-
201. Data: 2021-01-07 12:25:16
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 07.01.2021 08:03, Cavallino wrote:
> W dniu 07-01-2021 o 07:06, Mirek Ptak pisze:
>
>>> Palą - bo muszą wozić dodatkowo ciężkie baterie i trochę lżejsze
>>> silniki, które w trasie nic im nie dają.
>>> A i w mieście też tylko wtedy, gdy właściciel ładuje auto, co jak się
>>> okazuje czyni zdecydowana mniejszość.
>>>
>>> Były już też sprawozdania na ten temat, stąd nagonka i pomysł
>>> zabrania przywilejom hybrydom.
>>
>> To mnie oczywiście też nie dziwi - tam gdzie się sprawdza najlepiej,
>> czyli w mieście elektryki są lepsze.
>
> Wydawało mi się, że porównywaliśmy do zwykłych benzyniaków...
Oczywiście - to był tylko wtręt, że tam gdzie hybrydy pokazują swoją
wyższość nad benzynowymi, czyli w mieście, elektryki są jeszcze lepsze.
Wydawało mi się, ze to jasno napisałem :)
> Przypominam - przyczyną problemu jest nieładowanie hybryd praktycznie
> wcale, czyli używanie niezgodnie z przeznaczeniem.
Dość ciężko jest naładować hybrydę skoro gniazda nie ma ;)
Ta gałąź wątku (przypominam) zaczęła się od Twojego twierdzenia że
hybrydy palą więcej od benzyniaków, co na przykładzie rzeczywistych
danych z tankowań Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)
>
> Ale jest na to sposób - homologacja powinna być testowana od pustej
> baterii i to spalanie z takiego przypadku powinno być brane pod uwagę.
Zgoda.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
202. Data: 2021-01-07 12:53:15
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-01-2021 o 12:25, Mirek Ptak pisze:
>> Przypominam - przyczyną problemu jest nieładowanie hybryd praktycznie
>> wcale, czyli używanie niezgodnie z przeznaczeniem.
>
> Dość ciężko jest naładować hybrydę skoro gniazda nie ma ;)
> Ta gałąź wątku (przypominam) zaczęła się od Twojego twierdzenia że
> hybrydy palą więcej od benzyniaków, co na przykładzie rzeczywistych
> danych z tankowań Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)
No i nie podważyłeś.
Skoro nie ma się dostępu do gniazda, i nie ma się zamiaru ładować, to
się nie kupuje hybrydy plugin.
A jak się kupuje i nie ładuje, to doprowadza się do takich rezultatów
jak pisałem.
To rzecz jasna nie wina samochodu, czy jego producenta, tylko
użytkowników, a tak naprawdę nieprawidłowego testu homologacyjnego.
Gdyby hybryda nie wchodziła do sumowania z wziętym z sufitu wynikiem
spalania, nikt by jej ani nie produkował, ani nie używał w sposób
niezgodny z przeznaczeniem, bo to się mija z celem.
-
203. Data: 2021-01-07 18:43:14
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 7 Jan 2021 12:53:15 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 07-01-2021 o 12:25, Mirek Ptak pisze:
>>> Przypominam - przyczyną problemu jest nieładowanie hybryd praktycznie
>>> wcale, czyli używanie niezgodnie z przeznaczeniem.
>>
>> Dość ciężko jest naładować hybrydę skoro gniazda nie ma ;)
>> Ta gałąź wątku (przypominam) zaczęła się od Twojego twierdzenia że
>> hybrydy palą więcej od benzyniaków, co na przykładzie rzeczywistych
>> danych z tankowań Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)
>
> No i nie podważyłeś.
>
> Skoro nie ma się dostępu do gniazda, i nie ma się zamiaru ładować, to
> się nie kupuje hybrydy plugin.
> A jak się kupuje i nie ładuje, to doprowadza się do takich rezultatów
> jak pisałem.
> To rzecz jasna nie wina samochodu, czy jego producenta, tylko
> użytkowników, a tak naprawdę nieprawidłowego testu homologacyjnego.
Ale co zlego w tescie ?
Ma pokazywac wynik osobno dla pradu, a osobno dla benzyny ?
> Gdyby hybryda nie wchodziła do sumowania z wziętym z sufitu wynikiem
> spalania, nikt by jej ani nie produkował, ani nie używał w sposób
> niezgodny z przeznaczeniem, bo to się mija z celem.
Hm ...
J.
-
204. Data: 2021-01-07 19:55:16
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-01-2021 o 18:43, J.F. pisze:
> Dnia Thu, 7 Jan 2021 12:53:15 +0100, Cavallino napisał(a):
>> W dniu 07-01-2021 o 12:25, Mirek Ptak pisze:
>>>> Przypominam - przyczyną problemu jest nieładowanie hybryd praktycznie
>>>> wcale, czyli używanie niezgodnie z przeznaczeniem.
