  • Data: 2009-07-15 16:30:35
    Temat: Re: Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 15:34:52 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > A czy ja gdzieś pisałem o milionie dolarów odszkodowania?

    Nie, nie pisałeś, ale swoje stanowisko argumentowałeś w taki sposób, jak
    gdyby Szczepan domagał się jakiegoś bardzo wysokiego odszkodowania za
    to, że operator nie wywiązał się z umowy.

    > Jestem pewny, że w umowie nie jest napisane, że gwarantują zasięg nawet na
    > księżycu oraz, oczywiście, w samym środku jądra Ziemi.

    Ale Szczepan nie reklamuje braku zasięgu w jądrze ziemi, lecz na jej
    powierzchni, i to w obszarze, w którym zgodnie z mapą operatora ten
    zasięg powinien być!

    > Są miejsca, gdzie po
    > prostu zasięgu nie ma, bo nie. Nikt nie ma zasięgu 100% terytorium kraju
    > nawet w terenie otwartym - jest to technologicznie niemożliwe.

    I dlatego też Szczepan nie skarży operatora o złamanie umowy, co w innym
    przypadku mogłoby mieć miejsce!
    Bo niby dlaczego tylko operator ma mieć prawo do skarżenia kontrahenta o
    niedotrzymanie warunków umowy?
    Prawa stron umowy powinny być symetryczne!

    > Jeśli
    > Szczepan o tym nie wiedział, pozostaje mi tylko zdziwić się i mu współczuć.
    > Poza miastem o zasięgu trzeba po prostu przekonać się empirycznie. Jeśli
    > się nie zna nikogo z telefonem w konkretnej sieci, to kosztuje to 10 zł za
    > starter prepaid.

    Więc podaj podstawę prawną, która nakłada na potencjalnego klienta taki
    obowiązek.

    > P.S. Każdą umowę da się wypowiedzieć. Szczepan prawdopodobnie jest związany
    > cyrografem, bo w zamian za umowę na czas określony wziął sobie tanio
    > aparat. Niech zatem zapłaci karę umowną i rozwiąże sobie tę umowę.

    Nie "rozwiąże sobie tę umowę", ale może ewentualnie od niej odstąpić, z
    powodu nie wywiązywania się przez operatora z jego obowiązków.
    Z powodu zaszłości historycznych w świadomości niektórych utrwaliło się
    przekonanie, że operatorów komórkowych, sieci telewizji kablowych lub
    cyfrowych nie obowiązują te same przepisy, które obowiązują wszystkich
    innych przedsiębiorców.

    > Nie
    > należy się również dziwić, że operator nie chce przyjąć używanego aparatu i
    > rozwiązać umowy 'za porozumieniem stron' - nie widzę powodu, dla którego
    > miałby być tak wspaniałomyślny.

    Wcale nie musi przyjmować tego używanego aparatu!
    Powinien go odsprzedać klientowi po cenie rynkowej pomniejszonej o jego
    amortyzację.
    I nie zapominaj, że cały problem wynikł stąd, ze operator na swoich
    mapach przedstawił nieprawdziwy obszar zasięgu !

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof