  • 71. Data: 2020-12-15 22:48:10
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.12.2020 o 15:57, Cavallino pisze:

    > musisz porównać koszty dwóch identycznych
    >  aut, mogą być i używane, ale identyczne.

    Identyczne to dwa spalinowe.

  • 72. Data: 2020-12-15 22:59:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-15 o 22:03, ii pisze:

    > A propos statystyki ... mam dwa elektryki.

    To statystycznie każdy z nas ma trochę więcej niż jeden.

  • 73. Data: 2020-12-15 23:09:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.12.2020 o 22:59, cef pisze:

    > To statystycznie każdy z nas ma trochę więcej niż jeden.

    Każdy właściciel elektryka ma po 1,5.

  • 74. Data: 2020-12-16 08:07:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 15.12.2020 11:02, Cavallino wrote:

    > Przecież on już się chyba dziennikarsko w ogóle nie udziela.

    Ciągle ma audycję w Antyradiu - razem z córką prowadzą audycję Odjechani.
    Choć faktycznie jest ona bardziej o dupie Maryny niż samochodach, ale
    czasem się w tym rejonie kręcą :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 75. Data: 2020-12-16 15:51:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    W dniu 15.12.2020 o 08:01, Cavallino pisze:

    >Na świecie. W Polsce też jest mniej więcej po równo a nie
    >zdecydowanie więcej. Nie wiadomo czy to w ogóle ma znaczenie. Czy to
    >np pokrywa się z tym, ile ludzi na wsi kupuje elektryki a ile w
    >mieście. To jest mniej więcej ta sama gadka co o 100km zasięgu, że
    >więcej nie potrzeba. Tylko jakoś nikt nie sprzedaje spalinowych z
    >takim zasięgiem

    No bo akurat w spalinowym nie ma powodu dawac az tak malego zbiornika.

    Musialbys na jakies mieszane gazowo-benzynowe modele popatrzec - tam
    chyba sie zdarzaly zbiorniki benzyny po 5-10 litrow.

    Albo na skuterki - jaki one maja zasieg?
    Tylko to prawie nikogo nie interesuje - paliwo sie skonczy, to sie
    zatankuje.

    > a elektryki nie idą z powodu takiego zasięgu.

    No i ten zasieg jednak rosnie ...

    J.

  • 76. Data: 2020-12-16 16:08:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-12-15 o 10:21, J.F. pisze:

    >I z wydzielonymi pasami dostępnymi też dla elektryków.
    >Ale troll Maciejewski widzi tylko to co chce zobaczyć.

    Wydzielone pasy sie skoncza, jak przybedzie elektrykow.
    Ale zakaz wjazdu do centrum ... ciekawe jak uzasadnią dla elektrykow
    :-)

    Chyba, ze wzorem Oslo i Londynu - nie bedzie zakazu, oplata bedzie.
    Dla elektrykow najpierw mniejsza :-)

    J.

  • 77. Data: 2020-12-16 21:08:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.12.2020 o 15:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup

    > No bo akurat w spalinowym nie ma powodu dawac az tak malego zbiornika.

    A jest powód by dawać większy?

    > Musialbys na jakies mieszane gazowo-benzynowe modele popatrzec - tam
    > chyba sie zdarzaly zbiorniki benzyny po 5-10 litrow.

    Czego by to miało dowieść?

    > Albo na skuterki - jaki one maja zasieg?
    > Tylko to prawie nikogo nie interesuje - paliwo sie skonczy, to sie
    > zatankuje.

    No chyba, że elektryczne. Mój skuterek osiągnął gdzieś 22km i okazało
    się, że trzeba go pchać kilka km przez miasto bo nie wziąłem ładowarki
    ani po prawdzie nie wiem kto by mi to podłączył do gniazdka.

    > No i ten zasieg jednak rosnie ...

    Przez dziesięciolecia niewątpliwie urósł i pewnie dalej będzie rósł. Ale
    chcemy używać samochodów elektrycznych już dzisiaj. I zasadniczo możemy
    ale nie jest to proste zastępstwo uniwersalnego samochodu spalinowego.

  • 78. Data: 2020-12-17 09:09:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    Tuesday, December 15, 2020, 12:29:25 AM, you wrote:

    [...]

    > Jest tak, że na razie firmy i spółdzielnie nie robią gniazdek dla
    > mieszkańców. Możesz o tym poczytać w prasie.