>>>
>>> Dość ciężko jest naładować hybrydę skoro gniazda nie ma ;)
>>> Ta gałąź wątku (przypominam) zaczęła się od Twojego twierdzenia że
>>> hybrydy palą więcej od benzyniaków, co na przykładzie rzeczywistych
>>> danych z tankowań Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)
>>
>> No i nie podważyłeś.
>>
>> Skoro nie ma się dostępu do gniazda, i nie ma się zamiaru ładować, to
>> się nie kupuje hybrydy plugin.
>> A jak się kupuje i nie ładuje, to doprowadza się do takich rezultatów
>> jak pisałem.
>> To rzecz jasna nie wina samochodu, czy jego producenta, tylko
>> użytkowników, a tak naprawdę nieprawidłowego testu homologacyjnego.
>
> Ale co zlego w tescie ?
>
> Ma pokazywac wynik osobno dla pradu, a osobno dla benzyny ?
Nie - ma zakładać najgorszy, a nie najlepszy możliwy wariant.
Względnie niech nie liczy się na dystansie 100 km, z czego na dużą część
wystarczy naładowana bateria, tylko np. na 1000 km.
>
>> Gdyby hybryda nie wchodziła do sumowania z wziętym z sufitu wynikiem
>> spalania, nikt by jej ani nie produkował, ani nie używał w sposób
>> niezgodny z przeznaczeniem, bo to się mija z celem.
>
> Hm ...
No pomyśl - jak sobie firma może obniżyć średnie spalanie, podając że
hybryda pali 1l (a nie 8 jak pali faktycznie), to chętnie ją zaoferuje,
mimo braku sensu w takim samochodzie.
-
205. Data: 2021-01-08 00:19:45
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 7 Jan 2021 19:55:16 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 07-01-2021 o 18:43, J.F. pisze:
>> Dnia Thu, 7 Jan 2021 12:53:15 +0100, Cavallino napisał(a):
>>> Skoro nie ma się dostępu do gniazda, i nie ma się zamiaru ładować, to
>>> się nie kupuje hybrydy plugin.
>>> A jak się kupuje i nie ładuje, to doprowadza się do takich rezultatów
>>> jak pisałem.
>>> To rzecz jasna nie wina samochodu, czy jego producenta, tylko
>>> użytkowników, a tak naprawdę nieprawidłowego testu homologacyjnego.
>>
>> Ale co zlego w tescie ?
>>
>> Ma pokazywac wynik osobno dla pradu, a osobno dla benzyny ?
>
> Nie - ma zakładać najgorszy, a nie najlepszy możliwy wariant.
> Względnie niech nie liczy się na dystansie 100 km, z czego na dużą część
> wystarczy naładowana bateria, tylko np. na 1000 km.
A czemu najgorszy wariant i na 1000 km, jesli ja np bede mial gniazdko
i codziennie po miescie na pradzie ?
Zreszta dawaj mi auto spalinowe, to ja zaraz sprawdze ten prawdziwy,
najgorszy wynik :-)
>>> Gdyby hybryda nie wchodziła do sumowania z wziętym z sufitu wynikiem
>>> spalania, nikt by jej ani nie produkował, ani nie używał w sposób
>>> niezgodny z przeznaczeniem, bo to się mija z celem.
>>
>> Hm ...
>
> No pomyśl - jak sobie firma może obniżyć średnie spalanie, podając że
> hybryda pali 1l (a nie 8 jak pali faktycznie), to chętnie ją zaoferuje,
> mimo braku sensu w takim samochodzie.
Niby tak, ale kto jej to auto kupi ?
naiwniak, co u uwierzy w 1 ... czy jednak troche oszczedza, 8 to mniej
niz 9, a jak ktos ma gniazdko, to i 1 zobaczy ...
Bo jakby tak nikt nie kupowal ... to by nie produkowali.
Albo po prostu przybywa osob z "ekologicznym mysleniem" i przemawia do
nich "diesel jest brudny, hybryda nie". Tudziez inne bonusy.
J.
-
206. Data: 2021-01-08 07:15:11
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-01-2021 o 00:19, J.F. pisze:
> Dnia Thu, 7 Jan 2021 19:55:16 +0100, Cavallino napisał(a):
>> W dniu 07-01-2021 o 18:43, J.F. pisze:
>>> Dnia Thu, 7 Jan 2021 12:53:15 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>>>> Skoro nie ma się dostępu do gniazda, i nie ma się zamiaru ładować, to
>>>> się nie kupuje hybrydy plugin.
>>>> A jak się kupuje i nie ładuje, to doprowadza się do takich rezultatów
>>>> jak pisałem.
>>>> To rzecz jasna nie wina samochodu, czy jego producenta, tylko
>>>> użytkowników, a tak naprawdę nieprawidłowego testu homologacyjnego.
