  • 1. Data: 2011-04-19 14:48:25
    Temat: Orange, internet i kompresja
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Mam pytania dot. oferty Orange Free na Kartę:

    1. Stosują kompresję danych, tylko obrazki, czy wszystko co idzie przez http?

    2. "Chcąc pobrać stronę w pełnej rozdzielczości należy użyć kombinacji
    klawiszy Ctrl+F5" i spowoduje to dodatkową transmisję.
    Co to za magiczne Ctrl-F5? Odśwież stronę czy coś więcej? Skąd Orange po
    Ctrl-F5 wie, że ma teraz przysłać nieskompresowaną stronę?

    3. Jak się ma kompresja do używania stron, które wymagają np przepisania
    tekstu z obrazka (captcha)? W jakimś pakiecie Orange mi się to nie udawało.
    Obrazek wędruje chyba nieco inną drogą i serwer uważa, że kod został
    przysłany z innego komputera niż ten, który zażądał obrazka?
    Czy w Orange Free na Kartę będzie tak samo, tzn. nie będzie działać?
    Da się to ominąć?

    3. Są jakieś inne APN w Orange domyślnie bez kompresji?

    Arek

  • 2. Data: 2011-04-20 07:16:05
    Temat: Re: Orange, internet i kompresja
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Arek wrote:
    > 1. Stosują kompresję danych, tylko obrazki, czy wszystko co idzie przez
    > http?

    Trzebaby sprawdzić, czy poza rekompresją JPG stosują także zwykłą
    bezstratną kompresję na poziomie protokołu PPP.

> [...]
    > Co to za magiczne Ctrl-F5? Odśwież stronę czy coś więcej? Skąd Orange po
    > Ctrl-F5 wie, że ma teraz przysłać nieskompresowaną stronę?

    Ctrl-F5 powoduje w większości przegladarek bezwarunkowe ponowne pobranie
    strony z serwera z pominięciem pamięci Cache (w odróżnieniu od F5 nie
    jest dodawany nagłówek http pozwalający na cache'owanie). Po stronie
    operatora drugi raz prosisz o ten sam plik. Proste?

> [...]
    > udawało. Obrazek wędruje chyba nieco inną drogą i serwer uważa, że kod
    > został przysłany z innego komputera niż ten, który zażądał obrazka?

    Mniej więcej. Do tego obraz może być po prostu nieaktualny.

    > Czy w Orange Free na Kartę będzie tak samo, tzn. nie będzie działać?

    Głowy nie dam, ale chyba tego problemu domyślnie nie ma.

    > Da się to ominąć?

    Orange chyba podawał co trzeba zrobić, żeby to wyłączyć.

    > 3. Są jakieś inne APN w Orange domyślnie bez kompresji?

    j.w.

    Jakub