  • 201. Data: 2021-01-07 12:25:16
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 07.01.2021 08:03, Cavallino wrote:

    > Wydawało mi się, że porównywaliśmy do zwykłych benzyniaków...

    Oczywiście - to był tylko wtręt, że tam gdzie hybrydy pokazują swoją
    wyższość nad benzynowymi, czyli w mieście, elektryki są jeszcze lepsze.
    Wydawało mi się, ze to jasno napisałem :)

    > Przypominam - przyczyną problemu jest nieładowanie hybryd praktycznie
    > wcale, czyli używanie niezgodnie z przeznaczeniem.

    Dość ciężko jest naładować hybrydę skoro gniazda nie ma ;)
    Ta gałąź wątku (przypominam) zaczęła się od Twojego twierdzenia że
    hybrydy palą więcej od benzyniaków, co na przykładzie rzeczywistych
    danych z tankowań Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)

    > Ale jest na to sposób - homologacja powinna być testowana od pustej
    > baterii i to spalanie z takiego przypadku powinno być brane pod uwagę.

    Zgoda.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 202. Data: 2021-01-07 12:53:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-01-2021 o 12:25, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > hybrydy palą więcej od benzyniaków, co na przykładzie rzeczywistych
    > danych z tankowań Aurisa benzynowego i hybrydowego starałem się podważyć :)

    No i nie podważyłeś.

    Skoro nie ma się dostępu do gniazda, i nie ma się zamiaru ładować, to
    się nie kupuje hybrydy plugin.
    A jak się kupuje i nie ładuje, to doprowadza się do takich rezultatów
    jak pisałem.
    To rzecz jasna nie wina samochodu, czy jego producenta, tylko
    użytkowników, a tak naprawdę nieprawidłowego testu homologacyjnego.

    Gdyby hybryda nie wchodziła do sumowania z wziętym z sufitu wynikiem
    spalania, nikt by jej ani nie produkował, ani nie używał w sposób
    niezgodny z przeznaczeniem, bo to się mija z celem.

  • 203. Data: 2021-01-07 18:43:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2021 12:53:15 +0100, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > To rzecz jasna nie wina samochodu, czy jego producenta, tylko
    > użytkowników, a tak naprawdę nieprawidłowego testu homologacyjnego.

    Ale co zlego w tescie ?

    Ma pokazywac wynik osobno dla pradu, a osobno dla benzyny ?

    > Gdyby hybryda nie wchodziła do sumowania z wziętym z sufitu wynikiem
    > spalania, nikt by jej ani nie produkował, ani nie używał w sposób
    > niezgodny z przeznaczeniem, bo to się mija z celem.

    Hm ...

    J.

  • 204. Data: 2021-01-07 19:55:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-01-2021 o 18:43, J.F. pisze:

    > Ale co zlego w tescie ?
    >
    > Ma pokazywac wynik osobno dla pradu, a osobno dla benzyny ?

    Nie - ma zakładać najgorszy, a nie najlepszy możliwy wariant.
    Względnie niech nie liczy się na dystansie 100 km, z czego na dużą część
    wystarczy naładowana bateria, tylko np. na 1000 km.

    > Hm ...

    No pomyśl - jak sobie firma może obniżyć średnie spalanie, podając że
    hybryda pali 1l (a nie 8 jak pali faktycznie), to chętnie ją zaoferuje,
    mimo braku sensu w takim samochodzie.

  • 205. Data: 2021-01-08 00:19:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2021 19:55:16 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie - ma zakładać najgorszy, a nie najlepszy możliwy wariant.
    > Względnie niech nie liczy się na dystansie 100 km, z czego na dużą część
    > wystarczy naładowana bateria, tylko np. na 1000 km.

    A czemu najgorszy wariant i na 1000 km, jesli ja np bede mial gniazdko
    i codziennie po miescie na pradzie ?

    Zreszta dawaj mi auto spalinowe, to ja zaraz sprawdze ten prawdziwy,
    najgorszy wynik :-)

    > No pomyśl - jak sobie firma może obniżyć średnie spalanie, podając że
    > hybryda pali 1l (a nie 8 jak pali faktycznie), to chętnie ją zaoferuje,
    > mimo braku sensu w takim samochodzie.