>>>
>>> Ale co zlego w tescie ?
>>>
>>> Ma pokazywac wynik osobno dla pradu, a osobno dla benzyny ?
>>
>> Nie - ma zakładać najgorszy, a nie najlepszy możliwy wariant.
>> Względnie niech nie liczy się na dystansie 100 km, z czego na dużą część
>> wystarczy naładowana bateria, tylko np. na 1000 km.
>
> A czemu najgorszy wariant i na 1000 km, jesli ja np bede mial gniazdko
> i codziennie po miescie na pradzie ?
To będziesz używał i poprawiał bilans węglowy.
Ale do statystyk nie wejdziesz.
>> No pomyśl - jak sobie firma może obniżyć średnie spalanie, podając że
>> hybryda pali 1l (a nie 8 jak pali faktycznie), to chętnie ją zaoferuje,
>> mimo braku sensu w takim samochodzie.
>
> Niby tak, ale kto jej to auto kupi ?
No jednak kupują.
A potem nie ładują.
> naiwniak, co u uwierzy w 1 ... czy jednak troche oszczedza, 8 to mniej
> niz 9, a jak ktos ma gniazdko, to i 1 zobaczy ...
Tak, przez 30 km.
Tyle że dopłata do hybrydy jest taka, że dla jeżdżących 30 km dziennie
się to po prostu nie opłaca.
>
> Bo jakby tak nikt nie kupowal ... to by nie produkowali.
>
> Albo po prostu przybywa osob z "ekologicznym mysleniem" i przemawia do
> nich "diesel jest brudny, hybryda nie". Tudziez inne bonusy.
Ale ta hybryda jest jeszcze bardziej brudna niż ten diesel.
Zwłaszcza nie ładowana, albo jeżdżąca daleko więcej niż 30 km dziennie.
-
207. Data: 2021-01-08 08:17:05
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 07.01.2021 12:53, Cavallino wrote:
>> Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)
>
> No i nie podważyłeś.
Jest dość poważna, a nawet zasadnicza różnica pomiędzy hybrydą, a
hybrydą plug in. Chcąc być dobrze zrozumianym radził bym pisać o jaki
typ chodzi, bo piszesz o hybrydach mając na myśli hybrydy plug in - nie
marnowalibyśmy wtedy internetu.
Auris nie występuje jako hybryda plug in.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
208. Data: 2021-01-08 09:25:41
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-01-2021 o 08:17, Mirek Ptak pisze:
> On 07.01.2021 12:53, Cavallino wrote:
>>> Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)
>>
>> No i nie podważyłeś.
>
> Jest dość poważna, a nawet zasadnicza różnica pomiędzy hybrydą, a
> hybrydą plug in. Chcąc być dobrze zrozumianym radził bym pisać o jaki
> typ chodzi, bo piszesz o hybrydach mając na myśli hybrydy plug in
No tak.
Reszta to w ogóle ściema nie warta klawiatury, akumulator na 5 km to
śmiech a nie cokolwiek.
-
209. Data: 2021-01-08 11:34:02
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 8 Jan 2021 09:25:41 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 08-01-2021 o 08:17, Mirek Ptak pisze:
>> On 07.01.2021 12:53, Cavallino wrote:
>>>> Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)
>>> No i nie podważyłeś.
>>
>> Jest dość poważna, a nawet zasadnicza różnica pomiędzy hybrydą, a
>> hybrydą plug in. Chcąc być dobrze zrozumianym radził bym pisać o jaki
>> typ chodzi, bo piszesz o hybrydach mając na myśli hybrydy plug in
>
> No tak.
> Reszta to w ogóle ściema nie warta klawiatury, akumulator na 5 km to
> śmiech a nie cokolwiek.
Mnie by starczylo ... o ile mialbym gniazdko na parkingu.
Tylko, ze te PH maja wiecej ...
Jeszcze taka wersja - wracam z trasy, w trasie bateria sie podladowala
na hamowaniach, dojezdzam do miasta ... i spaliniak gasnie w drodze
przez miasto.
To co prawda raz na tydzien ... ale to zawsze cos ..
J.
-
210. Data: 2021-01-08 11:50:49
Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-01-2021 o 11:34, J.F. pisze:
>> Reszta to w ogóle ściema nie warta klawiatury, akumulator na 5 km to
>> śmiech a nie cokolwiek.
>
> Mnie by starczylo ... o ile mialbym gniazdko na parkingu.
Ta reszta to hybrydy bez wtyczki, więc po co Ci to gniazdko?
> Jeszcze taka wersja - wracam z trasy, w trasie bateria sie podladowala
> na hamowaniach, dojezdzam do miasta ... i
I nie masz prądu po kilometrze.
Ty myślisz, że ile na tych hamowaniach odzyskasz?
Zużyjesz całość chwilę po tym jak przestaniesz hamować.