    From: "Robakks" <R...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ostatni krok Achillesa
    Date: Wed, 14 Apr 2010 21:55:19 +0200
    <hpen8a$ct6$1@inews.gazeta.pl> <hperlj$scg$1@inews.gazeta.pl>
    <hpevde$c3i$1@inews.gazeta.pl> <hpfc3i$sse$1@inews.gazeta.pl>
    <hpg1tn$itn$1@inews.gazeta.pl> <hpg2vc$mnu$1@inews.gazeta.pl>
    <hpjvrs$nnc$1@inews.gazeta.pl> <hpkvdf$e7h$1@inews.gazeta.pl>
    <hpmont$b6a$1@inews.gazeta.pl> <hpnrq1$ku9$1@inews.gazeta.pl>
    <hpo22p$frq$1@inews.gazeta.pl> <hprk44$g93$1@inews.gazeta.pl>
    <hpupc5$m02$1@inews.gazeta.pl> <hpvi5r$nu7$1@inews.gazeta.pl>
    <hpvsov$615$1@inews.gazeta.pl> <hq1gks$coe$1@inews.gazeta.pl>
    <hq1j7n$lkk$1@inews.gazeta.pl> <hq1p2h$cse$1@inews.gazeta.pl>
    <hq20rr$9ud$1@inews.gazeta.pl>

    z Gazeta.pl_Nauka
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,32,109776814,11006934
    3,Re_Jeden_z_continuum.html
    drkagan napisał:

    > Skad wiesz? [i]Doskonala kopia jest praktycznie jak oryginal.[/i]..

    To chyba masz na myśli klonowanie: ciało podobne, ale osobowość,
    pamięć, psychika - nie poddaje się kopiowaniu.

    > A [b]jaka masz gwarancje, ze to, co uwazasz za rzeczywistaosc
    > nie jest tylko urojeniem twego umyslu[/b]?

    To już Ci wyjaśniałem. Człowiek umiera bez powietrza po kilku
    minutach, bez wody po kilku dniach, a bez pożywienia po kilku
    miesiącach. To nie są urojenia kecz FAKTY.

    > Jak wyjdziesz "z siebie", aby sprawdzic, czy to, co uwazasz
    > za rzeczywistosc materialna nie jest tylko uluda?

    Nie muszę z siebie wychodzić by się ogolić. Potrafię to zrobić
    nawet bez patrzenia w lustro.

    > I [b]skad wiesz, co sie dzieje w tej podswiadomosci?[/b]
    > To, ze nie jestes czegos swiadomy nie znaczy jeszcze, ze tego nie ma.

    To, ze nie jestem czegos swiadomy nie znaczy jeszcze, ze
    tego nie ma. Nie jestem świadomy gdy śpię, że oddycham, ale
    jestem pewny, że muszę oddychać, bo gdyby mechanizmy sterujące
    moim ciałem tego nie robiły - to bym umarł.

    > I [b]czemu sadzisz, ze zludzenie wody, powietrza i pokarmu
    > nie wysraczy aby podrzymac ulude istnienia twego "jestestwa"?[/b]

    To się nazywa empiria i doświadczanie traumy egzystencjalnej.
    Moje ciało jest prawdziwe i ma swoje prawa. Złudzenia nie mają
    żadnej wartości kalorycznej.

    > [u]Zludzenie wody usuwa zludzenie jej braku, czyli zludzenie
    > jej pragnienia, podobnie jak zludzenie powietzra usuwa zludzenie duszenia sie, a
    zludzenie pokarmu
    > usuwa zludzenie glodu![/u]
    > Pozdr.
    > Kagan

    Piszesz o odczuciu psychicznym które może być złudzeniem, a ja
    o doznaniu fizycznym, którego nie da się oszukać bowiem to nie ja
    ale moje ciało żąda powietrza, wody i światła.
    Mnie nie jest potrzebne ale ciału tak. Ciało to mój hardware. :-)
    --
    Edward Robak* z Nowej Huty
    http://groups.google.pl/group/robakks