    Niby tak, ale kto jej to auto kupi ?
    naiwniak, co u uwierzy w 1 ... czy jednak troche oszczedza, 8 to mniej
    niz 9, a jak ktos ma gniazdko, to i 1 zobaczy ...

    Bo jakby tak nikt nie kupowal ... to by nie produkowali.

    Albo po prostu przybywa osob z "ekologicznym mysleniem" i przemawia do
    nich "diesel jest brudny, hybryda nie". Tudziez inne bonusy.

    J.

  • 206. Data: 2021-01-08 07:15:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 00:19, J.F. pisze:

    > A czemu najgorszy wariant i na 1000 km, jesli ja np bede mial gniazdko
    > i codziennie po miescie na pradzie ?

    To będziesz używał i poprawiał bilans węglowy.
    Ale do statystyk nie wejdziesz.

    > Niby tak, ale kto jej to auto kupi ?

    No jednak kupują.
    A potem nie ładują.

    > naiwniak, co u uwierzy w 1 ... czy jednak troche oszczedza, 8 to mniej
    > niz 9, a jak ktos ma gniazdko, to i 1 zobaczy ...

    Tak, przez 30 km.
    Tyle że dopłata do hybrydy jest taka, że dla jeżdżących 30 km dziennie
    się to po prostu nie opłaca.

    > Bo jakby tak nikt nie kupowal ... to by nie produkowali.
    >
    > Albo po prostu przybywa osob z "ekologicznym mysleniem" i przemawia do
    > nich "diesel jest brudny, hybryda nie". Tudziez inne bonusy.

    Ale ta hybryda jest jeszcze bardziej brudna niż ten diesel.
    Zwłaszcza nie ładowana, albo jeżdżąca daleko więcej niż 30 km dziennie.

  • 207. Data: 2021-01-08 08:17:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 07.01.2021 12:53, Cavallino wrote:

    > No i nie podważyłeś.

    Jest dość poważna, a nawet zasadnicza różnica pomiędzy hybrydą, a
    hybrydą plug in. Chcąc być dobrze zrozumianym radził bym pisać o jaki
    typ chodzi, bo piszesz o hybrydach mając na myśli hybrydy plug in - nie
    marnowalibyśmy wtedy internetu.
    Auris nie występuje jako hybryda plug in.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 208. Data: 2021-01-08 09:25:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 08:17, Mirek Ptak pisze:

    > Jest dość poważna, a nawet zasadnicza różnica pomiędzy hybrydą, a
    > hybrydą plug in. Chcąc być dobrze zrozumianym radził bym pisać o jaki
    > typ chodzi, bo piszesz o hybrydach mając na myśli hybrydy plug in

    No tak.
    Reszta to w ogóle ściema nie warta klawiatury, akumulator na 5 km to
    śmiech a nie cokolwiek.

  • 209. Data: 2021-01-08 11:34:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 09:25:41 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No tak.
    > Reszta to w ogóle ściema nie warta klawiatury, akumulator na 5 km to
    > śmiech a nie cokolwiek.

    Mnie by starczylo ... o ile mialbym gniazdko na parkingu.

    Tylko, ze te PH maja wiecej ...

    Jeszcze taka wersja - wracam z trasy, w trasie bateria sie podladowala
    na hamowaniach, dojezdzam do miasta ... i spaliniak gasnie w drodze
    przez miasto.

    To co prawda raz na tydzien ... ale to zawsze cos ..

    J.

  • 210. Data: 2021-01-08 11:50:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 11:34, J.F. pisze:

    > Mnie by starczylo ... o ile mialbym gniazdko na parkingu.

    Ta reszta to hybrydy bez wtyczki, więc po co Ci to gniazdko?

    > Jeszcze taka wersja - wracam z trasy, w trasie bateria sie podladowala
    > na hamowaniach, dojezdzam do miasta ... i

    I nie masz prądu po kilometrze.
    Ty myślisz, że ile na tych hamowaniach odzyskasz?
    Zużyjesz całość chwilę po tym jak przestaniesz hamować.