdę Achilles robi stałe kroki długości 1 metr, gdy przyjmujemy
    > że robi coraz drobniejsze to nigdy nie dogoni żółwia.

    Okrąg o nazwie Achilles toczy się punkt po punkcie, a ludzie
    wybierają sobie z tego niektóre punkty i tworzą szeregi, odstęp
    nazywając krokiem Achillesa. Szeregi kończą się, gdy okrąg osiąga
    ostatni punkt na tym odcinku. To koniec szeregu "nieskończonego".

    > Nie jest jedna. Twój zbiór LP ma Alef0 pozycji,

    Nic podobnego LP >>>...>>> Alef0

    > odcinek ma continuum punktów.

    Odcinek ma continuum punktów o długości 1/continuum
    1/continuum * continuum = 1

    > Da się - przyjmujemy go na pozycję 1,

    Niemożliwe. Pokój 1 jest już zajęty.

    > z 1 przenosimy na 2, z n na n+1.

    Niemożliwe. pokój 2, 3, 4,.. n,..Alef0 także są zajęte

    > Pokoi nam nie zabraknie bo jest ich tyle ile w Twoim zbiorze liczb
    > porządkowych.

    W hotelu Hilberta jest tylko tyle gości ile jest liczb w zbiorze N,
    a LP jest większy, bo zawiera liczby których nie ma w zbiorze N
    np. 1'1, (9), oo^oo itd.

    > 10-9=1 zawsze

    3,3333... - 0,3333 = 3 <=> 1 cyfra zawsze

    > 10-8=2 zawsze

    3,3333... - 0,0333 = 3,3 <=> 2 cyfry zawsze

    > oo-oo nieokreślone bo m.in. raz 1 a raz 2.

    10 - n nieokreślone bo m.in. raz 1 a raz 2

    > Tak

    > oo + 1 = oo a nie 1'1.

    Nie znasz rachunku N-kowego.
    Gdy poznasz to będziesz wiedział, że
    1 wiersz PEŁNY + 1 pole drugiego wiersza to liczba 1'1

    > Dodaj jeden do Twojego zbioru liczb porządkowych, co otrzymasz?

    Nic nie otrzymam bo nie dodam. Tam już są wszystkie liczby i jeszcze
    więcej, a więc nie ma skąd wziąść 1 by dodać do LP.

    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~