    Spółdzielnie? Naprawdę nie każdy mieszka w slumsach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2020-12-17 10:41:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup

    >A jest powód by dawać większy?

    Jakby byly takie na 100km ... to tak.
    Ale te 50-70l starcza na 500-1000km, i wiekszego nie trzeba.

    No chyba, ze ktos w jakiejs dziczy jezdzi i ma w planach 2000 km bez
    stacji ...

    >Czego by to miało dowieść?

    Ze sprzedawali samochody z takim zasiegiem ... na benzynie.
    Czy sie sprawdzilo ... chyba raczej normy emisji wykonczyly.

> [...]
    >się, że trzeba go pchać kilka km przez miasto bo nie wziąłem
    >ładowarki ani po prawdzie nie wiem kto by mi to podłączył do

    A te spalinowe to jaki maja zasieg ?
    Nikt tym nie bedzie w dluga trase jechal, wiec wcale sie nie zdziwie,
    ze zasieg bedzie nieduzy.

> [...]
    >Ale chcemy używać samochodów elektrycznych już dzisiaj. I zasadniczo
    >możemy ale nie jest to proste zastępstwo uniwersalnego samochodu

    Ropa sie skonczy, i bedzie sie trzeba przyzwyczaic :-)

    A propos
    https://www.bankier.pl/moto/niemiecka-chadecja-obawi
    a-sie-skrytego-wprowadzenia-zakazu-aut-z-silnikami-s
    palinowymi-8643/

    "Frakcja niemieckiego chadeckiego bloku CDU/CSU w Bundestagu ostrzegła
    przed możliwością skrytego wprowadzenia zakazu używania samochodów z
    silnikami spalinowymi w efekcie zaostrzania unijnych norm emisyjnych

    również w przypadku nowego ustawodawstwa dotyczącego emisji spalin
    drogowskazem politycznego działania powinien być umiar". Dobrej
    polityce wolno być ambitną, ale by przynieść trwałe korzystne efekty,
    musi ona pozostać realistyczna, stawiając sobie godne akceptacji i
    możliwe do sfinansowania cele

    Nowoczesny silnik spalinowy będzie potrzebny także w przyszłości. Nie
    pozostawimy samych sobie ludzi na terenach wiejskich, podejmujących
    dalsze podróże lub dojeżdżających regularnie do pracy, lecz umożliwimy
    także w przyszłości nowoczesną komunikację indywidualną.
    Jesteśmy zdecydowanie przeciwni wprowadzaniu zakazu silników
    spalinowych tylnymi drzwiami. Na forum Unii Europejskiej angażować się
    będziemy na rzecz rozwijania naszego wytyczającego przyszłość
    przywództwa technologicznego

    Niemiecka chadecja zareagowała w ten sposób na prace przygotowawcze
    Komisji Europejskiej odnoszące się do przyszłych przepisów emisyjnych
    Euro 7. Określać one mają dozwolony poziom emisji szkodliwych
    substancji, jak tlenki azotu i pyły, przez samochody osobowe i
    ciężarowe. "

    Dbaja o obywatela, czy dbaja o niemiecki przemysl samochodowy ? :-)

    "Niemieccy chadecy opowiadają się natomiast za tym, by przy
    projektowaniu nowych silników samochodowych uwzględniać wymogi walki z
    globalnym ociepleniem.
    ,,Syntetyczne paliwa spalają się znacznie czyściej, wytwarzają mniej
    szkodliwych substancji takich jak drobne pyły oraz tlenki azotu i mogą
    w ten sposób wnieść wartościowy wkład w utrzymanie czystości powietrza
    w naszych miastach""

    Taa ... obawiam sie, ze te syntetyczne paliwa ... to taniej bedzie na
    bateriach jezdzic ...

    J.

  • 80. Data: 2020-12-17 10:54:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-12-2020 o 10:41, J.F. pisze:

> [...]
    > sfinansowania cele
    >
    > Nowoczesny silnik spalinowy będzie potrzebny także w przyszłości. Nie

    Im nie chodzi o ludzi, tylko o producentów smrodowozów.
    Gdyby oni już dziś wszystkie siły skierowali na rozwój elektryków,
    zamiast na wyginaniu kawałka metalu w inny sposób, żeby zrobić nowy
    model smrodowozu, to problem byłby załatwiony zanim smrodowozy umrą.