-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
Date: Wed, 16 Aug 2017 15:27:18 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 33
Message-ID: <on1h7l$inp$1@usenet.news.interia.pl>
References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
<oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
<ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
<omnirv$u6f$1@node1.news.atman.pl> <ompcn1$mpd$1@node1.news.atman.pl>
<ompi04$rq3$1@node1.news.atman.pl> <ompo7s$288$1@node1.news.atman.pl>
<omq68m$gb8$1@node1.news.atman.pl>
<5990bc77$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
<omre8c$k8n$1@node2.news.atman.pl>
<5991668a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<oms20u$6fd$1@node2.news.atman.pl>
<59919088$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
<omuc7c$ic3$1@node1.news.atman.pl> <omusvq$3e3$1@node1.news.atman.pl>
<omv3ep$mo$1@node2.news.atman.pl> <omv5ha$bno$1@node1.news.atman.pl>
<1awd2u5akttry$.1fhgfx29503ie.dlg@40tude.net>
<on1dl7$iaj$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1502890037 19193 83.15.205.22 (16 Aug 2017 13:27:17
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Aug 2017 13:27:17 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <on1dl7$iaj$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612969
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-08-16 o 14:26, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-08-16 o 12:10, J.F. pisze:
>
>>>>>> (...)
>>>>> Jeśli chodzi o przemysł to byliśmy potentatem w obróbce skrawaniem.
>>>>> Nawet USA nie miało tyle tokarek co my.
>>>>> I po zmianie ustroju te tokarki poszły na złom, były niepotrzebne.
>>>>> W cywilizowanym kraju robiło się odkuwkę którą potem się szlifowało.
>>>>> Do huty wracało 5% materiału po takiej obróbce.
>>>>> A u nas się toczyło w efekcie czego do huty wracało 70% materiału.
>>>>> Ale w ilości tokarek byliśmy bez wątpienia światowym potentatem. :-)
>>
>> Czy takim potentatem to nie wiem.
>> Odkuwki tez sie toczy.
>
> Ale procent odpadów zdecydowanie mniejszy.
>
Przepraszam, czy wiecie o czym rozmawiacie?
Odkuwanie to rodzaj obróbki, mający na celu polepszenie własności
mechanicznych materiału (inne: przeciąganie, walcowanie, odlewanie, itd).
Natomiast frezowanie czy toczenie, to rodzaje obróbki skrawaniem,
radykalnie różniące się od siebie.
Wały raczej się toczy - chyba, że mówimy o czopach.
Ciężko toczenie wykonać na frezarce i odwrotnie.
(...)
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.17 16:03 J.F.
- 16.08.17 16:35 cef
- 16.08.17 20:02 RadoslawF
- 16.08.17 20:11 RadoslawF
- 16.08.17 21:36 J.F.
- 16.08.17 21:39 Cavallino
- 16.08.17 21:44 Marcin
- 16.08.17 22:00 Marcin
- 16.08.17 22:12 cef
- 16.08.17 23:27 J.F.
- 16.08.17 23:30 re
- 16.08.17 23:31 re
- 16.08.17 23:45 J.F.
- 17.08.17 00:05 J.F.
- 17.08.17 00:11 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=